Nebūtina valgyti vien agurkų – tiesiog jie tinka prie daugelio patiekalų.

Kodėl agurkai naudingi, norint sulieknėti

Kai užsibrėžiate sulieknėti, patartina valgyti kuo mažiau kaloringus patiekalus, taip pat ir agurkus. Agurkai turi labai nedaug kalorijų – vienoje stiklinėje agurkų gabalėlių tėra 14 kalorijų, o tai sudaro mažiau nei 1 proc. rekomenduojamo 1 500 kalorijų kiekio norintiems suplonėti. Net jei valgysite agurkų daug, nesustorėsite. Vidutinio dydžio nuluptas agurkas turi 24 kalorijas, o didelis nenuluptas agurkas – tik 45 kalorijas.

Mažo kaloringumo maistas suteikia sotumo ir yra naudingas, laikantis mažo kaloringumo dietos.

Maistinė vertė

Agurkų maistinė vertė keleriopa. Pusė nenulupto agurko aprūpins jus trečdaliu vitamino K dienos normos. Vitaminas K reikalingas tam, kad kraujas krešėtų. Gausite ir 7 proc. vitamino C dienos normos. Šis antioksidantas skatina kolageno gamybą, reikalingą kaulams, odai ir plaukams. Agurkuose yra ir daugiau vertingų fitomaistinių medžiagų, rašoma leidinyje „Fitoterapia“ išspausdintame straipsnyje. Fitomaistinės medžiagos yra antioksidantai, kurios užkerta kelią diabetui, o agurkų sėklos padeda nuo vidurių užkietėjimo. Kai organizmas aprūpinamas reikalingomis maistinėmis medžiagomis, didesnė tikimybė, kad pakaks energijos gyventi aktyviau, tad ir sulieknėti.

Salotos su agurkais

Jei pagrindinis salotų komponentas bus agurkai, tikrai sulieknėsite. Valgykite agurkų salotų prieš pagrindinį patiekalą jausite sotumą, smegenys turės laiko siųsti sotumo signalus, taigi nepadauginsite pagrindinio patiekalo.
Pasigaminkite salotas iš agurkų, pomidorų, šviežių bazilikų ir citrinos sulčių. Kitas variantas – agurkai, raudonieji greipfrutai, pankolis ir baltojo vyno actas bei saujelė smulkintų mėtų lapelių.

Nekaloringi gėrimai su agurkais

Jei užsibrėžėte laikytis dietos, geriausia sumažinti skystų kalorijų, nes skystas maistas, priešingai nei kietas, nesukelia sotumo jausmo. Iš gėrimų gali susidaryti nemažai kalorijų – pvz., pusė amerikiečių kasdien geria saldžius gazuotus gėrimus, o 25 proc. žmonių suvartoja mažiausiai 200 kalorijų iš saldžių gėrimų.

Agurkų riekelės pagardins vandenį – tai bus kompromisinis variantas tarp vandens ir saldžių gazuotų gėrimų. Vanduo su agurkų riekelėmis – gaivaus skonio ir turi mažai kalorijų. Į vandenį galite įpjaustyti ne tik citrinų riekelių, bet ir įdėti citrinos griežinėlių, įberti bazilikų, mėtų lapelių.

Dėkite agurkų į vaisių kokteilius – agurkai ypač dera su nesaldintu kokosų vandeniu, žaliųjų citrinų sultimis, keliais šaldytų ananasų gabalėliais ir sauja kalendrų arba petražolių. Dar vieno žalio kokteilio variantas – nesaldi šalta žalioji arbata, salotų lapai, lapiniai kopūstai, petražolės, agurkai, salierų stiebai ir šlakelis citrinos sulčių.

Nekaloringi agurkų spagečiai

Su spiraline daržovių pjaustykle pasigaminkite agurkų spagečių – jie turi labai mažai kalorijų. Agurkų spagečių tekstūra nebus tokia kaip makaronų, kita vertus, jie bus gaivūs, traškūs. Pavyzdžiui, galite aplieti agurkų spagečius iš pomidorų padažo, pagaminto iš trintų saulėje džiovintų pomidorų, šviežių pomidorų, alyvuogių aliejaus ir česnakų, o šį patiekalą pagardinti daigintais lęšiais, vištienos gabalėliais ir tailandietišku padažu salotoms.

Vietoje tikrų spagečių valgydami agurkinius spagečius sutaupysite daug kalorijų, net suvalgysite kelis dubenėlius agurkų spagečių. Pavyzdžiui, stiklinė agurkų spagečių vietoje ryžių miltų spagečių padės jums sutaupyti 166 kalorijas, o jei valgysite agurkų spagečių tris kartus per savaitę, ištirps 3 kg riebalų, jau nekalbant apie svorio mažėjimą, susijusį su kitais raciono koregavimais. Agurkų spagečiai vietoje įprastų spagečių padės sutaupyti dar daugiau – net 197 kalorijas (iš vienos porcijos). Metus laiko valgant tris kartus per savaitę agurkų spagečių vietoje įprastų spagečių ištirpsta 9 kg riebalų.