Šiemet man neleido atsinešti kvepalų: buvo toks didelis pasisekimas, kad eilės ir spūstis prie mano stendo kėlė pavojų kitiems parodos dalyviams ir lankytojams, žmonės alpo ir daugeliui nebe knygos buvo galvoje.

Kodėl erotikos kvapas? Nes kvepalai, apie kuriuos kalbėsime šiandien, tiesiai šviesiai pavadinti „Eros“, graikų geidulingos meilės vardu – gana atviras pareiškimas, nes kvepalų pavadinimai ir seksualinės aliuzijos dažniausiai būna nors truputį užmaskuotos apsimestiniu kuklumu. Kvepalus vadina visokiais susijusiais terminais – gundymas, pagunda, pavydas, nuodėmė – kurie užsimena apie tai, kad kvape yra erotikos potekstė. Iš tikrųjų ši sąsaja yra gana dirbtinė, nes seksas yra visų pirma galvoje, o ne sekso žaisliukų ir ne apatinio trikotažo parduotuvėje, ir bet kuris kvapas gali būti gundantis, jei jis atitiks to žmogaus kodą – ten gali būti ir greipfrutai, ir degutas, ir apelsinai, ir dyzelinas, ir sena oda, ir gervuogės.

Versace Eros

Iš tikrųjų yra taip – kvepalai ir reklama yra siejami su seksu todėl, kad žmogus, galvodamas apie seksą, pradeda neracionaliai leisti pinigus, o būtent to pardavėjams ir reikia. Panašiai elgiasi žmogus, galvodamas apie gardų maistą, ir būtent todėl greitojo maisto tinklai taip rūpestingai gamina tokias maisto nuotraukas, kad bėgtų seilės. Kvepalų gamintojai gamina tokias reklamas, kad irgi viskas būtų drėgna: ten labai gražios moterys ir labai gražūs vyrai, tokio grožio, kad vien už mintį, kad galėtum būti kažkuo į juos panašus, negaila mokėti didelius pinigus. Tai vadinasi svajonės pardavinėjimas, ir žmonės perka svajonę.

Kalbant apie šiuos konkrečius kvepalus, netenka kalbėti apie kažkokius nenormalius pinigus: flakoną Lietuvoje galima įsigyti už 50 eurų ar šiek tiek daugiau. Aš juos prigriebiau Kalifornijoje, po to, kaip verslo klasės skrydyje iš Stambulo į Los Andželą juos, ir visokius analogiškai kvepiančius kremus, man įdėjo į kosmetinį rinkinį.

Automatiškai užsimaniau nusipirkti to kvapo. Būtent to ir tikimasi: duok žmogui nemokamą pavyzduką, ir jis jau rytoj lauks su pinigais.
Versace Eros kvepalai yra parduodami nuostabiame mėlyname flakone su Antikos motyvais, kurį sukūrė Donatella Versace, garsiojo dizainerio ir imperijos įkūrėjo sesuo. Kvepalai garsėja saldumu, kuris nėra užmušantis ir nėra lipnus, tai saldumas, kuris yra ir gausus, ir balansuotas (tokie dalykai retai pasitaiko).

Kvapą sukūrė Aurélien Guichard, darbštus prancūzų meistras, kurio kūryba nežino ribų: jis yra autorius tokių kultinių kvapų, kaip Trussardi Uomo (2011), Gucci Intense Oud (2016) ar Le Mâle Terrible (2010) – jis labai mėgsta prieskonius ir saldumą, ir tai labai aiškiai matyti Versace Eros kvepaluose.

Versace Eros prasideda nuo mėtos ir žaliųjų obuolių, fantastiška kombinacija, nesugalvotum tyčia, ir džiūva į kvapiąsias tonkos pupeles (toks pikantiškas saldumas) ir šiek tiek gėlių, o paskui, kai jau, atrodo, to mėtinio viršaus nebelieka, pasirodo Madagaskaro vanilė (neapsimetinėsiu, kad labai daug atskiriu, tiesiog visa geriausia pasaulio vanilė yra iš Madagaskaro), ir Amerikos kedras, ir atlasinis kedras. Ir vanilė groja ilgai, ilgai, ir atrodo esanti nenuplaunama.

Tai nėra labai subtilūs kvepalai, ir tai nėra kuklūs kvepalai, bet tai labai svaigūs, gyvenimo malonumu varvantys kvepalai, tai kvapas, kuris labiau svaigina, negu pabudina. Ne visiems jie patiks – kiti tiesiog sakys „saldūs“, bet kas iš to, svarbiausia, kad tai yra labai geras mišinys, kokybiškas pasirinkimas, ir jis labai džiugins. Kvape yra itališkas begėdiškumas, ir taip, tam tikra erotika, net jeigu ji labiausiai ateina per pavadinimą.