Klaipėdos sveikatos priežiūros centro pastate veikianti tarnyba, kurioje medicininę pagalbą ir konsultacijas teikia gydytojai ir bendruomenės slaugytojai, pacientams atvira kiekvieną naktį, o savaitgaliais ir švenčių dienomis – visą parą.

Uostamiestis – vienintelis iš didžiųjų Lietuvos miestų, kuriame veikia tokio pobūdžio tarnyba. Galimybę imti pavyzdį iš Klaipėdos svarsto ir kitų miestų specialistai.

„Žmonės įprato prie šios tarnybos, jie žino, kad sunegalavus naktį ar savaitgalį, gaus kvalifikuotą pagalbą ir patarimų“, - pasakojo nuo pat įkūrimo pradžios tarnyboje dirbanti gydytoja Audra Švedaitė.

Savaitgaliais čia budinčių specialistų durys neužsidaro – pacientai atkeliauja vienas po kito, kartais medikų pagalbos laukia eilutė įvairiais negalavimais besiskundžiančių klaipėdiečių. „Tenka konsultuoti įvairiausiais negalavimais besiskundžiančius pacientus, suteikti pirmąją pagalbą“, - teigė A.Švedaitė.

Tuo įsitikino ir „15min“ žurnalistai, šioje tarnyboje apsilankę šeštadienio popietę. Medikams teko kelis sykius telefonu patarti mamoms, kurių atžalos karščiavo, dalyti kitokius patarimus.

Pas gydytojas apsilankė ir vaikinas, kuris po užsitęsusių linksmybių guodėsi širdies „permušimu“. Medikai vaikinui padarė kardiogramą, patarė gerti daugiau skysčių ir vengti alkoholio. Išeidamas pro duris pacientas dar pasiteiravo, ar jam nepadėtų antibiotikai. „Tu tik pats sau gali padėti, o ne gerti tris savaites“, - patarimą davė medikė.

Vos tik šis pacientas užvėrė duris, į tarnybą užsuko moteris, ji teigė tik neseniai sužinojusi apie tokią įstaigą. „Reikia susileisti vaistus. O pati net prieš veidrodį niekaip negaliu to padaryti“, - skundėsi moteris. Kol pacientei buvo leidžiami vaistai, netilo pagalbos telefonai.

Medikai prisipažino neįsivaizduojantys tokios darbo dienos, kad į jų tarnybą neatvyktų nė vienas pacientas, nė karto nesuskambėtų telefonai. Bendruomenės slaugytoja Valentina prisiminė, kaip kartą per vieną dieną pagalbos pas juos atkeliavo septyniasdešimt pacientų.

„Jau nekalbant apie skambučius - būna, kad vienu metu skambina abiem linijomis“, - pasakojo specialistė.

Kai kuriuos pacientus gydytojai puikiausiai pažįsta iš balso ir žino, kokie negalavimai juos kamuoja.

Neretai prie telefono rymantiems medikams drauge su pacientais tenka „raustis“ po jų vaistinėles ir padėti surasti reikiamus vaistus. „Būna paklausiame, kokius medikamentus pacientas vartoja ir sulaukiame atsakymų, kad „rūžavas“ tabletes“, - šypsojosi A.Švedaitė.

Anot Klaipėdos sveikatos priežiūros centro vyriausiosios gydytojos Loretos Jankauskienės, budinčio gydytojo tarnyba Klaipėdoje pasiteisino. „Pacientai jau žino, kad, jei prireiks, šeimos gydytojų patarimų ir pagalbos sulauks bet kuriuo paros metu. Jei yra būtinybė, bus išrašytas ir nedarbingumo lapelis ar kompensuojami vaistai. Greitosios medicininės pagalbos specialistai to padaryti negali, informaciją apie iškvietimą jie privalo perduoti šeimos gydytojui“, - aiškino specialistė.

Dieną budinčio gydytojo tarnybos darbuotojai patys nuvyksta pas negaluojančius pacientus.

Anot Klaipėdos savivaldybės Sveikatos apsaugos skyriaus vedėjos pavaduotojos Jūratės Grubliauskienės, budinčio gydytojo tarnybos darbas ir Greitosios medicininės pagalbos stoties funkcijos nesidubliuoja . „Jei žmogui reikia konsultacijos, jis turėtų skambinti į tarnybą, o kai būtina pagalba – greitajai“, - aiškino ji.

Budinčio mediko tarnyba darbo dienomis veikia nuo 20 iki 8 valandos ryto. Savaitgaliais ir švenčių dienomis – visą parą. Tarnybos telefonai - 496758, 496759. Į tarnybą atvykusiems pacientams medikai gali perrišti žaizdas, suleisti reikiamus vaistus, padaryti kardiogramą, ištirti gliukometru, suteikti pirmąją pagalbą ir pan.