Iš Radviliškio kilusi mergina daugiausiai svėrė 144 kg.

„Kiek save prisimenu, problemų dėl didelio svorio turėjau visuomet. Svoris vis augo, o daugiausiai priaugau po kojos lūžio, kai turėjau kelis mėnesius praleisti namie be jokios veiklos. Svarstyklių visada vengdavau, nes bijodavau vis didėjančių skaičių. Ilgą laiką į juos tiesiog nekreipiau dėmesio“, - atvirauja 26-erių Edita.

Edita iki pokyčių
Foto: Asmeninio archyv. nuotr.

Jos teigimu, veidrodžio atvaizdas pasitikėjimo savimi daug nesuteikė. O dėl to galima kaltinti tik sporto stoką ir įprotį valgyti daug ir visko.

„Daržovės sudarė minimalią porcijos dalį, o vietoj pusryčių geriau ilgiau pamiegodavau. Tačiau tada natūraliai ėmiau maitintis šiek tiek sveikiau ir iškart pamačiau pokyčius – rūbai tapo laisvi. Tada, rašant magistrinį darbą atsirado poreikis „pravėdinti“ smegenis nuo informacijos. Draugė papasakojo apie sporto klubą, kurį žadėjo pradėti lankyti“, - mena mergina.

Kiek vėliau paklaususi, ar gali prisijungti, radviliškietė įsigijo abonementą ir triskart per savaitę vykdavo į Šiaulius, kur lankydavosi sporto salėje.

„Taip mano gyvenime lygiai prieš 2 metus atsirado „Sporto kodas“ ir jo treneriai. Į sporto klubą nuėjau su 136 kilogramais. Sportavau po 3 kartus per savaitę ir svoris pradėjo kristi. Po kelių mėnesių jau pasiekiau pirmą sau užsibrėžtą tikslą - įtilpau į suknelę, kurią buvau nusipirkusi anksčiau“, - džiaugėsi ji.

Svoris ir toliau krito, tačiau sulėtėjo, mat, kaip sako pati Edita, ji vis „paslysdavusi“ mitybos klausimais.

„Per naujuosius metus pasižadėjau sau, kad pasieksiu dar geresnių rezultatų, todėl nuėjusi po švenčių į sporto klubą trenerio Vitalijaus Smackio paprašiau, kad sudarytų naują sporto programą ir kad prisiruošiau mitybos pokyčiams. Nuo 2015 sausio 9 dienos prasidėjo naujas svorio metimo etapas. Tuo metu svoris buvo 117 kg, o dabar 75 kg. Sunkiausia buvo pačioje pradžioje priprasti prie rutinos, kad turiu važiuoti ir sportuoti. Dabar nebeįsivaizduoju savo gyvenimo be sporto. Vienas iš didesnių sunkumų dabar yra nebent kitų žmonių nuomonė ir nesupratimas, kad tu nevalgai kažkokių produktų“, - sako ji.

Šiuo metu mergina tikina valganti kone viską, ko užsimaniusi, tačiau tai daro tuo pačiu metu ir 5-6 kartus per dieną.

„Supratau, kad geriausias maistas – pagamintas pačios. Nebevalgau ir perdirbtų gaminių. O saldumynų atsisakyti visiškai taip pat nereikėjo – yra labai daug sveikų desertų, tereikia skaityti sudėtį“, - pripažino Edita.

Mažiau valgyti nereikia

Editos treneris, sporto klubo „Sporto kodas“ vadovas Vitalijus Smackis DELFI pasakojo, kad merginos pokyčiai – išties ženklūs, tačiau tai dar ne riba.

Vitalijus Smackis
Foto: VS-foto.lt

„Yra ir daugiau kilogramų sudeginusių. Viskas prasideda nuo minties, kad nori atrodyti kitaip. Kai savyje priimi tokį sprendimą, tada rezultatų galima pasiekti ir sporto salėje“, - tikino V. Smackis.

Jo teigimu, sporto salėje treneriai tik kryptingai padeda žmogui judėti tikslo link bei palaiko tą pokyčių mintį. Tačiau Editos atvejis buvo kiek sudėtingesnis, nes ji į sporto klubą atėjo po traumos, tad krūvis buvo ribojamas, treniruotės nebuvo labai intensyvios, išsunkiančios paskutinį prakaitą.

Treneris pabrėžė, kad pagrindiniai merginos pokyčiai buvo susiję su mityba.

„Laikausi principo - 70-80 proc. mitybos įpročių nekeičiama, tačiau pakeičiamas santykis – kiek mėsos, kiek angliavandenių ir pan. Įprastinė mityba išardoma ir perdėliojama taip, kad tiktų individualiam žmogui. Tad radikaliai kažko atsisakyti nė nereikia. Leidžiu ir šašlykus, ir karbonadus, ir balandėlius – maistas įvairus, kad bet kuris galėtų tokios dietos laikytis. Nereikia valgyti vien prėskos, beskonės, virtos mėsos. Edita valgė taip pat, kaip valgo žmogus, kuris nemeta svorio. Svarbiausia tai, kad ji pakeitė porcijas, valgymo dažnumą bei maisto eiliškumą“, - paaiškino V. Smackis.

Sporto klubo vadovo teigimu, visiškas melas, kad norint numesti svorio, reikia mažiau valgyti. Valgyti reikia bene tiek pat, tik teisingai bei dažniau.

„Reikia stebėti, kada valgome, ką valgome, su kuo valgome ir kuo užgeriame. Neužgėrinėkime maisto gėrimais, patiekalo neužbaikime desertu bei nepiktnaudžiaukime vaisiais“, - patarė pašnekovas.

Prieš nusprendžiant dailinti figūrą, reikėtų pasidomėti ir praeityje sirgtomis ligomis, kurios daro didelę įtaką maisto pasirinkimui. Galiausiai, jo teigimu, svarbu suvokti, kad sportas – antraplanis dalykas. Pirmiausiai reikia sureguliuoti mitybą ir tik tada tikėtis pokyčių sporto salėje.