Maistinė vertė

Laiškiniuose svogūnuose mažai kalorijų – net ir indelyje smulkintų laiškinių svogūnų viso labo vos 19 kalorijų. Daugumą jų sudaro angliavandeniai. Be to, laiškiniuose svogūnuose gausu ląstelienos, padedančios užtikrinti sveiką virškinimą. Laiškiniuose svogūnuose labai mažai baltymų ir riebalų.

Nauda sveikatai

Laiškiniai svogūnai labai naudingi akių sveikatai. Juose gausu karotenoidų, tarp kurių ir vitaminas A, luteinas ir zeaksantinas. Vitaminas A labai svarbus geram regėjimui. Kai šio vitamino stinga, pastebimai pablogėja rega, ypač tamsoje.

Luteinas ir zeaksantinas – duetas, besirūpinantis jūsų akių sveikata. Reikiamas šių medžiagų kiekis užtikrina, kad akių ląstelės bus apsaugotos nuo aplinkos žalos ir sėkmingai kovoja su geltonosios dėmės degeneracija, paaiškina Merilando universiteto medicinos centro atstovai. Vienoje porcijoje laiškinių svogūnų – net 95 proc. rekomenduojamos vitamino A normos vyrams ir visas 100 proc. normos moterims.

Laiškiniai svogūnai – puikus vitamino C ir K šaltinis. Šios maistingosios medžiagos labai naudingos mūsų kaulams: vitaminas C padeda sintetinti kolageną, užtikrinantį kaulų tvirtumą, o vitaminas K padeda organizmui įsisavinti kalcį, gyvybiškai svarbų kaulų tankiui.

Vitaminas K taip pat atsakingas už kraujo krešėjimą, o vitaminas C atlieka antioksidanto funkciją ir apsaugo audinius nuo žalos. Vienoje porcijoje laiškinių svogūnų yra 111 mikrogramų vitamino K – tai 89 proc. paros normos vyrams ir beveik 100 proc. vyrams rekomenduojamos paros normos. Be to, vienoje porcijoje laiškinių svogūnų yra 10 miligramų vitamino C – atitinkamai 11 ir 13 proc. rekomenduojamas paros normos vyrams ir moterims.

Valgykime daugiau laiškinių svogūnų

Pagardinkite salotas pjaustytais laiškiniais svogūnais – jų švelnus skonis puikiai dera su juodosiomis pupelėmis, kukurūzais, kuskusu, agurkais, pomidorais ir kitomis daržovėmis. Laiškiniai svogūnai taip pat labai tinka prie sumuštinių, gardinti sriubas bei troškinius.