Kai gydytojas atostogauja, pacientai savimi turi pasirūpinti patys?

„Keturmetė dukrytė gavo traumą – durimis labai stipriai prisispaudė pirštą. Vyras su vaiku ir močiute iškart po traumos kreipėsi į Šeškinės polikliniką su baisiai kraujuojančiu pirštu ir klykiančiu vaiku. Registratūros darbuotoja pasakė, kad šiuo metu vaikų skyriaus traumatologas atostogauja, o suaugusiųjų skyriuje dirbantis šios specializacijos gydytojas neaptarnaus, nes neturi tam licenzijos.

Budinti gydytoja nebuvo iškviesta ir vaikui nebuvo suteikta net pirmoji medicininė pagalba. Buvo liepta tiesiog eiti į gatvę ir kviesti greitąją medicininę pagalbą! Kitaip tariant, buvome išvyti iš poliklinikos nesulaukę jokios pagalbos! Močiutė dar bandė prašyti, kad greitąją pagalbą iškviestų registratorė, kad kuo greičiau dukrytę nugabentų į Santariškių klinikas. Minėta darbuotoja liepė nueiti tiesiai pas greitosios pagalbos darbuotojus ir jų paprašyti, kad nuvežtų (Šeškinės poliklinikoje greitosios pagalbos skyrius yra greta – tame pačiame pastate).

Tačiau greitosios pagalbos skyriuje darbuotojai pareiškė, kad negali vežti dukrytės į Santariškių klinikas, kol negaus iškvietimo. Teko greta stovint ir girdint greitosios darbuotojams skambinti į bendrosios pagalbos numerį, registruoti įvykį ir laukti. Greitosios pagalbos darbuotojai, gavę iškvietimą, nuvežė vaiką į Santariškių klinikas. Po apžiūros paaiškėjo, kad pirštas lūžęs, prireikė operacijos. Santariškių klinikų gydytojai davė išrašą ir liepė kitą dieną kreiptis į juos su siuntimu iš savo poliklinikos dėl piršto perrišimo“, - pasakojo pašnekovė.

Per kabinetus maldaujant priimti – su vaiku ant rankų

Kai šeima grįžo iš ligoninės, vyras, palikęs namie dukrytę močiutės priežiūrai, nuskubėjo į Šeškinės polikliniką paimti reikalingo siuntimo. Paaiškėjo, kad dukrytę prižiūrinti gydytoja šiuo metu atostogauja, o siuntimą galinti išrašyti bet kuri tuo metu dirbanti vaikų skyriaus gydytoja. Tačiau registratorei apskambinus visas tuo metu dirbusias gydytojas, bent jau ši taip sakė (dirbo 5 gydytojos), esą nė viena nesutiko priimti.

„Todėl registratorė paragino kuo skubiau į polikliniką pristatyti iškankintą dukrytę, nes be jos siuntimo į Santariškių klinikas niekas neduos. Vyras, neapsikentęs tokios netvarkos, pareikalavo kalbėti su aukštesniais asmenimis. Jis buvo nusiųstas pas vyriausią slaugytoją, tačiau ši jau buvo baigusi darbą. Tuomet buvo pasiųstas į poliklinikos administraciją, kuri taip pat jau nebedirbo. Keista, kai registratūroje dirbantis asmuo nežino savo kolegų, juolab vadovų, darbo laiko ir interesantus siuntinėja bet kur, tik norėdamas kuo greičiau atsikratyti.

Taigi paėmusi vaiką ant rankų atbėgau kuo skubiau į polikliniką. Paklausus, ką mums daryti, darbuotoja sakė eiti per vaikų gydytojų kabinetus ir patiems prašyti, kad kas priimtų mano dukrytę. Ar ne jos čia darbas? Bet mes ėjome. Užėjus pas vieną iš anksčiau esą atsisakiusių priimti gydytojų, ši iškart priėmė ir pareiškė, kad jai niekas neskambino ir neprašė mūsų priimti. Gydytoja labai nustebo, kodėl su mumis dukrytė, sakė, kad jai pakanka išrašo, kurį davė Santariškių klinikose. Po didelio vargo siuntimą į Santariškių klinikas perrišimui gavome. Lieka tik svarstyti, kas kaltas – ar registratorė, nesugebėjusi optimaliai suteikti reikiamos pagalbos ir informacijos, ar gydytojai, atsisakę priimti, ar pati Šeškinės poliklinikos tvarka“, - svarstė moteris.

Poliklinikos vadovai nustebę: to neturėtų būti

Šeškinės direktoriaus pavaduotoja gydymui Ona Panasenkienė patikino, kad pagal įstaigos tvarką esant būtinosios pagalbos poreikiui (lūžis, trauma), pacientas iškart turi būti nusiųstas pas traumatologą. Ir visai nesvarbu, koks tai specialistas – vaikų ar suaugusiųjų. Pasak jos, pareiškimas, kad vaiko negali apžiūrėti suaugusiųjų traumatologas – absoliutus nonsensas. Tokio apribojimo nėra. Taip pat pacientas neturėtų išgirsti pasiūlymo, kad pats eitų į greitosios pagalbos tarnybą.

„Juk žmogus nežinotų, net kaip nueiti ten, pavyzdžiui, aš nežinau. Pirmą kartą girdžiu, kad taip būtų pasiūlyta. Pagal galiojančią tvarką registratorė neturi paciento niekur siųsti ar reikalauti, kad jis kitų specialistų pagalbos prašytų pats. Tai jos kompetencija – ji privalo susiskambinti ir užtikrinti pacientui paslaugą. Jei kažko nežino, gali pasiskambinti kolegoms ir išsiaiškinti. Kraštutiniu atveju, jei nėra aišku, pas kokį specialistą kreipti, pacientas turi būti nusiųstas pas šeimos gydytoją, kuris jau spręs, ką daryti toliau. Tačiau žmogus neturi būti įtrauktas į aiškinimosi procesą, jam turi būti pasakytas tik galutinis rezultatas – kur eiti. Bet prie kiekvieno darbuotojo juk nepastatysi prižiūrėtojo. Šiaip ar taip man tikrai nesmagu dėl šios situacijos ir noriu viešai atsiprašyti pacientės už patirtus nemalonumus. Galiu patikinti, kad šį klausimą svarstysime susirinkime, kalbėsimės su registratore, aiškinsimės situaciją, nes tokių dalykų neturėtų būti.

Visada suprantu žmones ir tikrai neginu savo darbuotojų, jeigu jie padaro klaidą. Kita vertus, pasitaiko visokių nesusipratimų. Žmonės reikalauja kažko, o mūsų valstybė to nenumato. Tokiu atveju nereikia bijoti, o sąžiningai pacientui paaiškinti, kaip yra. Tačiau medikai, galiu labai pagrįstai pasakyti, bijo skundų, o žmonės su jais labai dažnai elgiasi negražiai, ateina, koja į duris – „jūs privalote“. Kasdien skambina – ir žurnalistais gąsdina, ir skundais į ministeriją. Medikų iš tiesų niekas negina, tik visko iš jų reikalauja. O spręstinų dalykų yra daug. Pavyzdžiui, mums labai trūksta jaunų gydytojų – tų pačių chirurgų. Ateina pasiklausinėti, sužino, kokia bus alga, ir išeina“, - teigė O. Panasenkienė.

Beje, greitosios pagalbos medikai, jos nuomone, taip pat elgėsi netinkamai. Šiuo atveju blusa esą buvo mušta iš patrankos. Mat mergaitei pagalba turėjo būti suteikta pačioje poliklinikoje, o greitosios pagalbos automobilio tuo metu galbūt labiau reikėjo kitam pacientui, be to, be reikalo buvo naudojamos valstybės lėšos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1376)