Tokią manipuliaciją noriai naudoja beveik visi gamintojai, net ir labai aukšto lygio, kai rašo savo aprašymus apie tai „kam skirti šie kvepalai“. Žinoma, pirmoji manipuliacija yra skirstymas į vyriškus ir moteriškus kvepalus – taip spaudomi mygtukai tiems, kas labai nepatenkintas savo lytine išraiška (vyriškumu arba moteriškumu), todėl tai nori patvirtinti per baikerių, rokerių ir kaubojų įvaizdį (vyrams) arba per lėlytės, katytės ir pupytės vaizdinius moterims. Čia paprasta. Paskui daroma štai kaip: paimamos idėjos ir savybes, apie kurias galėtų svajoti potencialūs pirkėjai ir pirkėjos.

Iš ten atsiranda tokios kalbinės išrūgos, kaip „idealiai tinka savim pasitikinčiam, nepriklausomam, kiek mistiškam vyrui“ – gali iškart atspėti, kad ši reklama taikoma kompleksuotam mazgotei, dirbančiam nebėgstamą darbą ir ėdamam savo žmonos (arba jos neturinčiam). Arba „žavios nepažįstamosios, paslaptingos ir besislepiančios po burtų šydu, kvapas“ – taip, nervinga ir baili tuštutė, kuri mėgsta iš savęs statyti paslaptingą fatalinę moterį ir dievina skrybėles arba Venecijos karnavalo kaukes.

Visa tai yra grynas melas ir niekaip nesusiję su kvapu. Todėl pagal tokius aprašymus perka tik kraštutiniai naivuoliai – tie patys, kurie kitoje šalyje pagal vietos gyventojų rekomendacijas (arba pagal vizitines korteles, išdėliotas viešbutyje) renkasi restoranus. Arba Stambule klausia taksi vairuotojo, kurioje parduotuvėje geriau pirkti kilimą.

Šiandien pasakosiu apie kvepalus, gamintus Amerikoje, sukurtus prancūzų parfumerio Philippe Romano, kūrusio kvapus ir Kenzo mados namams, ir Alfred Dunhill, ir dar daug kam. Šie kvepalai pažymėti drabužių parduotuvės Abercrombie & Fitch prekės ženklu ir vadinasi First Instinct Extreme (pirmasis instinktas – ekstremalioji versija). Apie Abercrombie & Fitch kvepalus esu rašęs Delfi: ir labai amerikietiški ir daugumos smegenyse kvepiantys parduotuve, vadinami Fierce („Perku kvepalus, kurių pauosčius, norisi išleisti dar daugiau pinigų“), ir Authentic Men, pirmieji šiemet mano aprašyti, pirkti Sicilijoje, bet irgi amerikietiški („Dirbu be atostogų, uostau kvapus kasdien“).

First Instinct Extreme

First Instinct Extreme yra labai panašaus stiliaus: dominuoja muskusas. Atsidaro kvapas vaisiais (karambola, dar vadinama žvaigždžiavaisiu, Lietuvoje labai retai sutinkama), mandarinų lapais ir dar pipirais, toliau – kardamonas ir šafranas (visa kepykla), o bazė yra galingiausia – jau minėtas muskusas, ambra, oda, vos vos kokosų (tų galėtų ir nebūti – labai nemėgstu kokoso) ir šiek tiek egzotinio medžio. Palyginti su kvepalais Fierce, tai Amerika su indišku (o gal ir Tailando) prieskoniu. Flakono violetinė spalva irgi signalizuoja pietryčių Aziją.

Man tai labiausiai priminė tylią senienų ir suvenyrų parduotuvę Delyje, su pjaustinėtais baldais, senais raižytais sidabro indais, kilimais ir smilkalų aura. Saldoka, ramu ir patriarchališka, senos kolonijos aromatas. Priminė mano darbus Indijoje, labai patogius viešbučius su senovinių manierų tarnais ir aprūdijusius taksi. Įdomu, nors kasdienai man būtų per saldu. O jums gal ir patiks.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)