Antra, kai kas priekaištauja, kad čia antraštės tik paspaudimams rinkti. Čia tas pats, kaip skųstis, kad maistas parduotuvėse suvyniotas gražiai, kad tik jį pirktų. Reklama yra viskas, o mano antraštės yra mano reklama, kuri atveda prie straipsnio, kurį žmonės skaito su pasimėgavimu, skaito iki galo ir džiaugiasi, kad jį susirado. Taip kad antraštė yra pačių skaitytojų labui.

Ši antraštė yra labai tiksli. Baldessarini Del Mar yra kvepalai, kuriuos nusipirkau grynai dėl pavadinimo. Del Mar yra miestelis pietų Kalifornijoje, prie San Diego didmiesčio rojaus, ir tai visiškas gero gyvenimo ir pajūrio palaimos centras ne tik JAV, bet ir pasaulyje. Visa pietų Kalifornija yra fantastiška, tačiau paplūdimių miesteliai Los Andžele ir aplink jį vis tiek turi daugiau miestietiško skambesio ir šurmulio, o Del Mar yra tikra Juodkrantė prie Ramiojo vandenyno, keturių tūkstančių gyventojų išimtinės, radikalios prabangos lopinėlis, kur lengvai neapsistosi, nes paklausa visada viršija pasiūlą. Del Mar yra vienintelė vieta, kur auga rečiausios JAV teritorijoje pušys, Torėjaus pušis (Torrey pine), su nežmoniškai ilgais spygliais, siekiančios dinozaurų laikus.

Andrius Užkalnis


Del Mar yra viena mano mėgstamiausių vietų, kur skubu nuvykti, kai tik grįžtu į savo Kaliforniją, ir man ten viskas tobula, nors ir reikia šiek tiek pavairuoti į pietus nuo Didžiojo Los Andželo.

Baldessarini, kad jūs žinotumėt, yra vokiečių parfumerijos namai, toks lyg Hugo Boss brangesnis variantas: prekės ženklas pavadintas pagal Werner Baldessarini, ilgametį kompanijos dizainerį, ir kvepalai (bent jau šie, apie kuriuos pasakoju šiandien) yra gaminti Vokietijoje, kas kvepalams nedažnai atsitinka.

Del Mar yra klasikinis, labai santūrus ir santūria prabanga alsuojantis kūrinys. Kvapo kūrėjas Alberto Morillas yra vienas produktyviausių specialistų, ir sukūręs tokius milijonais ir dešimtmečiais parduodamus superhitų, kaip Calvin Klein One ir Giorgio Armani Acqua di Gio. Ispanų kilmės savamokslis parfumeris yra didis meistras kurti akių nedrąskančius lydinius, tokius santūrumo ir darnos tylius ir kartu pasitikėjimą keliančius pareiškimus.

Visi jo garsiausi darbai yra tokių pastelinių tonų: Yves Saint Laurent M7, Ermenegildo Zegna - Zegna Uomo, Tommy - Tommy Hilfiger, arba Bulgari Man Extreme, apie kuriuos rašiau portale Delfi.
Del Mar irgi priklauso prie tokių. Masyvus, solidus butelis - tikrai vokiškas, kaip sunkus antspaudas arba krištolo luitas, ir švelniai melsvas skystis, žinoma, kalbantis apie ramųjį vandenyną.

2005 metais paleistas į apyvartą kvapas prasideda mandarinais, prisirpusiais ir sultingais, bergamotės rūgštumu ir dar pipirais, o paskui nudžiūva į prieskonius (kardamoną, cinamoną) ir kedro medį, tuo tarpu jau visiškai nudžiūvus skamba šiek tiek kirpyklos muilo (tai vetyveris) ir truputėlį svaigaus narkotinio dūmelio (pačiuliai), ir dar kažkiek smilkalų. Kvapas, kurio pavadinimas (kaip ir miestelio pavadinimas) reiškia “iš jūros”, “apie jūrą”, nėra jūrinis - tai medžio ir prieskonių lydinys, su tyliu stabilumu. Tai kvapas žmogaus, kuriam nebereikia nerimauti dėl pinigų ar dėl to, kur jam reikės gyventi, kuris rūpinasi ne tik savim, bet ir kitais, ir kuris yra patrauklus ne išsišokimu ir dramomis, o tyliu, kilmingu kalbėjimu. Jei šis kvapas turėtų balsą, tai kalbėtų, kaip Vytautas Rumšas vyresnysis.

Tai kvapas, prie kurio reikia priprasti, nes jis, kaip pietų Kalifornija, atsiveria ne iš karto ir ne visiems. Jei jums nepatiks, reiškia, jums dar ne laikas. Tačiau jei jį supratote, galite laikyti save išrinktuoju.