Skaidulos

Džiovintose slyvose yra nemažai skaidulų – 12,4 gramo viename puodelyje slyvų. Kadangi slyvose daug skaidulų, jos nuo seno vartojamos kaip veiksminga laisvinamoji priemonė esant vidurių užkietėjimui. Kai kurie žmonės nuo vidurių užkietėjimo vartoja gysločio sėklų luobeles, nes jų dozę lengviau kontroliuoti, rašoma livestrong.com.

Leidinyje „Alimentary Pharmacology and Therapeutics“ 2011 m. paskelbtame tyrime nurodoma, kad džiovintos slyvos yra veiksmingesnės už gysločio sėklų luobeles. 8 savaites vykdyto tyrimo metu paaiškėjo, kad lėtinio vidurių užkietėjimo kamuojami pacientai pajuto didesnį palengvėjimą kasdien vartodami pusę puodelio džiovintų slyvų nei vartodami gysločio sėklų luobeles.

Vitaminas K

Džiovintose slyvose daug vitamino K, kuris organizme užtikrina normalų kraujo krešėjimą. Vienoje porcijoje džiovintų slyvų yra 129 proc. rekomenduojamos šio vitamino dienos normos. 2011 m. leidinyje „Menopause International“ paskelbto tyrimo duomenimis, žmogus, vartojantis optimalų kiekį vitamino K, išlieka sveikas ir brandžiame amžiuje. Tyrėjai pažymi, kad vitamino K deficitas vyresniame amžiuje didina tokių ligų, kaip osteoporozė ir aterosklerozė, riziką, todėl įtraukę džiovintas slyvas į savo valgiaraštį, potencialiai galite išvengti šių problemų.

Kalis

Vienoje porcijoje džiovintų slyvų yra 36 proc. rekomenduojamos kalio dienos normos. Kalis padeda užtikrinti optimalią širdies veiklą ir nervinių impulsų perdavimą organizme. Jis taip pat palankiai veikia kaulų būklę. Leidinyje „The Journal of Nutrition“ 2008 m. paskelbto tyrimo išvadose nurodoma, kad daug kalio turintys produktai, tokie kaip džiovintos slyvos, užtikrina didesnį kaulų vientisumą. Vis dėlto norint pagrįsti šią išvadą, reikėtų atlikti daugiau tyrimų.

Vitaminas A

Vienoje porcijoje džiovintų slyvų yra 27 proc. rekomenduojamos vitamino A dienos normos. Būtent todėl džiovintos slyvos gerina akių sveikatą – vitaminas A gerina naktinį regėjimą ir apsaugo rageną.
Džiovintose slyvose esantis vitaminas A stiprina imuninę sistemą. 2011 m. leidinyje „Vitamins and Hormones“ paskelbto tyrimo išvadose teigiama, kad vitaminas A skatina potencialiai pavojingų ląstelių žūtį.

Įspėjimas

Nors vaisiuose daug maistinių medžiagų, vartojant per daug kalorijų – net jei jos gaunamos iš sveikų produktų – gali augti svoris. Vienoje porcijoje slyvų, kurią sudaro 6 džiovintos slyvos be kauliukų, yra apie 150 kalorijų. Praradus saiką ir suvalgius visą puodelį džiovintų slyvų, organizmas gaus 418 kalorijų – o užkandžiai turėtų apsiriboti 100–200 kalorijų, kaip pataria mitybos ekspertė Michelle Turcotte iš „Diet Channel“.

Porcijoje džiovintų slyvų didesnis kalorijų tankis, jose daugiau natūralių cukrų nei šviežiose slyvose, tad jos yra geresnis pasirinkimas, ypač sergantiems diabetu ar turintiems antsvorio. Valgant džiovintas slyvas su žemo glikemijos indekso produktais, tokiais kaip riešutai ar neriebus pienas, sureguliuojamas cukraus kiekis kraujyje, užtikrinamas sotumo jausmas.