Tačiau jūs galite nežinoti, kas sukelia priešmenstruacinio sindromo (PMS) simptomus ir kaip juos suvaldyti, rašo dailymail.co.uk.

Vaisingumo specialistė, daktarė Nat Kringoudis mano, kad stresas yra vienas svarbesnių veiksnių, prisidedančių prie PMS.

Ji taip pat atskleidė aštuonis būdus, padedančius įveikti ar bent palengvinti simptomus, kurie pasireiškia prieš menstruacijas, ir nurodė vieną superproduktą, galintį subalansuoti hormonus.

Savo tinklaraštyje Melburne gyvenanti N. Kringoudis paaiškino, kaip sunkumai darbe ar namuose gali prisidėti prie jūsų PMS.

„Stresas kenkia beveik kiekvienai organizmo funkcijai, o turint galvoje, kad mūsų reprodukcinė sistema yra pati jautriausia, stresas tikrai turi poveikį jos funkcijai“, - sakė ji.

Specialistė pridūrė, kad „PMS metu stresas gali pakenkti organizmo sugebėjimams efektyviai reguliuoti hormonus – papildomi kortizolio ir kitų hormonų kiekiai sutrikdo funkcinį progesterono lygį“.

Progesteronas yra geros savijautos hormonas, ir gydytoja N. Kringoudis pažymėjo, kad kai „liuteininėje ciklo fazėje jo būna pernelyg mažai ar jis pernelyg greitai sumažėja, atrodo, kad PMS mus užvaldo“.

Taigi kaip galima įveikti PMS ar bent sušvelninti jo simptomus?

Pirmiausia, yra vienas superproduktas, kurį, N. Kringoudis manymu, reikėtų įtraukti į mūsų kasdienę mitybą – peruvinės pipirnės (makos) milteliai.

„Maka pelnė supermaisto titulą, nes mitybos fronte yra labai vertinga, - sakė ji. – Ji kupina vitaminų ir mineralų, taip pat fermentų ir amino rūgščių. Šie milteliai turi daug B vitaminų, kurie suteikia daug energijos, ir magnio – vienos mėgstamiausių mano priemonių menstruacijų atveju“.

Be to, egzistuoja dar aštuoni dalykai, kurie padeda sureguliuoti hormonų pusiausvyrą ir sumažina pykinimą, pilvo pūtimą bei dirglumą.

„Gerkite ramunėlių arbatą – ji veikia raminančiai ir taip pat palengvina spazmus, susijusius su menstruaciniu kraujavimu“, - teigė ji.

N. Kringoudis taip pat rekomenduoja vartoti Australijoje populiarią mielių užtepėlę „Vegemite“, kuri „turi daug B vitaminų. Jie nedelsiant subalansuoja estrogeno lygį ir padidina geros savijautos hormonų – dopamino bei serotonino – kiekius“.

Tarp kitų patarimų yra rekomendacijos įtraukti į savo dienotvarkę švelnius fizinius pratimus, nesinervinti ir pirmenybę teikti poilsiui, taip pat pagulėti vonioje su levandų aliejumi.

„Tokia vonia iš karto pakels nuotaiką ir pašalins įtampą“, - aiškino N. Kringoudis.

Galiausiai ji dar kartą patarė vartoti peruvinės pipirinės miltelius – „puikų hormonų subalansavimo maistą, padedantį nuo galvos skausmų ir PMS“.