Daugiau nei keletą dešimtmečių blogiukais laikyti kiaušiniai ir vėl sugrįžo į mūsų racioną, nes vis daugiau pastaraisiais metais atliktais tyrimais pastebėta, kad nors kiaušiniuose gausu cholesterolio, jų vartojimas neprisideda prie blogojo cholesterolio didinimo, atvirkščiai – didina gerojo cholesterolio kiekį, o tai teigiamai veikia mūsų kraujotaką.

Taip pat dažnai pastebiu, kad žmonės vengia pilno riebumo pieno produktų ir renkasi liesus, tačiau tyrimai rodo, kad būtent pilno riebumo fermentuoti produktai yra naudingi ne tik cholesterolio reguliavimui, bet ir apsaugai nuo cukrinio diabeto ar svorio priaugimo.

Tad jei galime valgyti kiaušinius ir riebius pieno produktus, tai ko vis dėlto reiktų atsisakyti, norint išvengti padidėjusio cholesterolio:

Desertų – viena didžiausių priežasčių, kodėl cholesterolio kiekis didėja vis labiau, yra per didelis saldumynų kiekis. Tokia kombinacija, kai susitinka cukrus ir perdirbti riebalai, yra didžiausia priežastis, kodėl didėja mūsų cholesterolio lygis. Dažnai sakau savo pacientams: ne riebalai čia kalti, o cukrus. Cukrus arba, dar blogiau, fruktozės/kukurūzų sirupas mažina gerojo cholesterolio kiekį, taip neigiamai paveikdami cholesterolio balansą. Mano rekomendacija būtų desertus rinktis išskirtinėms progoms, o kasdienybėje rinktis mažą juodo šokolado gabaliuką, vaisius ar uogas.


Kava – nors kavoje natūraliai nėra cholesterolio, ji veikia, kai mūsų organizme yra gaminamas cholesterolis. Įdomu tai, kad pastaraisiais metais atlikti tyrimai parodė, kad kavoje natūraliai esantys aliejai gali būti kalti dėl mūsų didėjančio cholesterolio. Kadangi kava gali neigiamai veikti ir mūsų nervų sistemą, rekomenduočiau jos kiekį sumažinti apskritai, o tie, kas neįsivaizduoja savo gyvenimo be kavos, rinktis filtruotą kavą, tokiu būdu sumažinsime neigiamą kavos poveikį cholesteroliui.

Netinkamų jums produktų vartojimas – nors moksliškai tai nėra įrodyta, vis dažniau pastebiu, kad mano pacientai, kuriems nustatome neigiamą reakciją į maistą, geriau žinomas kaip „maisto netoleravimas“ ir tokių produktų išėmimas iš mitybos itin teigiamai veikia cholesterolio kiekį ir ne tik. Būtent dėl šios priežasties išsiaiškinus, kad mums tam tikri produktai netinka, rekomenduočiau juos išbraukti kuriam laikui iš savo raciono, stiprinti žarnyną ir imuninę sistemą bei palaipsniui bandyti sugrąžinti į mitybą.

Sveika mityba
Foto: Shutterstock

Tad pabaigai norėčiau pabrėžti, kad didesnis cholesterolio kiekis maiste dar nereiškia, kad jis didins mūsų cholesterolio kiekį organizme. Būtent dėl šios priežasties itin svarbu maitintis subalansuotai, įsiklausyti į organizmo poreikius, nepadauginti saldumynų ir sumažinti kavos.