Faktas/mitas: Populiariausios fizinės veiklos tendencijos 2021-aisiais

Statusas: Apžvelkime

Paaiškinimas: kai treniruočių erdvės užvėrė duris, neilgai trukus supratome, kad sporto salė yra visur, kur galime pasitiesti kilimėlį. Todėl gyvenamuosius kambarius pavertėme savo pačių namuose įrengtomis sporto salėmis, kuriose jau įprasta matyti jogos kilimėlius, svarmenis, gumas ir panašų inventorių. Kiti tuo tarpu pasiruošė dviračius ir net žiemos metu nepabūgo apsiauti bėgimo batelių, kad galėtų kuo daugiau laiko praleisti gryname ore.

Per 2020 metus populiariosios sporto programėlės „Strava“ bendruomenė kiekvieną mėnesį augo maždaug dviem milijonais naujų sportininkų, o per pastaruosius 12 mėnesių į platformą buvo įkelta daugiau nei 1,1 milijardo užsiėmimų. Panašu, kad šiame chaose vyrauja meilė fizinei ir emocinei gerovei. O 2020 metais matytos permainos taps naujų metų tendencijomis, kurios padės jūsų protui ir kūnui išlikti geriausios būklės.

Buvimas lauke

Daugeliui iš mūsų dienos be socialinių planų leido kasdien (jei ne du kartus per dieną) pasivaikščioti po vietines ar kitas apylinkes. Vis daugiau tyrimų skelbia, kad žmonės užsiims lauko veikla, kaip priemone pagerinti savo fizinę formą. Panašu, kad 2021 metais viena pagrindinių tendencijų taps aktyvios veiklos gryname ore: vaikščiojimas, žygiai pėsčiomis, dviračiai ar net vandens terapija ežere arba upėje – kiekvienas atras kažką malonaus ir naudingo sau. Ir tai yra puikus pasirinkimas, nes bent 20 minučių lauke per dieną sumažina streso hormonų kiekį, pagerina nuotaiką ir padidina savivertę.

Sporto vieta nebėra svarbi

Pamenate, kaip visada norėjote prisijungti prie treniruočių, kurios jums buvo visiškai ne pakeliui arba net kitame mieste? Dabar, vykstant virtualioms treniruotėms, atstumas ir kelionės neturi jokių ribų. Naudodamiesi skaitmeninėmis galimybėmis, jūs nebesiribojate tik savo geografine vieta, todėl tai yra puiki proga lankyti bet kurią jums patinkančią treniruotę visoje šalyje arba net už jos ribų. Ir čia nekalbame tik apie treniruočių vaizdo įrašus – prie tokių treniruočių galite prisijungti tiesiogiai, gaudami reikiamą dėmesį ir palaikymą visos treniruotės metu.

Nuotolinės asmeninės treniruotės

Manote, kad nuotolinės asmeninės treniruotės visiškai neatitinka standartų? Nuo šiol „fizinis“ ir „virtualus“ sąvokos keliauja kartu. Asmeninės treniruotės perkeliamos tarp namų sienų ir kiekvieno trenerio siekiamybė yra pateikti treniruotes taip, kad jos ne išnyktų, o kaip tik sustiprėtų. Čia nebelieka jokių pasiteisinimų. Galite treniruotis sau patogioje aplinkoje, nuspręsti, kokia muzika gros, iš karto nusiprausti po dušu ir suvalgyti sveiką maistą, kurį pasiruošėte. Ši tendencija padės išlaikyti žmonių motyvaciją ir leis sporto rutinai prisitaikyti prie kiekvieno gyvenimo būdo. Įdomus faktas: garsenybės daugelį metų naudojosi virtualiomis sesijomis, norėdamos užtikrinti, kad jų treniruotės bus efektyvios ir nebus nukrypta nuo treniruočių plano.

Sportas internetu
Foto: Vida Press

Mikromeditacija

Tokios treniruočių tendencijos, kaip joga, meditacija, pilatesas, buvo puikiai žinomos ir prieš pandemiją. Tačiau šis laikas tai itin sustiprino. Vis daugiau žmonių nori derinti fizinę treniruotę su protiniu atsipalaidavimu. Mikromeditacija periodiškai per dieną leis prisiminti ir susikoncentruoti į savo kvėpavimą. Jei viskas, ką galite išspausti, yra minutė ar dvi – puiku. Ypač jei jūs galite į savo rutiną įtraukti šiuos mini seansus kelis kartus per dieną, tai gali reikšmingai pakeisti jūsų energiją, dėmesį, padidinti kantrybę. Be to, įdomus faktas: tyrimai rodo, kad vos trys minutės meditacijos per dieną gali duoti teigiamos naudos. Mikromeditacijos gali padėti jums grįžti į savo vėžes ir lavinti sąmoningumo raumenis.

Rezultatas: sportas nebėra toks komplikuotas. Visos mankštos yra geros mankštos: norint gerai jaustis ir pasirūpinti savo kūnu, nereikia daryti geriausios, naujausios, sunkiausios, įdomiausios treniruotės. Užteks pasirinkti tai, kas jums labiausiai patinka. Nuo šiol madinga yra tai, kas tinka asmeniškai jums ir kas atitinka jūsų individualius poreikius, galimybes bei tikslus. Vis daugiau žmonių keičia suvokimą apie idealią išvaizdą, mokydamiesi būti labiau aktyvūs ir atidūs savo kūnui bei mintims. Nors skaitmeninės galimybės padeda mums prisitaikyti ir išgyventi pandemiją, jos negali visiškai užpildyti tuštumos, susijusios su bendravimu ir mankšta su kitais bendraminčiais ir treneriais sporto salėse. Galiausiai kiekvienas iš jūsų nuspręsite, kas labiausiai tinka ir reikalinga palaikyti motyvaciją, discipliną, tikslus, o svarbiausia – gerą savijautą ir emocinę būseną.