Cukinijos turi daug fitomaistinių medžiagų, mineralų ir vitaminų, todėl yra labai naudingos sveikatai, rašo livestrong.com.

Vitaminas C

Cukinijos – vitamino C šaltinis. Šis vitaminas, vandenyje tirpstantis antioksidantas, ištirpsta organizmo skysčiuose ir saugo ląsteles nuo laisvųjų radikalų, kurie oksiduoja DNR, lipidus ir baltymus ir taip žaloja ląsteles. Vartojant užtektinai vitamino C, užtikrinami geresni ryšiai tarp neuronų, organizmui lengviau perdirbti cholesterolį, audiniai būna stipresni. Stiklinėje smulkintų cukinijų yra 22 mg vitamino C, tai – 24 proc. rekomenduojamos dienos normos vyrams ir 29 proc. – moterims, informuoja JAV Medicinos institutas.

Liuteinas ir Zeksantinas

Cukinijos aprūpina mus liuteinu ir zeksantinu – dviem fitomaistinėmis medžiagomis iš karotenoidų šeimos, kuriai priklauso ir vitamino A šaltinis – beta karotinas. Liuteinas ir zeksantinas gerina regėjimą. Jie filtruoja į akis patenkančius šviesos spindulius, saugo akių audinius nuo galimo žalingo spindulių poveikio. Amerikos optometrijos asociacijos rekomendacijomis, kasdien suvartojant bent 6 mg liuteino ir zeksantino, mažėja senatvinės geltonosios dėmės degeneracijos (dėl kurios galima apakti) rizika. Stiklinėje smulkintų cukinijų yra 2,6 mg liuteino ir zeksantino – 43 proc. rekomenduojamos dienos normos.

Manganas

Cukinija aprūpina organizmą ir dar vienu būtinu mineralu – manganu. Kaip ir vitaminas C, manganas saugo audinius nuo žalingo laisvųjų radikalų poveikio. Jis skatina baltymo glikoziltransferazės gamybą, o šis būtinas sveikiems kaulams. Manganas skatina ir kolageno gamybą, kuris reikalingas žaizdų gijimui. Stiklinėje smulkintų cukinijų yra 0,22 mg mangano, o tai sudaro 12 ir 10 proc. rekomenduojamos dienos normos atitinkamai moterims ir vyrams.

Valgykite daugiau cukinijų

Cukinijos skanios tiek žalios, tiek termiškai apdorotos. Supjaustykite cukiniją šiaudeliais ir valgykite su avinžirnių užtepu (humusu) ar gvakamole (avokadų užtepu). Su spiraline daržovių pjaustykle galima pasigaminti plonų tarsi spagečiai juostelių. Jas sumaišę su citrinos sultimis, alyvuogių aliejumi ir pipirais turėsite gaivų patiekalą. Cukinijų galima dėti ir į daržovių sultinį, o jį pagardinti bazilikų ar mėtų lapeliais. Cukinijų riekeles galima patepti alyvuogių aliejumi ir pakepti orkaitėje.