„Jau dešimtį metų dirbu madoje ir žinau, kaip atrodo jos buitis, žinau, kad mados verslui dabar sunku. Beveik visos kitos sferos jau pritaikė inovacijas ir adaptavosi prie dabartinio pasaulio, o madoje didelių revoliucijų kol kas neįvyko.

Labai tikiu dalinimosi ekonomikos modeliu. Dalinamės automobiliais, butais, paspirtukais, – kodėl nesidalinti ir mada?“ – retoriškai klausia E. Žadeikaitė, moterims siūlanti išsinuomoti prabangių prekių ženklų rankines už prieinamą kainą.

– Ermina, mados industrijoje nesate naujokė. Papasakokite apie savo veiklą plačiau.

– Mados rinkoje dirbti pradėjau nuo žemiausios grandies ir tuomet net neįsivaizdavau, kad tai ir bus mano karjera. Juolab, kad tuo metu studijavau psichologiją Vilniaus universitete. Bet nuo aistros nepabėgsi. Po pertraukos į šią industriją mane grąžino vienas didžiausių greitosios mados gigantų, tuo metu įžengęs į Lietuvos rinką. Labai džiaugiuosi, kad gavau galimybę pamatyti, kaip veikia didelė mados korporacija.

Dirbdama vizualinės informacijos kūrėjos darbą ne tik pajutau mados kasdienybės ritmą visomis prasmėmis. Apkeliavau nemažai pasaulio, kur koordinavau naujai atidaromų parduotuvių procesus. Susipažinau su daug stilingų žmonių įvairiose pasaulio šalyse, pažinau kultūrinius skirtumus, kurių mados versle taip pat netrūksta.

Vėliau teko dirbti lietuviškoje mados įmonėje, kuriai priklauso drabužių parduotuvių tinklas įvairiuose Lietuvos miestuose. Čia pažinau, kuo skiriasi pirkėjai didmiesčiuose ir mažesniuose Lietuvos miestuose. Tačiau visus juos (o ypač moteris) vienija noras jaustis išskirtinais, neišleidžiant daug pinigų.

Darbe teko prisiliesti ir prie pirkimų proceso. Žinau, kas yra komerciška ir kad dažniausiai tai nesutampa su madinga ar ryšku. Kad ir kaip mėgstame pažiūrėti į gražias žurnalų fotosesijas, renkantis įsigyti naują drabužį ar aksesuarą – sprendimą dažnai nulemia racionalumas, todėl renkamės tai, kas saugu.

Tai, kad moterys dėl pinigų, laiko ar žinių stokos dažniau renkasi kompromisą, truputį liūdina. Nuolatos galvoje sukosi klausimas, kaip išlaisvinti moterį nuo kompromisų, kaip leisti jai atrodyti ir jaustis geriausia savo versija. Dabar tvirtai tikiu, kad nuoma madoje yra ne tik gudriausias, bet ir labiausiai išlaisvinantis ateities modelis.

– Kaip manote, kodėl mada taip sunkiai prisijaukina inovacijas ir kokią įtaką tai gali turėti ateities perspektyvoje?

– Nedrįsčiau teigti, kad madoje inovacijų nėra. Jau yra parduotuvių, kurių matavimosi kabinos turi papildytos realybės veidrodžius. Yra parduotuvių, kurios kuria programėles, padedančias palengvinti apsipirkimo patirtį – jų pagalba telefone galima matyti informaciją apie konkrečias prekes ar pasiūlymus. Didieji tinklai vis daugiau dėmesio skiria prekybai internetu, atidaromi „showroom'ai“, skirti tik pasimatuoti, o išsirinktos prekės pristatomos į namus.

Tačiau visa tai nekeičia pirkėjo mąstymo. Iki šiol dauguma pirkėjų nori daiktą turėti, jų sprendimą diktuoja gajus savininkiškumo jausmas. Mada tikrai yra šiek tiek intymus dalykas. Ypač tai, ką glaudžiame prie kūno. Tačiau juk ir automobilis anksčiau atrodė labai privatus dalykas, o dabar drąsiai naudojamės jų nuoma ir jį turime tik tada, kai iš tikrųjų reikia.

Nebėra privalu turėti ir savo projektorių, fotoaparatą, nes suvokiame, kad naudojame per retai, kad pirktume. Tam yra dalinimosi platformos. O mados kažkodėl dar nenorime padėti į šią kategoriją savo galvose. Bet tikiu, kad tai tik laiko klausimas. Pamažu suprasime, kad pasikeitus mados vartojimo įpročiams, atsiras daug daugiau galimybių, sumažės taip dažnai su mados gamyba siejamų problemų.

– Kodėl nusprendėte įkurti būtent rankinių nuomos platformą?

– Dirbdama stiliste visą laiką klientėms pabrėždavau aksesuarų galią. Ir tikrai – gali turėti tik vieną juodą suknelę, bet derinyje su sportiniais bateliais ir kuprine atrodysi kasdieniškai, o kuprinę pakeitus maža blizgia delnine ir įsispyrus į aukštakulnius, gali drąsiai žengti ant raudono kilimo.

Dažniausiai spintoje turime dvi pagrindines rankines – patogią, talpią kasdienę ir universalią „proginę“. O gaila, kad taip nuobodu. Rankinės nereikia matuotis. Jos nereikia glausti prie kūno. Dalintis rankinėmis paprasta.

– Kiek laiko gyvuoja jūsų projektas ir ar klientės aktyviai nuomojasi rankines paprastai dienai, progoms?

– Idėja užsimezgė beveik prieš metus. Internetinė platforma sukurta prieš pusę metų, tačiau aktyviai startavome visai nesenai.

Prieš startuojant rimtai ruošėmės – vykdėme išsamų rinkos tyrimą, analizavome įvairius veiklos vystymosi scenarijus. Tyrimo rezultatai aiškiai parodė, kad dažniausiai nuomos galimybę žmonės linkę svarstyti artėjant kokiai nors šventei, specialiai progai. Dabar, nors ir praėjo gan nedaug laiko, turime ir to įrodymus – darbo šventė, „raudonojo kilimo“ renginys, na ir, žinoma, vasaros didžiausios šventės – vestuvės.

Sukurti prekę ar paslaugą jau susiformavusiems poreikiams yra viena, tačiau formuoti patį poreikį ir keisti vartojimo įpročius – čia jau misija. Vienas svarbiausių mūsų tikslų ir yra įgalinti moterį gerai jaustis ir šventėje, ir kasdien.

– Ar rankinės, kurias nuomojate, yra jūsų asmeninės, ar įsigytos būtent verslo tikslais?

– Rankinės buvo įsigytos specialiai šiam projektui. Rankinių asortimentas parinktas neatsitiktinai – vykdėme apklausą, aiškinomės, kokių rankinių reikia mūsų moterims (o gal ir vyrams?). Gautus rezultatus dar papildžiau savo nuojauta, ką moterys norėtų turėti, bet įprastai nepirktų. Ir štai dabar turime ir puošnių, ir subtilių, ir ryškių – visoms progoms. Kelios rankinės yra pasiskolintos iš vienos stilistės spintos. Nes jai nesinori, kad rankinės tiesiog dulkėtų spintoje – tai dar vienas būdas nuolat pildyti asortimentą.

– Ar ateityje planuojate papildyti savo asortimentą? Galbūt turite ambicijų dėl tam tikrų prekių ženklų?

– Dabartinis asortimentas – tai tik pradžia. Planuojame nuolat pildyti ir keisti rankinių pasirinkimą. Vienoms klientėms svarbu prekinis ženklas, esu susilaukusi klausimo: „o kodėl tik viena „Versace“ rankinė?“. Kitoms svarbu, kad ji tiesiog tiktų prie turimos suknelės. Tad siūlysime ir daugiau garsių prabangių prekinių ženklų – taip prabanga ir ją lydintis kokybės, išskirtinumo jausmas tampa prieinamas daugumai, o ne tik išrinktiesiems.

Tačiau aš asmeniškai su šiuo projektu nešu dar vieną misiją. Noriu padėti lietuviškiems prekių ženklams būti plačiau matomiems. Nuomojantis rankinę galima ją „pasimatuoti“, o vėliau gal ir įsigyti.

– Jūsų asmeninis pastebėjimas – kokios rankinės labiausiai domina moteris?

– Kol kas moterys vis dar renkasi „saugiausius“ ir „ramiausius“ variantus. Pasirinkimuose dominuoja juoda, raudona spalvos. O juk tokia proga būti ryškiai ir šiek tiek padūkti. Juk nuoma išlaisvina! Tikiu, kad saulei užkaitinus dangų, moterys taps spalvingesnės ir drąsesnės. Jau tuoj tuoj!

– Rinkoje jau turime panašų projektą, teikiantį proginių drabužių ir aksesuarų nuomą. Ar tai galėtų būti jūsų tiesioginis konkurentas?

– Protinga konkurencija gali padėti visiems rinkos dalyviams augti – tai labai sveika. Konkurentų įmonei esu labai dėkinga, kad jau šiek tiek pakeitė mados vartojimo įpročius Lietuvoje.

Mūsų veikla siekiu parodyti moterims, kad nuomotis išskirtinį aksesuarą galima ir penktadienio vakarui su draugėmis, ir pasimatymui, ir komandiruotei, ir atostogoms – ne tik vestuvėms ar kitoms didelėms progoms. Taip pat kaip „Rent The Runway“ ar „Le Tote“ keičia amerikiečių mąstyseną, siūlydami nuomotis drabužius kasdienai, svarbiems darbo susitikimams, nėščiosioms ar net vaikams.

Investuoti reikia į klasikinius, vertės neprarandančius dalykus. Visa kita savo garderobe galime papildyti išsinuomodami, nes tai laikina.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)