Kad ir kaip banaliai beskambėtų, efektyviausiai kalorijas deginanti veikla – ne kas kita kaip boksas, rašo britų dienraštis „Daily Mail“.

Pasirodo, kad per valandą bokso ringe galima sudeginti 800 kalorijų. Kaip tik todėl tai ir yra efektyviausia sporto šaka, kurią turėtų rinktis norintieji sulieknėti, teigia mokslininkai.

Antroje vietoje pagal svorio mažinimo efektyvumą atsidūrė sieninis, dar žinomas skvošo pavadinimu. Žaidžiant šį žaidimą per valandą pavyksta sudeginti 748 kalorijas. Palyginimo dėlei galima paminėti, kad užsiimantis seksu vyras per valandą sudegina 200, o moteris – 138 kalorijas.
Minėti rezultatai buvo gauti apklausus jokių sveikatos sutrikimų neturinčius vyrus ir moteris, fiksavusius, kiek kalorijų jie sudegina užsiimdami konkrečia fizine veikla.

Ką pavyko išsiaiškinti?

Tarp užduočių, kurias teko turėjo atlikti tyrimo dalyviams, buvo ir pasivaikščiojimas su šunimi (136 per valandą sudegintos kalorijos), ir namų ruoša (102), ir knapsojimas (visgi nebūtinai) prie televizoriaus (0 kalorijų gulint ant sofos ir 20 kalorijų stovint).

Efektyviausia fizinė veikla buvo pripažintas boksas. Užsiimant šia kovinio sporto šaka itin intensyviai judama ir įtraukiama daug raumenų grupių.

Sieniniui antra vieta atiteko todėl, kad intervalai tarp kirčių rakete yra trumpesni nei, pavyzdžiui, žaidžiant tenisą. Be to, nuolat bėgiojant intensyviai dirba apatinės kūno dalies raumenys, didėja ištvermė, o staigūs įtūpstai ir pasisukimai didina nugaros ir pilvo raumenų lankstumą.

Trečioje vietoje pagal efektyvumą atsidūrė irklavimas – 740 sudegintų kalorijų per valandą. Tačiau tokį rezultatą pavyksta pasiekti tik tada, kai irkluojama iš tiesų plaukiant upe ar ežeru, o ne imituojant irklavimą sporto salėje. „Irkluojant“ su treniruokliu sudeginamų kalorijų skaičius sumažėja iki 440.

Ketvirtoje vietoje pagal kilogramų tirpdymo efektyvumą – bėgimas keliu vidutiniu ar didesniu greičiu. Taip bėgant pavyks sudeginti 700 kalorijų per valandą. Bėgant bėgtakiu efektyvumas sumažėja iki 580 kalorijų.

Penktoje vietoje – plaukimas, bet tik krauliu ar peteliške. Plaukiant per valandą sudeginama 680 kalorijų.

Kaip komandinės ir kitos sporto šakos padeda deginti kalorijas?

Efektyviai kalorijas deginti padeda ir komandinės sporto šakos. Žaidžiant regbį pavyks sudeginti 614 kalorijų per valandą, o futbolą – 612 kalorijų.

Važiuojant dviračiu plentu sudeginamos 604 kalorijos, o sporto salėje – 540 kalorijų.

Per valandą sporto salėje atliekant įvairius kardiopratimus, atsispaudimus, atsilenkimus ir kilojant svarmenis sudegs 590 kalorijų. Tačiau tik kilojant svarmenis sudeginamų kalorijų skaičius tebus 380.

Žaidžiant ledo ritulį per valandą sudegs 478 kalorijos, krepšinį – 475, o tenisą – 470 kalorijų. Kriketas padeda sudeginti 272 kalorijas, golfas – 236, o stalo tenisas – 204 kalorijas.

Boksas gali padėti kovoti su nutukimo krize

Tyrimo rengėjai nustatė penkiasdešimties populiariausių sporto šakų ir įvairios fizinės veiklos efektyvumą pagal sudeginamų kalorijų skaičių.

„Tikimės, kad gauti rezultatai paskatins didesnį žmonių fizinį aktyvumą ir taps stimulu dar atkakliau kovoti su vis didėjančia nutukimo krize, – sakė bendrovės vadovas Lee Smithas. – Boksas yra puiki sporto šaka, kurią laisvai galima rinktis norint sulieknėti. Juk ringe intensyviai treniruojamas visas kūnas. Beje, puiki liekninamoji priemonė yra seksas, ypač vyrams. Statistika rodo, kad vyrai užsiimdami seksu išeikvoja 44 proc. daugiau energijos nei moterys.“