Toks retas, aktyvus kairiojo ir dešiniojo smegenų pusrutulių derinys Caroline Issa padėjo išlaikyti vertingą mados redaktorės poziciją nepriklausomame Londono mados ir meno žurnale „TANK“, įkurti „TANKform“ – kūrybinio turinio agentūrą, kuri bendradarbiauja su tokiais mados ženklais kaip Chloé, Mulberry, Levi’s, Prada ir daugybė kitų. Taip pat kartu su savo partnere Monica Vinader kurti juvelyrikos liniją bei papulti į „Vanity Fair“ geriausiai besirengiančių pasaulio moterų sąrašą.

Nieko keisto, ji yra viena daugiausia fotografuojamų žurnalo redaktorių mados savaitėse, mados auditorijai žinoma romantišku, tačiau konceptualiu stiliumi. Stebint jos stiliaus nuotraukas, akivaizdu, kad jos stiliaus uniforma – tai įvairių raštų ir spalvų vyriško tipo klasikinis švarkas, kurį ji „poruoja“ su kelnėmis, maksi suknelėmis ir pamėgtais šortais.

Nors su Caroline vertėtų pakalbėti mados verslo, inovacijų ir prekių ženklų kūrybinių strategijų temomis, visgi prie kavos puodelio norisi šnekučiuotis lengvai, įkvepiančiai ir neįpareigojančiai. Tiesa, kaip ir dera Londono merginai, ji vietoje kavos mieliau renkasi anglišką arbatą su pienu.

– Kada tavo gyvenime atsirado mada?

– Kai buvau paauglė, vartydavau ir skaitydavau mados žurnalus. Prisimenu, maldaudavau mamos, kad nupirktų „Harper’s Bazaar“. Šis žurnalas, tuomet dar vadovaujamas redaktorės Liz Tilberis, man atvėrė akis ne tik į fantazijų kupiną mados pasaulį, tačiau ir leido slapta pažinti daugybę nusipelniusių, įdomia veikla užsiimančių ir ypatingų moterų. „Vogue“, „Sassy“ ir „Marie Claire“ – visi šie leidiniai irgi turėjo įtakos mano edukacijai, taip pat kaip ir modeliavimo darbas Milane, kurio metu išsiaiškinau, kad esu labai prastas modelis (šypsosi). Tačiau būtent dirbdama modeliu ir stebėdama mados fotosesijas iš arti, supratau, jog noriu ateitį sieti su mados žiniasklaida.

– Kokie karjeros pasiekimai tau – patys svarbiausi?

– Tai, kad šiemet švenčiame „TANK“ žurnalo 22 gyvavimo metus ir 18 metų, kai esu ne tik žurnale, bet ir mados versle. Suskaičiavau, kad per tuos metus padariau apie 15 skirtingų karjerų.

– Nors praėjo aštuoniolika metų, visgi papasakok, kaip atsidūrei žurnale?

– Dirbau gerai apmokamą analitikės darbą vienoje strategijos konsultacijos įmonėje ir per bendrą pažįstamą susipažinau su vienu iš žurnalo įkūrėjų Masoud Golsorkhi. Užuot ilsėjusis, savaitgalius pradėjau leisti žurnale, mokiausi žurnalo verslo bei žavėjausi vykstančiais kūrybiniais procesais. Po kelių mėnesių gavau darbą žurnale, nors, tiesą sakant, perprasti visas žurnalo verslo subtilybes man užtruko dar gerus porą metų.

– Na, o dabar, praėjus aštuoniolikai metų, esi laikoma viena svarbiausių mados žiniasklaidos atstovių. Galiu tik įsivaizduoti, kiek daug ir kiek įvairių atsakomybių turi žurnale. Man labai įdomu, kaip atrodo tavo darbo diena?

– Kiekviena diena skirtinga, ir tai yra priežastis, kodėl čia dirbu jau aštuoniolika metų. Mano atsakomybių laukas platus – nuo diskusijų su kūrybine komanda iki pokalbių su žurnalo bankininku, nuo naujų kampanijų idėjų generavimo iki moodboard’ų peržiūrų, nuo susitikimų su kylančiais dizaineriais iki pietavimo su reklamos klientais ir žmogiškųjų išteklių apsvarstymų. Bet įdomiausiai tai, kad garantuotai – rytojus bus dar visai kitoks.

– Ar gali pasidalyti savo įžvalgomis, kokia yra šiuo metu spausdintų leidinių situacija ir kokia ateitis jų laukia?

– Esu nusiteikusi optimistiškai, kai kalbama apie kokybišką turinį kuriančius spausdintus žurnalus – prenumeruoju tokius leidinius kaip „New Yorker“, kuris, beje, šiuo metu išgyvena prenumeratų piką, taip pat skaitau satyros ir politikos temas gvildenantį vietinį Londono leidinį „Private Eye“ – manau, šis leidinys atstovauja geriausiai tiriamajai žurnalistikai visame pasaulyje. Ir akivaizdu, kad skaitau „TANK“ – nuo pirmo iki paskutinio puslapio.

Žurnalų pareiga – suteikti mums įkvėpimo ir šiuolaikinės kultūros kūrybinių interpretacijų bei refleksijų. Tačiau kartu žurnalai negali miegoti, jie turi pasiūlyti naujų idėjų ir naujų būdų, kaip išlaikyti ar užmegzti ryšį su skaitytojais.

– Kaip socialinės medijos keičia mados rinką ir mados komunikaciją?

Stilistai, įvaizdžio specialistai, mados rašytojai, komunikacijos specialistai ir visi jungiamieji ryšiai, t. y. įvairios medijos platformos visuomet „maitino“ vieni kitus ir bendravo tarpusavyje. Jei atsimeni, kas turėjo įtakos Yves’ui Saint Laurent’ui, tai pagrindinis jo įkvėpimo šaltinis buvo gatvės, 1968-ųjų revoliucija, protestai – tai yra sąsajos su tuo, kas vyksta dabar, tai grįžtamojo ryšio ciklas. Šios sumaišties ir visuomenės pertvarkymo dienos tikrai padarys tą patį – sujungiant ir kryžminant, bet mes vis tiek ieškosime lyderių ir ekspertų, kurie padėtų mums išgyventi šiuos laikus ir pokyčius.

– Kur ieškai įkvėpimo visoms veikloms ir idėjoms? Kas yra tavo kūrybinis stimulas?

– Maistas. Knygos. Meno parodos. Gėlės. Pokalbiai. Filmai. Kvapai.

– Šiuo metu įdomiausia tema tavo darbe?

– Kaip sukurti dalykus su turiniu, verte ir vertingumu.

– Daugelis šiuo metu diskutuoja postpandemijos tema ir tai, kaip keisis žmonių elgesys vienomis ar kitomis kryptimis. Kaip, tavo nuomone, keisime savo įpročius pirkdami, keliaudami ar net gyvendami?

– Vartojimas sąmoningės, tapsime atsakingesni. Būtinų kelionių metu mokėsime anglies kompensacijas už taršą, sutelksime dėmesį ir grįšime prie turinio esmės. Imsimės globalių sprendimų dėl pasaulio gyventojų sveikatos ir saugos, o vietiniai dizaineriai ir mažmenininkai po pandemijos krizės taps svarbesni.

– Ar galėtum apibūdinti save vienu vieninteliu žodžiu?

– Smalsi.

– Ne veltui savo apsirengimo stilių apibūdini kaip klasikinį su cinkeliu. Ar manai, kad gyvenimas Londone padarė įtaką kasdieniams tavo stiliaus pasirinkimams?

– Londonas suteikė man drąsos eksperimentuoti. Šis miestas leidžia išreikšti save 150 procentų.

– Tavo kasdienė uniforma?

– Kelnių ir švarko kostiumas, pageidautina – ryškių spalvų.

– Tau tenka daug keliauti darbo reikalais. Esi įvairių konferencijų pranešėja, konsultuoji prekių ženklus, lankaisi svarbiuose mados industrijos renginiuose, o tokiuose kontekstuose reikia atitinkamai atrodyti. Kokią „power dressing“ eilutę renkiesi?

– Tokią, kuri suteiks pasitikėjimo ir privers jaustis taip, lyg galėčiau pasiekti viską.

– Tvari mada – karščiausia nūdienos tema mados industrijoje. Ką manai apie tai?

– Tvarios mados sąvoka tokia plati, kad į ją telpa labai daug. Aš vertinu prekių ženklus, dizainerius ir vartotojus, kurie ryžtasi keisti savo praeities įpročius. Net jei ir tai vyksta mažais žingsniais, net ir miniatiūrinis sąmoningesnis poelgis jau daro pokytį mūsų planetai.

– Kas, tavo nuomone, yra moteriškumas?

– Savigarba ir meilė sau.