Simuliacijos metu vykstantis tikrovės atkūrimas ir realių klinikinių situacijų perkėlimas į nerizikingą pacientui aplinką tampa itin reikšmingu mokymosi etapu, galinčiu suteikti reikalingus įgūdžius ir patirties.

Jungtinėse Amerikos Valstijose Medicinos instituto ataskaitoje „Klysti yra žmogiška“ („To Err is Human“) analizuojama, kad net mažiausia mediko klaida gali priartinti paciento mirtį. Pastaruoju metu paciento saugumas tampa pačiu svarbiausiu prioritetu tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje. Saugumą užtikrina profesionalus medicinos specialistų darbas, atsakomybės jausmas, kompetencijos. Klinikiniai įgūdžiai, bei pastovus mokymasis ir pasikartojimas taip pat vaidina itin reikšmingą vaidmenį. Simuliacijos metodas – tai realių situacijų atkartojimas, – pastaruoju metu tampa pačiu efektyviausiu praktiniu įrankiu, imituojančiu klinikinę praktiką.

Kaip pastebi pasaulyje lyderiaujančios Laerdal Medical simuliacijos įrangos kūrėjai, simuliacija nėra vien technologija: simuliacija – tai mokymo metodika, kuri leidžia išbandyti interaktyvų mokymą bei darbą komandoje, naudojant realius scenarijus be rizikos pacientui. Anot Medicininės simuliacijos centro vadovo dr. Arūno Gelmano, virtualu – tai nėra netikra. Simuliacija – tai realybė arba, kitaip sakant, situacija yra reali, vyksta realūs veiksmai, tik pacientas yra netikras. Simuliacija yra vienintelis metodas, kurio pagalba įmanoma realiai dirbti ir kartu – mokytis. Šio proceso metu studentai skatinami įsijausti į situacijos sudėtingumą, žaibiškai priimti sudėtingus sprendimus, gelbėti gyvybę. Visa tai ypač svarbu retų klinikinių situacijų metu.

Realūs mokymai simuliacijos pagalba

LSMU Medicininės simuliacijos centras kuriasi naujai įrengtose Mokomojo laboratorinio korpuso patalpose (MLK), kuriose diegiama pasaulio lyderės Laerdal Medical simuliacijos įranga. Mokymo simuliatoriai ir manekenai išdėstyti keliose, moderniai įrengtose patalpose.

Darbui su SimMom, SimMan Essential ir ALS Sim manekenais įdiegta kompiuterinė LLEAP programa, leidžianti valdyti visus manekenus taikant vienodą standartą, saugoti ir peržiūrėti mokymo sesijas, naudoti filmuotą medžiagą aptarimuose ir t. t. LSMU Medicininės simuliacijos centro, Anesteziologijos klinikos, Ekstremalios medicinos katedros, Slaugos ir rūpybos katedros, Akušerijos ginekologijos klinikos, Intensyvios terapijos klinikos atstovams mokomąjį kursą tris dienas skaitė svečias iš Norvegijos, Berge‘as Solheim‘as, Europos, Artimųjų Rytų ir Afrikos regionų Laerdal techninės pagalbos vadybininkas. Pasak kurso vadovo Berge‘o Solheim‘o, „simuliacijos mokymai prisideda prie gyvybių išsaugojimo ir tą įrodo kruopščiai surenkama statistika“.

Nuo šiol LSMU studentai, įvairių specialybių rezidentai ir jau praktikuojantys gydytojai turės galimybę mokytis ir situaciją spręsti realiai. Pasak dr. Arūno Gelmano, „po simuliacijos mokymo žmonės išeina suprakaitavę ir padažnėjusiu širdies ritmu“, kas įrodo realybės pajautimą ir streso suaktyvėjimą. Tik realiai išgyvendami klinikinę praktiką, kursų dalyviai įgaus neįkainojamos patirties, prisidėsiančios prie gyvybių gelbėjimo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)