VUL Santaros klinikų neurologė Raminta Masaitienė perdavė, kad mokslininkai vieningi – fiziologiškai žmonėms palankesnis žiemos laikas.

„Medikai seniai sakė, kad laiko sukioti nereikia. Link to dabar ir einama, tačiau šiuo metu pagrindinis diskutavimo objektas – kokį laiką rinktis – vasaros ar žiemos, – sako neurologė.

– Medikų nuomone, visgi žmogui fiziologiškai priimtinesnis yra žiemos laikas.“

Medikai, sako, norint įsitikinti, kuris laikas žmogui naudingesnis fiziologiškai, reikia pastebėti, kada einame miegoti ir kada keliamės, kai atostogaujame ar leidžiame savaitgalį.

„Dažniausiai pasirenkame nueiti miegoti šiek tiek vėliau ir vėliau atsikelti. Taip yra iš prigimties fiziologiškai priimtiniau pačiam žmogui. Jo paties cirkadinis ritmas pasirinktų, jeigu būtų įmanomos sąlygos, miegoti šiek tiek vėlesniu režimu“, – sako neurologė R. Masaitienė.

Raminta Masaitienė
Foto: Asmeninio albumo nuotr.

Gydytoja sako, kad kasdien stengdamiesi įsisprausti į socialinio ritmo rėmą, ir taip turime atsikelti anksčiau, nei priimtina žmonėms fiziologiškai. O pasukus laikrodžio rodykles į priekį, esant vasaros laikui, savo įpročius esame priversti dar labiau paankstinti.

„Šiais laikais mūsų platumoje apšvietimas vis tiek daugeliu atvejų yra dirbtinis. Natūralus yra pats geriausias, bet jis jau netekęs prasmės, – sako neurologė ir tvirtina, kad žmonėms sveikesnis – žiemos laikas. – Nepaisant to, pagal apklausas, dauguma žmonių norėtų pasirinkti vasaros laiką. Kodėl? Tai subjektyvus vertinimas. Vasaros laikas skamba ženkliai geriau. Vasarą mums yra daugiau atostogų, o žiema mums asocijuojasi su šalčiu, niūrumu, tamsa.“

VUL Santaros Vaikų ligoninės neurologė Rūta Praninskienė sako, kad sukinėjant laikrodžius sutrinta miego pradžios ir pabaigos laikas, dėl to gali sutrikti ir pats miegas.

Visgi R. Masaitienė sako, kad, medikų nuomone, ilgalaikės žalos laiko persukimas nedaro. Pasak gydytojos, dėl to žmogus trumpam laikui gali būti išvestas iš nuolatinio darbo ritmo. Tiesa, vieni žmonės gali greit prisitaikyti prie pokyčių, kitiems įsivažiuoti į naująjį užmigimo-pabudimo laiką gali būti sudėtingiau.

Lengviau pabusti padės ryte kuo daugiau (šiomis dienomis – dirbtinės) mėlyno spektro šviesos. Prieš miegą neurologė pataria riboti televizoriaus žiūrėjimą ir išmaniųjų įrenginių naudojimą, rekomenduojama žydrus ekrano atspalvius nustatyti rusvus.