1. Naminys sultinys

Rekomenduoju rudens ir žiemos laikotarpiu visada šaldymo kameroje turėti natūralaus naminio sultinio. Tai vienas iš maistingiausių produktų, kai mus kamuoja nusilpęs imunitetas. Jame gausu mums taip reikalingų baltymų, bet visiškai nėra cukraus, kuris yra pagrindinis bakterijų ir virusų maitintojas. Sultinį galime gerti sumaišius su imbieru ir ciberžole, dėti ruošiant troškinius ar greitai pasigaminti sriubą.

Foto: Shutterstock

2. Česnakas su juoda duona

Labai gerai Lietuvoje pažįstamas česnakas yra vienas mano mylimiausių produktų. Norint gauti aktyvias antibakterines ir antivirusines savybes, svarbu česnaką valgyti žalią ir nekaitintą. Pastebėjau, kad dėl žalio česnako skrandis kartais gali tapti jautrus, todėl siūlyčiau valgyti kartu su juoda duona ir sviestu. Tai padės sumažinti skrandžio jautrumą. Naudinga suvalgyti bent porą česnako skiltelių per dieną.

Česnakas
Foto: Pixabay

3. Imbiero, citrinos ir ciberžolės gėrimas

Apie šį gėrimą jau esu rašiusi ankščiau ir jis naudingas ne tik mūsų imuninei sistemai, bet ir virškinimui, energijai palaikyti. Rekomenduoju naudoti šviežią ciberžolės šaknį, bet, jei jos nerandate, galite dėti ir ciberžolės miltelius. Dažniausiai šį gėrimą rekomenduoju gerti 1-2 kartus per dieną, bet pajutus pirmuosius peršalimo ženklus, siūlyčiau naudoti bent 3-4 kartus ir ruošti kuo stipresnį. Jei naudosite medų, jį dėkite į šiltą, bet ne verdantį vandenį, nes kitu atveju žus nemažai medaus naudingų savybių. Kaip pasigaminti.

4. Vitamino C turintys produktai

Jau visi žinome, koks svarbus vitaminas C yra mūsų sveikatai ir imunitetui. Vitamino C natūraliai gausu tokiuose vaisiuose kaip citrina, kiviai, apelsinai ir greipfrutai. Taip pat nepamirškite, kad jo daug pomidoruose, paprikose bei žalios spalvos daržovėse. Deja, vitaminas C beveik visiškai žūsta, jei yra kaitinamas, todėl net ir šaltuoju sezonu visada rekomenduoju valgyti žalias daržoves. Mano namuose visada yra vitamino C su bioflavanoidais, jie padeda organizmui geriau įsisavinti šį vitaminą. Tik pajutus pirmuosius požymius, pradedu naudoti padidintą dozę vitamino C, per dieną išgeriu net iki 4-5 gramų.

Foto: Corbis / Scanpix

Nors dažnai vitamino C pagrindiniu šaltiniu yra laikomi citrusiniai vaisiai, ypač citrinos, žemiau pateikti skaičiai aiškiai parodo, kad peršalimo metu mums itin naudingos raudonos paprikos:

  • 1 vidutinio dydžio raudona paprika – apie 160 mg vitamino C.
  • 1 vidutinio dydžio citrina – apie 60 mg vitamino C.
  • 1 didelis kivis – apie 80 mg vitamino C.
  • 1 puodelis smulkiai pjaustytų lapinių kopūstų „kale“ – apie 80 mg vitamino C.


5. Obuolių sidro actas

Dažniausiai vartojamas virškinimo sistemai ir svorio reguliavimui, obuolių sidro actas yra itin naudingas ir mūsų imuninei sistemai. Dažnai pajutus pirmuosius gerklės perštėjimus, mes skalaujame gerklę su druskos vandeniu, bet rekomenduočiau išbandyti ir natūralų nepasterizuotą obuolių sidro actą. Įpilkite 2-3 valgomuosius šaukštus obuolių sidro acto ir praskieskite mažu kiekiu vandens – gargaliuokite iš ryto ir prieš einant miegoti.

O pabaigai norėčiau priminti, kad viena veiksmingiausių priemonių yra gerai išsimiegoti. Mūsų organizmui miegas itin svarbus, būtent dėl šios priežasties, pajutus pirmuosius blogumo pojūčius, stenkitės kuo ilgiau ir kokybiškiau išsimiegoti.