Į DELFI redakciją po ilgojo savaitgalio kreipėsi p. Janina (vardas ir pavardė redakcijai žinomi), kuri pasiskundė negavusi skubiosios odontologijos paslaugų. Kokia tvarka yra iš tikrųjų – specialistų komentaras straipsnio pabaigoje.

„Šį sekmadienį susidūrėme su tokia problema: pradėjo skaudėti dantis apatiniame žandikaulyje. Žinoma, kreipėmės kaip ir visi į Vilniaus Žalgirio kliniką (apie 5 val.ryto). Suleido nuskausminamuosius. Apie 12 val. vėl kreipėmės į kliniką, nes skausmas išplito į skruostikaulį ir ausį. Suleido nuskausminamuosius, išrašė antibiotikus. Po 18 val. vėl turėjome kreiptis į kliniką, nes prasidėjo nepakeliami danties bei galvos (smegenų) skausmai. Prašėme ištraukti dantį, bet pasirodo skubios pagalbos kabinete dantų nerauna, nes toks sveikatos ministro įsakymas (kaba ant durų)“, - DELFI pasakojo vilnietė.

Jos teigimu, jai buvo pasiūlyta laukti pirmadienio „su nuskausminamaisiais“.

„Tai reiškia, kad turėtume kas 4 val. važiuoti į kliniką, kad jie suleistų vaistų, nes jokios tabletės jau skausmo nenuimdavo... Tada ieškojome privačių odontologų, dirbančių visą parą. Kadangi tai buvo Joninių sekmadienis, rasti specialistą buvo labai sudėtinga.Tik per atsitiktinumą radome odontologą, kuris mums pagelbėjo“, - mena p. Janina.

Odontologas ištraukė dantį, išvalė pūlinį ir skausmo kaip nebūta.

„Man yra nesuvokiama, ką žmogui reikia daryti, jei toks skausmas pradeda kankinti sekmadienį arba šeštadienį? Mirti nuo skausmo, laukiant pirmadienio? Kodėl Vilniaus Žalgirio klinikoje nėra galimybės bent mokamai ištraukti dantį, jei skausmas nepakeliamas?“, - retoriškai klausė pašnekovė.

Remiasi įsakymu

VU ligoninės Žalgirio klinikos l.e. direktoriaus pareigas Zita Urbonavičienė informavo, kad būtinosios odontologinės pagalbos teikimo apimtis reglamentuoja LR Sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 8 d. įsakymas Nr.V-208, nurodantis skubios medicinos pagalbos mastą ir indikacijas.

„Vadovaujantis šiuo įsakymu Vilniaus universiteto ligoninės Žalgirio klinikoje būtinoji odontologinė pagalba teikiama:

Esant ūmiam danties skausmui – nuskausminant;

Pūlinių ir pūlynų atveju, esant uždegimui – atveriame pūlinį;

Esant kraujavimui – stabdome kraujavimą;

Dantų gydymo paslaugos, viršijančios Sveikatos apsaugos ministro įsakymu nustatytą būtinosios odontologinės pagalbos mastą, teikiamos asmens sveikatos priežiūros įstaigoje prie kurios pacientas yra prisirašęs arba kitoje, paciento pasirinktoje, gydymo įstaigoje.

Mokamos gydymo paslaugos viršijančios būtinosios odontologinės pagalbos teikimo mastą, neteikiamos“, - paaiškino ji.

Tvarka nesikeitė jau keletą metų

DELFI atsiųstame Sveikatos apsaugos ministerijos atsakyme teigiama, kad būtinoji odontologinė pagalba teikiama esant stipriam odontogeniniam skausmui (vertinamas 6–8 balais pagal dešimties balų skalę) bei veido ir žandikaulių srities pūliavimui. Šiais atvejais pagalba turi būti suteikta nė vėliau kaip per 1 valandą nuo atvykimo į gydymo įstaigą. Įsakymas dėl būtinosios odontologinės pagalbos paskutinį kartą buvo keistas 2014 metais, tad ši tvarka galioja jau ne vienerius metus. Kiekvienam žmogui, kuriam prireikia būtinosios pagalbos, ji privalo būti suteikta.

„Pirmiausia gydytojas odontologas turi įvertinti ir paciento ambulatorinėje kortelėje pažymėti skausmo intensyvumą. Esant itin stipriam skausmui, gydytojas odontologas gali skirti atitinkamą skausmo malšinimo būdą. Dėl gydymo būtinumo ir metodų visuomet sprendžia gydantis gydytojas, atsižvelgdamas į paciento sveikatos būklę.

Kilus abejonėms dėl suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės, pirmiausia reikėtų kreiptis į asmens sveikatos priežiūros įstaigos, dėl kurios teikiamų paslaugų žmogus yra nepatenkintas, administraciją. Jeigu netenkintų įstaigos skundo nagrinėjimo rezultatai, rekomenduotume kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos (Akreditavimo tarnyba). Kreipiantis į Akreditavimo tarnybą reikia laikytis Pacientų skundų nagrinėjimo tvarkos – pateikti paciento tapatybę patvirtinantį dokumentą arba nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją, asmens sveikatos priežiūros įstaigos atsakymą ar jo kopiją, pasirašytą skundą. Akreditavimo tarnyba išnagrinės skundą ir esant pagrindui, atliks patikrinimą gydymo įstaigoje“, - informuojama atsakyme.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (115)