Į pagalbą – vaistažolė akišveitė

Žolininkas, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Žemės ūkio akademijos doktorantas Marius Lasinskas sako, kad jaučiant įvairius akių negalavimus, dėmesį reikėtų atkreipti į vieną žolelę, kurios net pavadinimas susijęs su akimis.

Marius Lasinskas

„Regėjimas susijęs su visu organizmu. Dažnai būna taip, kad kokie nors kraujotakos sutrikimai, padaro įtaką ir akims. Beje, ir su kraujospūdžiu dažnai susijusios visokios akių ligos. Yra toks augalas, kuris „šveičia akis“. Tai – akišveitė, visai mažas augaliukas“, – sakė M. Lasinskas.

Akišveitę galima naudoti ir arbatai, ir daryti akių kompresus.

Akišveitė
Foto: Shutterstock

Taip pat regėjimui, pasak žolininko, labai padeda kadagių uogos.

„Beje, šie metai paskelbti žolininkės Eugenijos Šimkūnaitės metais, o ji visada sakydavo – suvalgykite kelias kadagio uogas ir jos pašviesins akis. Todėl norint pagerinti regėjimą galima pakramtyti saujelę kadagių uogų“, – patarė knygos „Vaikai vaistažolių pasaulyje“ autorius M. Lasinskas.

Nuo nuovargio – ramunėlių kompresas

Be to, kaip sako pašnekovas, atgaivinti akis, pavargusias nuo visokių išmaniųjų prietaisų, gali padėti vaistažolių kompresai.

„Aš ir pats šiomis dienomis pasiimu ramunėlių, užsipilu stipresnę arbatą, pamirkau į ją vatos tamponėlius ir užsidedu ant akių, reikia pagulėti 10-15 minučių, galima ir medetkas naudoti, tikrai, suveiks kaip stebuklas“, – patarė M. Lasinskas.

Ramunėlių kompresas, pasak žolininko, nuima nuovargį, atgaivina, tuo pat metu ir regėjimas gerėja.

„Nepamirškite daryti pratimų, žiūrėti į tolį, išeikite į gamtą, žiūrėkite į žalią spalvą, į debesis, mėlyną dangų“, – sakė M. Lasinskas.

Gydytoja dietologė dr. Rūta Petereit sakė, kad regėjimui itin padeda antioksidantai ir bioflavonoidai. Jų nauda regėjimui neabejotina.

Rūta Petereit

„Ypač naudingi yra du antioksidantai – liuteinas ir zeaksantinas. Liuteino yra žaliose lapinėse daržovėse: brokoliuose, lapiniuose kopūstuose, burokuose, žirneliuose, kiaušinio tryniuose, – vardijo gydytoja dietologė.

– Zeaksantino yra žaliuose ir raudonuose ankštiniuose pipiruose. Morkos ir saldžiosios bulvės turi beta karoteno“.