Vaistininkai sako, kad mitas yra teiginys, jog negydoma sloga praeina per savaitę, o gydoma per septynias dienas. „Eurovaistinės“ vaistininkė Jovita Juodsnukytė rekomenduoja laikytis nosies higienos ir prasidėjus slogai reguliariai ją plauti.

„Plauti nosį geriausia specialiu jūros vandeniu. Rekomenduoju tai daryti tris–keturis kartus per dieną. Atkreipkite dėmesį, kad yra skirtingų tipų jūros vanduo. Hipertoninis, sūresnis vanduo, – labiau tinka užsikimšusiai nosiai, o lengvesnės koncentracijos – varvančiai“, – sako J. Juodsnukytė.

Pasak farmacininkės, vaikams, kasdien grįžus iš darželio ar mokyklos patariama ne tik nusiplauti rankas, bet ir jūros vandeniu išplauti nosį, taip iš nosies ertmės pašalinant ligos sukėlėjus. Šis žingsnis gali būti puiki prevencija slogai, ypač rudenį.

Foto: Shutterstock

Sloguojant ieškantiems natūralių priemonių, J. Juodsnukytė pataria namuose pasidaryti inhaliacijas. „Tam galima naudoti karštą, tačiau ne verdantį, o malonios temperatūros vandenį, kuriuo galėtumėte kvėpuoti. Tai tikrai gali pagreitinti sveikimą“, – pataria vaistininkė.

Taip pat slogai įveikti naudinga pasitelkti eterinius aliejus, jais galima pasitepti aplink nosį. Tam tinka pušų, eukalipto eteriniai aliejai, palengvinantys kvėpavimą.

Vertinti rimtai

Esant užsikimšusiai nosiai, vaistininkė pataria naudoti vaistus, padedančius ją atkimšti ir ištekėti sekretui. Greičiau įveikti peršalimą padeda ir cinko preparatai, jam patekus į gleivines, jis galės greičiau padėti įveikti ligą. Cinkas turi daug antioksidacinių savybių, kurios naudingos kovojant su peršalimu.

Vis dėlto J. Juodsnukytė įspėja, pajutus komplikacijas – pakilus temperatūrai ar atsiradus pūlingai slogai, kuo skubiau kreiptis į gydytoją.

Foto: Shutterstock

Kad išvengtume slogos, vaistininkė J. Juodsnukytė pataria imtis prevencijos priemonių. „Stenkitės, kad jūsų apranga atitiktų orą, kojos nesušaltų. Vėjuotomis dienomis rekomenduojama turėti skarą, šaliką, stenkitės nesušlapti per lietų“, – sako ji.

Taip pat šaltuoju metų laiku svarbu stiprinti imuninę sistemą, vartoti žuvų taukus, vitaminą C, D. Stengtis maitintis subalansuotai, į savo mitybos racioną įtraukti vaisių ir daržovių.

Vaistininkė pataria pajutus pirmuosius peršalimo požymius verčiau likti namuose, taip ne tik apsaugosite aplinkinius, bet ir greičiau įveiksite slogą.