Nors vakarų Europoje šie skaičiai kelis kartus didesni, lietuviai taip pat tikisi ateityje juos pasiekti. Visgi taip sparčiai populiarėjant nealkoholiniam alui kyla natūralus klausimas – ar tikrai nealkoholinis alus yra geresnis pasirinkimas mūsų organizmui nei tradicinis? Centro poliklinikos dietologė Eugenija Časaitytė neturi vienareikšmiško atsakymo. Aišku viena – jog tiek vienos, tiek kitos alaus rūšies, reiktų vartoti saikingai.

Poveikis panašus

„Neskaitant alkoholio, poveikis sveikatai panašus tiek nealkoholinio, tiek alkoholinio alaus. Diskusijų klausimas ar alkoholis, ar polifenolinės medžiagos turi teigiamą įtaką širdies kraujagyslių sistemai. Naujausi tyrimai rodo, kad nealkoholiniame aluje esančios medžiagos turi tų savybių, bet kurios geresnės, dar sunku atsakyti“, – teigia mitybos specialistė. Pašnekovė negali teigi, ar geriau saikingas kiekis alkoholinio ar visgi daugiau nealkoholinio alaus. Anot jos, alkoholio geriau vengti, o jei pasirinkti kažkurį iš tų dviejų rūšių, tai nėra didesnio skirtumo.

Kas blogiau aluje – cukrus ar alkoholis?

Paprasto alaus – kaloringumas 100 ml apie 30 kcal, nealkoholinio taip pat. Paprasto kaloringumas didesnis dėl pačio alkoholio, o nealkoholinio dėl angliavandenių – tai yra gliukozės-fruktozės sirupo. Nealkoholinio alaus 100 ml yra 5,5g angliavandenių, iš jų cukrų – 2,2 g, paprastame cukrų yra beveik per pus mažiau. „Jei per dieną neviršijame reikalingų cukraus normų, tai nekenks, bet jei žmogaus racione ir taip yra daug angliavandenių, tai ne į naudą. Alkoholio perteklius skatina riebalų oksidaciją, pilvinių riebalų susidarymą ir tuo pačiu žadina apetitą, todėl suvartojama daugiau kalorijų, didėja antsvorio rizika“, – sako Centro poliklinikos medikė.

Foto: Shutterstock

Nealkoholinis alus – ar galima nėščioms?

Ypač išpopuliarėjus nealkoholiniam alui, lauko kavinėse karštą vasaros dieną galima pamatyti jau apvalų pilvuką glostančią ir alaus bokalą rankose laikančią būsimą mamą. Galbūt kai kurie žmonės baisisi tokiu vaizdu, rodo pirštais ir stebisi mamos neatsakingumu. Tačiau visgi dažnu atveju, reikia tikėtis, jos taurėje alkoholio neturintis gėrimas. Bet ar patartina jį vartoti nėštukėms ir žindyvėms, net jei jis bealkoholis?

„Yra duomenų, kad nealkoholinis alus stimuliuoja prolaktino sekreciją, tuo pačiu pieno gamybą, bei turi antioksidacinų savybių, tačiau reikia daugiau mokslinių tyrimų, ir negalime rekomenduoti kasdien gerti žindyvėms, – sako E. Časaitytė ir priduria. – Nėščiosios taip pat turėtų vartoti rečiau, nes vis vien, kad ir nedideli kiekiai alkoholio, bet jo yra. Tas saikingas kiekis 330 ml ir ne kasdien. Be to, rekomenduojamas tik 0,0 proc. alkoholio turintis alus.”

Visgi vietoj šių dviejų gėrimų pašnekovė karštą vasaros dieną rekomenduoja gerti vandenį, pagardintą mėtų lapeliais, natūralią šaltąją arbatą, uogų gaivą be cukraus.