Sąrašo tęsinys

Riebi žuvis

Riebi žuvis, pavyzdžiui, lašiša, skumbrė ar ančiuviai, turi daug būtinųjų maistinių medžiagų, tokių kaip vitaminas B, kalis ir omega 3 riebalų rūgštys.

Viename tyrime teigiama, kad žmonėms, valgantiems daug gėlavandenių žuvų, gresia 53 proc. mažesnė rizika susirgti žarnyno vėžiu nei žmonėms, kurie gėlavandenių žuvų nevalgo arba jų valgo nedaug.

Kitame tyrime paaiškėjo, kad žuvų taukų vartojimas vyresniame amžiuje siejamas su mažesne prostatos vėžio rizika.

Galiausiai, tyrime, kuriame dalyvavo 68 109 žmonės, paaiškėjo, kad žmonėms, kurie žuvų taukų papildus vartojo bent keturis kartus per savaitę, grėsė 63 proc. mažesnė rizika susirgti žarnyno vėžiu nei tiems žmonėms, kurie šių papildų nevartojo.

Graikiniai riešutai

Amerikos vėžio tyrimų instituto duomenimis, visi riešutai pasižymi priešvėžinėmis savybėmis, bet graikinius riešutus mokslininkai ištyrė išsamiau nei kitų rūšių riešutus.

Graikiniuose riešutuose yra medžiagos pedunculagino, kurį organizmas suskaido į urolitinus. Urolitinai yra medžiagos, kurios susijungia su estrogenų receptoriais ir gali apsaugoti nuo krūties vėžio.

Viename su gyvūnais atliktame tyrime pelės buvo šeriamos graikiniais riešutais ir graikinių riešutų aliejumi. Paaiškėjo, kad šių gyvūnų organizme susidarė daugiau navikus slopinančių genų nei organizme tų pelių, kurių mityboje tebuvo daržovių aliejus.

Foto: Shutterstock

Ankštinės daržovės

Ankštinėse daržovėse, tokiose kaip pupelės, žirniai ir lęšiai, yra daug skaidulų, kurios mažina riziką susirgti vėžiu.

Išanalizavus 14 tyrimų rasta sąsaja tarp didesnio ankštinių daržovių vartojimo ir mažesnės žarnyno vėžio rizikos.

Kitame tyrime buvo siekiama atrasti ryšį tarp pupelių skaidulų vartojimo ir vėžio rizikos. Tyrimo rezultatai parodė, kad žmonėms, kurie vartojo daug pupelių skaidulų, grėsė 20 proc. mažesnė rizika susirgti krūties vėžiu nei tiems žmonėms, kurie kasdien nesuvartodavo reikalingos skaidulų normos.

Išvados

Tyrimai, kuriuose nagrinėjama mitybos įtaka onkologinių susirgimų atsiradimui ir eigai, kol kas yra ankstyvosiose stadijose ir reikalauja tolesnio tęsinio. Daugumą paminėtų tyrimų mokslininkai atliko su pelėmis arba ląstelėmis, bet ne su žmonėmis.

Vis dėlto svarbu prisiminti, kad subalansuota mityba, kai valgoma daug šviežių vaisių, daržovių ir sveikųjų riebalų, neabejotinai gerina bendrą sveikatos būklę.