Mokslininkams katalikams daugiausiai įtakos iš naujosios instrukcijos turės pirmą kartą paviešintas atsisakymas pozicijos, priimtinos daugeliui etikos grupių, teigiančios, kad mokslininkai, dirbantys su audiniais, gautais iš aborto liekanų ir embrionų, atleidžiami nuo atsakomybės, nes jie patys tiesiogiai nedalyvauja jų kūrime.

„Kartelė aiškiai pakeliama“, - sakė Vatikano ekspertas ir nepriklausomo JAV savaitraščio „National Catholic Reporter“, apžvelgiančio Katalikų Bažnyčios naujienas, reporteris Johnas Allenas. Šios instrukcijos verčia manyti, kad mokslininkai, kuriems siūloma dirbti su tokiais objektais, turėtų „atsisakyti arba liautis“, be to, gali būti sugriežtintos darbo sąlygos katalikiškose ligoninėse ir mokslinių tyrimų įstaigose.

„Vatikanas turi teisę pareikšti savo teologinę poziciją, tačiau daugelis kitų pasaulio religijų žmogaus embrioninių kamieninių ląstelių tyrimus vertina atlaidžiai“, - sakė Tarptautinės kamieninių ląstelių tyrimų etikos ir visuomeninės politikos komiteto bendruomenės vadovas Insoo Hyunas. Jis kvestionuoja Vatikano teiginį, kad katalikai mokslininkai turėtų liautis dirbę su kamieninių ląstelių linijomis, gautomis iš embrionų.

„Jei keliausime šiuo moralinių apribojimų keliu, kur sustosime? O kaip dėl tėvų, kurie norėtų galimybės savo vaikui taikyti kamieninių ląstelių terapiją?“, - klausė I.Hyunas.

Darbas su suaugusių žmonių kamieninėmis ląstelėmis, bambagyslės ląstelėmis ar kamieninėmis ląstelėmis, gautomis iš vaisių, kurie mirė natūraliai, pasak bažnyčios yra moraliai priimtinas.

Klausimas dėl modifikuoto branduolių perkėlimo, neseniai pasiūlytos prieštaringos technologijos, leidžiančios kurti į embrionus panašius objektus, kurie nesivysto į kūdikius (pavyzdžiui, dėl tam tikrų genų mutacijos) paliekamas atviras. Bažnyčia tik nurodo, kad reikia atlikti daugiau tyrimų su gyvūnais.

Ir nors genų terapija yra skatinama, ji dabar vertinama kaip pernelyg nesaugi, reikalaujanti dirbtinio apvaisinimo.

Nepaisant instrukcijos griežtos pozicijos, ji šlovina mokslinius tyrimus kaip „neįkainojamą paslaugą bendram gyvybės gėriui bei kiekvienos žmogiškos būtybės orumui“.

Dokumentas praėjusią savaitę Vatikane buvo išplatintas aukščiausio bažnyčios valdžios organo – Vatikano tikėjimo mokslo kongregacijos. Tekstas, patvirtintas popiežiaus Benedikto XVI, nurodomas kaip garsiojo 1987 metų bažnytinio dokumento „Donum Vitae“, parašyto paties dabartinio popiežiaus, tuomet kardinolo Ratzingerio, vadovavusio kongregacijai, atnaujinimas.

Naujajame tekste pakartojama, jog bažnyčios pozicija grindžiama esminiu principu, kad gyvybė prasideda pastojimo metu. Šią dogmą pirmas 1869 metais pasiūlė Popiežius Pijus IX. Iki tol daugelį šimtmečių galiojo Tomo Akviniečio pasiūlytas požiūris, kad embrionai sielą įgyja tik vėlesniame vystymosi etape.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją