Pilietinių iniciatyvų centro atliktas tyrimas dėl pacientų teisių atskleidė, kad "viena iš sveikatos sistemos neefektyvumo priežasčių yra pacientų nežinojimas apie savo teises bei įgūdžių jomis naudotis stoka".

Žmogui, atėjusiam į polikliniką, pirmiausia tenka suabejoti savo teise gauti informaciją, nes registratūrioje savos ligos istorijos pacientui net neleidžiama į rankas paimti. Sostinės Antakalnio poliklinikos pacientė Laima R. nusistebėjo, kodėl jai, užsirašiusiai telefonu pas bendrosios praktikos gydytoją prieš keletą dienų, teko lūkuriuoti prie kabineto tik todėl, kad niekas neatnešė jos ligos istorijos. Moteris pasisiūlė pati nunešti gydytojai savo ligos istoriją, bet registratorė paaiškino, kad tai draudžia "nurodymas iš viršaus".

VŠĮ Antakalnio poliklinika vyriausioji slaugos administratorė Birutė Daugirdienė paaiškino, kad uždrausti pacientui pačiam pasiimti registratūroje savo ligos istoriją ir nunešti ją gydytojui nusprendė Sveikatos apsaugos ministerija.

Ministerijos atstovė spaudai Odeta Rimkevičiūtė užtikrino, kad jokie nurodymai nedraudžia gauti "savo kortelę į rankas".

Plačiau apie tai skaitykite "Lietuvos žiniose"