Uždėkite šiltą frotinį skudurėlį

Ant pavargusių skaudančių akių uždėkite šiltame vandenyje išmirkytą frotinį skudurėlį. Šiltas kompresas:

  • drėkina;
  • malšina skausmą;
  • gerina kraujotaką;
  • padeda esant raumenų spazmams.


Prieš pradėdami nusiplaukite rankas, kad į akis nepatektų bakterijų, primena webmd.com. Skudurėlį pamerkite į iki drungnos temperatūros atvėsusį virintą vandenį, tuomet jį uždėkite ant akių 5–10 minučių arba tiek, kiek pataria jūsų gydytojas.

Pakoreguokite šviestuvų ir prietaisų ekranų ryškumą

Skirtingiems darbams būtinas atitinkamas apšvietimas. Žiūrint televizorių, akims bus geriau, jei kambaryje nebus aklinai tamsu, užtenka nestipraus apšvietimo. Skaitydami pasirūpinkite, kad šviesos šaltinis būtų jums už nugaros ir šviestų į tekstą, o ne į jūsų akis. Naudodami prietaisus su skaitmeniniais ekranais, pakoreguokite ekrano ryškumą pagal aplinkos apšvietimą. Taip pat pakoreguokite ekrano kontrastą, kad nereikėtų žiūrėti įsitempus.

Užsidėkite dirbti kompiuteriu skirtus akinius

Šie akiniai leis matyti vaizdą sėdint 50–65 centimetrų atstumu nuo ekrano. Kai kurie dirbti kompiuteriu pritaikyti akiniai turi specialius lęšius, padedančius greitai sufokusuoti žvilgsnį žiūrint arti, vidutiniu nuotoliu ar toliau. Prieš eidami įsigyti tokio gaminio, atminkite, jog dirbti kompiuteriu sukurti akiniai skiriasi nuo akinių, blokuojančių mėlyną šviesą. Užsidėję mėlyną šviesą blokuojančius akinius galbūt dirbsite patogiau, tačiau jie ne visada apsaugo akis nuo nuovargio.

Uždenkite akis delnais

Akių ekspertai šį būdą sieja su alternatyvia terapija, vadinama Bateso metodu. Metodą sukūrė oftalmologas Williamas Batesas. Jis suabejojo, jog akiniai yra vienintelis būdas regėjimui pagerinti. Visgi tyrimų rezultatai rodo, kad jo metodas nepagerina regėjimo, tačiau akių uždengimas delnais gali padėti sumažinti akių nuovargį. Tiesiog užsimerkite ir uždėkite delnus ant akių, nespausdami akių obuolių.

Pakeiskite savo kompiuterio nuostatas ir pastatykite monitorių toliau nuo veido.

Nedideli pakeitimai gali turėti didelę įtaką jūsų akims. Įsitikinkite, kad jūsų kompiuterio monitorius stovi maždaug ištiestos rankos (50–65 cm) atstumu nuo veido. Ekrano centras turėtų būti šiek tiek žemiau akių lygio (10–13 cm). Pravartu turėti reguliuojamojo aukščio kėdę. Nustatykite tokį teksto šrifto dydį, kad nereikėtų žiūrėti prisimerkus. Taip pat šalia kompiuterio turėkite laikiklį atspausdintiems dokumentams, kad reikėtų mažiau žvilgčioti į šonus.

Išmėginkite arbatos maišelius

Arbatos maišeliai tinka ne tik karštam gėrimui ruošti. Taip pat jie gali virsti raminamuoju šaltu kompresu jūsų akims. Panaudotus arbatos maišelius įdėkite į švarų indą ir pastatykite į šaldytuvą. Maišeliams atvėsus, uždėkite ant vokų, kad sumažintumėte akių patinimą ir nuovargį. Prieš šią procedūrą kruopščiai nusiplaukite veidą ir rankas bei išsiimkite kontaktinius lęšius. Pasistenkite, jog į akis nepatektų arbatos.

Darykite akių pratimus

Jūsų akys turi raumenis, kuriuos irgi galima mankštinti. Išbandykite šį pratimą: kelių centimetrų atstumu nuo akių laikykite pirštą ir sutelkite žvilgsnį į jį, tada sutelkite žvilgsnį į kokį nors toliau esantį daiktą, paskui – vėl į pirštą. Šį veiksmą pakartokite keletą kartų. Taip pat galite užmerkti akis ir pavartyti akių obuolius aukštyn žemyn bei kairėn dešinėn. Šie pratimai padeda sumažinti akių nuovargį, tačiau jie nesustiprina akių raumenų.

Darykite pertraukėles

Ekspertai sako, kad, naudojantis skaitmeniniu prietaisu, reikia reguliariai daryti pertraukėles. Jie rekomenduoja taisyklę „20-20-20“. Kas 20 minučių padarykite 20 sekundžių pertraukėlę ir pažiūrėkite į kokį nors daiktą, esantį už 20 pėdų (10 metrų). Alternatyvus variantas: pailsinkite akis 15 minučių po kiekvienų dviejų žiūrėjimo į ekraną valandų.

Pagerinkite savo aplinkos oro kokybę

Kai jūsų akys yra sausos, jos labiau pavargsta. Naudokite drėkintuvą orui drėkinti. Oro drėgnumas turėtų siekti bent 45 proc. Taip pat derėtų pakoreguoti termostato nuostatas arba pasitraukti nuo ventiliacijos angų, kad sausas oras nepūstų į veidą. Jeigu rūkote, vertėtų rimtai apsvarstyti sprendimą atsisakyti šio žalingo įpročio.