Iš didžiulės interjero kompanijos įHumaną

„Sey yes“ įkūrėja pasakoja nuo pat pirmosios klasės lankiusi menų mokyklą, tad estetikos pojūtis ir ryšys su mada gimė jau tada. Būtent šios mokyklos aplinka suformavo poreikį išsiskirti iš minios. Nenuostabu, kad ir studijos pakrypo link menų – baigė Interjero dizainą Vilniaus dailės akademijoje (VDA).

Nepaisant konkrečios studijų krypties, Augustė visada savęs ieškojo ir kitose meno srityse, nuolat stengdavosi išbandyti ką nors naujo.

„Ir toliau tebeieškau savęs. Manau, žmogus visą gyvenimą tai daro, kažką naujo išmoksta, nuolat tobulėja“, – įsitikinusi pašnekovė.

Ji prisimena kertinį savo gyvenimo sprendimą, kai iš didelės interjero kompanijos perėjo į vintažinę „Humaną“.

„Prieš susikuriant „Sey yes“, buvo nemažas keistas šuolis nuo didelės interjero kompanijos iki vintažinės „Humanos“. Bet tik čia atėjusi supratau, kad mane be galo traukia rūbai, jų istorija. Ir nuo tos dienos prasidėjo mano maži žingsniai svajonės ir savo verslo link. Dar labai gerai pamenu, kad tik atėjusi dirbti į „Humaną“, pirmąją darbo dieną atsiklaupusi ant kelių rūsyje rankomis šveičiau siaubingai seną ir dulkėtą kilimą. Buvo karšta vasaros popietė, o rusyje nėra vėdinimo. Tuo tarpu mano kolegės laimingai matavosi naujos siuntos drabužius, o aš mintyse galvojau: „Auguste, viskas turi prasmę, tad tai, kas dabar vyksta, nėra veltui“, – pirmais žingsniais tvarios mados link dalinasi ji.

Augustė Urniežytė

Dėvėtais drabužiais teko rengtis slapta

Tačiau susidomėjimas drabužiais iš antrų rankų prasidėjo dar vaikystėje, tik pati mergina to dar nesuvokė: „Man tai atrodė gėdingas ir nemalonus procesas, tuo metu labiau viliojo naujas, švariai kvepiantis rūbas“. Ji prisipažįsta tik su laiku supratusi, kad nauji rūbai neverti tokių didelių investicijų, nes rado puikų būdą, kaip galima atrodyti išties stilingai išleidus gerokai mažiau. Bet yra ir tokių daiktų, kurių ji niekada neperka jau panaudotų – tai veidrodžiai ir žiedai.

Būdama paauglė ji norėjo rengtis stilingai ir išsiskirti iš kitų merginų, bet daug pinigų tam neturėjo. Taigi jau tada keliavo po dėvėtų drabužių parduotuves. Kadangi tuo metu ji jautė didžiulę gėdą, rengdamasi drabužiais iš ten, teko tai daryti slaptai. Azartas apėmė, pajutus, kad galima rasti labai daug kokybiškų daiktų už mažą pinigų sumą.

„Pamenu, būdama 16-kos radau kažkokį vardinį drabužį – tada išvis užsidegė akys!“, – šypsosi pašnekovė ir toliau pasakoja, kad vieną dieną suprato savo spintoje sukaupusi per daug drabužių. Tuomet ji tiesiog pradėjo juos fotografuoti, kelti į internetą ir pardavinėti: „Kartais sudėdavau ir kokį derinuką ar šiaip padarydavau įdomesnes nuotraukas. Žmonės pradėjo tuo domėtis, atsirado paklausa. Kažkada pasvarsčiau, kad su visu tuo reikia ką nors daryti. Taip ir gimė mano veikla.“

Ką tik pirmojo gimtadienio sulaukęs verslas daugiausia susideda iš drabužių pardavimui, toliau – interjero detalės, baldai ir aksesuarai. Kita jo pusė – klientų, laidų vedėjų aprangos stilizavimas bei įvairūs stiliaus patarimai.

Tvarių daiktų medžioklės užkulisiai

Verslui po truputį medžiojant pirmuosius klientus, prie jo panoro prisijungti stilistė Greta Šalkauskaitė. Merginos nusprendė padvigubinti savo jėgas ir kurį laiką abi darbavosi po tuo pačiu „Sey yes“ prekės ženklu, kol galiausiai Greta nusprendė palikti šį bendrą jųdviejų kūdikį.

„Žmonės ateina ir išeina. Dažnai atėjęs žmogus įgauna patirties, tobulėja, o supratęs, kad nori ir gali tai daryti sau, išeina. Manau, tai natūralu“, – sako tvarios mados entuziastė, pridurdama, kad toliau savo veiklą tęsia viena.

Kornelija Jasiūnaitė, Greta Šalkauskaitė, Augustė Urniežytė

Augustė prisipažino, kad kol kas vien iš šio verslo patogiai gyventi, deja, nėra galimybės – reikalingi papildomi finansiniai šaltiniai. Ji atvėrė duris į šio darbo užkulisius: „Dažniausiai daiktų medžioklė prasideda 10 val. ryto. Keliaujama per pamėgtas, jau laiko patikrintas vietas. Tuomet yra tam tikras laikas, kai reikia išfotografuoti prekes, tvarkyti socialinius tinklus, deliotis aiškų planą, nuolat mąstyti apie naujienas ir kaip atrasti vis naują pateikimo ar veikimo modelį“.



Paklausta, kur paprastai ieško geros kokybės daiktų iš antrų rankų ir ar tai tokios pačios vietos, kurias puikiai žino daugelis – „Humana“, „Pasaulio drabužiai“ ir pan. – o gal turi savo slaptų vietelių, straipsnio herojė teigia iš pradžių apsiribojusi Lietuva, mažais miesteliais, įvairiausiais aukcionais, bet ilgainiui pamačiusi, kad to nepakanka. Tad teko žengti į užsienio rinką. Šiuo metu daugiausiai prekių siunčiasi iš užsienio, turi tiekėją Vokietijoje, bet tokiu sudėtingu pandemijos laikotarpiu situacija yra gana sudėtinga.

Ji pabrėžia, kad užsienyje second hand mada yra labai populiari, tad ir pati kontaktuoja su ten gyvenančiais giminaičiais: „Dėdė man parodo ypatingų daiktų, kuriuos atsirenku ir parsisiunčiame.“

Interjero detalės iš antrų rankų
Foto: Asmeninio albumo nuotr.

Augustė Urniežytė: netrukus tvari mada keis greitąją

Panašu, kad žmonėms patinka Augustės radiniai. Ji džiaugiasi, kad nors per visą verslo gyvavimo laikotarpį dar nei karto neinvestavo į reklamą, klientai patys atranda „Sey yes“.

„Nuo pat pradžių sekėjai buvo auginami organiškai, ramiai ir lėtai, todėl reklama nebuvo perkama. Mums suveikė principas iš lūpų į lūpas. Žmonės, žurnalistai ar tam tikros laidos – visos šios reklamos sklaidos atsirado savaime. Draugai, pažįstami dalindavosi tarpusavyje, skleidė žinutę. Man be galo gera, kad kažkam nuoširdžiai tai patinka, rūpi ir įdomu. Šiuo metu yra ne vienas pirkėjas, kuris sugrįžta ir kasdien nuoširdžiai laukia naujienų“, – džiaugiasi verslininkė.

Modelis su „Sey yes“ drabužiais iš antrų rankų
Foto: Asmeninio albumo nuotr.

Anot jos, tvari mada plačiajame pasaulyje aktyviai gyvuoja jau trejus metus, o jos populiarumas auga kaip ant mielių: „Pradėjusi šį verslą, manau, jog spėjau į traukinį, nes 2023 / 2025 metais planuojama, kad tvari mada keis greitąją. Statistika rodo, jog viskas keičiasi itin sparčiai“.

Kaip teigia mergina, visgi Lietuvoje ši rinka dar nėra stipriai užpildyta, dar yra vietos, kur plėstis. Tačiau per paskutinius metus atsirado nemažai panašių internetinių parduotuvių, vykdančių tokias pat veiklas. Konkurentams ji nuoširdžiai linki sėkmės, „nes tai yra labai daug laiko ir kantrybės reikalaujantis darbas. Turi būti visiškas fanatikas ir turėti aistrą šiam hobiui-darbui.“

Pabaigai Augustė atskleidė, jog rimtai planuoja atsidaryti fizinę parduotuvę, o jau netolimoje ateityje šį verslą apjungti su interjero paslaugomis.

Interjero detalės iš antrų rankų
Foto: Asmeninio albumo nuotr.