Pradedant alkoholinių gėrimų spalva ir baigiant tuo, kuo gėrimus užkandate – pristatome septynis tikrai ne juokais nustebinsiančius dalykus, galinčius jūsų pagirias paversti paties pragaro siųstu išbandymu.

Geriate tamsesnių spalvų gėrimus

„Fermentacijos metu alkoholiniuose gėrimuose susidarantys tam tikri giminingi junginiai suteikia jiems spalvą ir skonį. Kuo tamsesnės spalvos alkoholinis gėrimas (pavyzdžiui, raudonasis vynas, romas ir brendis), tuo sunkesnes pagirias jausite kitą dieną“, – teigia „Drinkaware“ konsultantas profesorius Paulas Wallace‘as. Tai reiškia, kad pagirias padovanos per didelis bet kokio vyno, bet nuo raudonojo vyno jos bus baisesnės.

Negeriate pakankamai vandens

Šias faktas greičiausiai kelia mažiausią nuostabą. Apmaudu, kad, žinodami, kaip reikia elgtis, visgi taip nesielgiame.

Alkoholyje esantis etanolis iš organizmo šalina vandenį. Štai kodėl po smagios nakties ryte taip džiūsta burna ir norisi gerti. Jei išmoksite kartu su alkoholiu gerti ir reikiamą kiekį vandens, šalutinį alkoholio poveikį pavyks sušvelninti.

„Geriant daug vandens, pavyksta organizme išlaikyti reikiamą skysčių kiekį, tad ir alkoholio vartojimo padariniai kitą dieną nebūna tokie baisūs“, – sako P. Wallace‘as. Be to, kai kartu su alkoholiu geriamas vanduo, pastarojo išgeriama mažiau, o girtėjimo procesas vyksta lėčiau.

Valgote sūrų maistą

Priminsime, kad vartodami alkoholį tuščių skrandžiu smarkiai rizikuojate. Pasirodo, nuo problemų nesate apsaugotas ir užkandžiaudamas – labai svarbu, ką ir kiek valgote. Nors, anot P. Wallace‘o, pats maistas prie pagirių baisumo ir neprisideda, visgi, valgydami sūrų maistą, labiau norėsite gerti. Užuot gėrę vandenį, greičiausiai entuziastingiau vartosite alkoholį. Pastarasis iš organizmo šalins skysčius, tad jau greičiausiai numanote, kas jūsų laukia kitą dieną.

Valgote mažai riebalų turintį maistą

Nors užkandžiauti traškučiais vartojant alkoholį ir nepatariama, tyrimai pateikia įžvalgų, kad riebus maistas prieš alkoholio vartojimą padeda organizmui lėčiau įsisavinti alkoholį.

Alkoholio metabolizmo ekspertas profesorius Jamesas Schaeferis WebMD atskleidė, jog riebalai skrandį padengia savotiška apsaugine plėvele: „Aš rekomenduoju picą, iš bėdos tinka ir čiorizo dešra“.

Jei esate iš sveikesnę mitybą propaguojančių, apsauginių riebalų galite gauti ir kitais būdais – pavyzdžiui, jei prieš vakarėlį paimsite valgomąjį šaukštą alyvuogių aliejaus. Nors moksliškai šis triukas neįrodytas, verta pabandyti.

Neišsimiegate

Jeigu planuojate eiti į vakarėlį, patariame naktį prieš jį gerai išsimiegoti. Išgėrus alkoholio ir pagaliau grįžus namo į savo lovą, gali atrodyti, kad greitai ir giliai įmigsite, bet tiesa ta, jog alkoholis tikrai nepadės išsimiegoti ir kokybiškai pailsėti. Štai jums dar viena priežastis, kodėl naujas rytas bus toks nemalonus.

Rūkote

Kaip teigia P. Wallace‘as, rūkymas tiesioginio ryšio su pagiriomis neturi (nors neabejotinai palieka siaubingai nemalonų skonį burnoje), tačiau seniau atlikti tyrimai atskleidė, kad rūkymas – viena iš priežasčių, kodėl diena po vakarėlio tikrai nebus pati produktyviausia.

2002 metais buvo atliktas koledžo studentų tyrimas. Jo išvados atskleidė, kad rūkantys jaunuoliai patiria žymiai sunkesnes pagirias nei tie, kurie šio žalingo įpročio neturi. Nors tiksliai neaišku, kaip šie du žalingi įpročiai susiję tarpusavyje, tačiau šį faktą verta prisiminti kitą kartą prisidegant cigaretę.

Gėrimas pagirioms

Manote, kad kokteilis Kruvinoji Merė pusryčiams po vakarėlio labai gera mintis? Deja, turime jus nuvilti – alkoholinis gėrimas pagirioms situaciją tik dar labiau pablogins. „Tokia strategija tikrai nepalengvins pagirių – tai labai žalingas įprotis, jau siejamas su priklausomybe“, – teigia P. Wallace‘as.