Sophia Jones dirbo pardavėja „Tommy Hilfiger“ ir „Gap“ prekės ženklų parduotuvės. Išskirtinai „Bright Side“ portalui ji atskleidė kelias prekybininkų gudrybes, kad pajėgtumėte joms atsispirti.

1. Didelis raudonas ženklas „Išpardavimas“ traukia daugiau pirkėjų, sudaro skubumo įspūdį

Ar kada susimąstėte, kodėl užrašas „išpardavimas“, žadantis patrauklią kainą, yra raudonas? Tai elementari psichologija – pasitelkiama spalva, į kurią greičiausiai reaguojama. Žmogaus protui raudona asocijuojasi su pavojumi. Ši reakcija skatina veikti staigia, taigi – greitai įsigyti pirkinį.

2. Rodo žinomų kompanijų atributus

Daugelis greitai atpažįstame didelių, brangių prekės ženklų gaminius. Prekės ženklo atpažinimu vadinamas jo identifikavimas iš logotipo, šūkio, spalvos ir pan. Daug drabužių gamintojų tai žino ir gamina labai panašius į brangių gamintojų drabužius. Savaime suprantama, pirkėjai rinksis pigesnę panašiai atrodančią versiją, nes atpažins stilių ir jausis sutaupę pinigų.

3. Drabužiai ir aksesuarai sugrupuojami

Retai kada pamatysi manekeną su vienu daiktu. Parduotuvėms svarbu parodyti, kaip jų prekes galima sugrupuoti. Jei klientui patiko daiktas, didelė tikimybė, kad jis nusipirks kokį nors prie jo derantį kitą gaminį. Prekybininkai skiria daug dėmesio medžiagoms, raštams ir ansamblių stiliui. Jei jums patiko kelnės, greičiausiai norėsite prie jų tinkančio švarkelio.

4. Stengiamasi užlaikyti klientus parduotuvėje

Prekybininkai nori, kad kuo daugiau laiko praleistumėte parduotuvėje, taigi pasitelkia įvairius triukus. Visoje parduotuvėje pristatoma pakabų, stalelių ir pan., kad eitumėte vingiuotu keliu, lėčiau ir galbūt nusipirktumėte daugiau daiktų.

5. Pasiūlo dar ką nors pasimatuoti

Pakeliui į matavimosi kabinas pardavėja pasiūlys pasimatuoti klasikinius marškinėlius ar prie jūsų pasirinkto drabužio derantį aksesuarą. Iš tiesų tenorima, kad nupirktumėte kuo daugiau prekių.

6. Išparduodami drabužiai sudedami arti persirengimo kabinų

Daugelyje parduotuvių nupiginti drabužiai sudedami prie pat įėjimo ir toliau – prie matavimosi kabinų. Pirkėjai įeina į parduotuvę, apžiūri nupigintus drabužius, pasirenka patinkančius ir eina tiesiai į matavimosi kabinas, o ten mato dar daugiau nuolaidų. Taip pirkėjai skatinami pirkti daugiau, juk „jei jau išpardavimas ir einu matuotis, kodėl nepasimatavus“, tiesa?

7. Drabužiai parduotuvėse sparčiai keičiami

Ar pastebėjote, kad parduotuvės labai dažnai keičia kolekcijas?

Beveik kas savaitę pasirodo naujų „šiuo metu madingų“ drabužių. Jie siuvami iš pigių medžiagų, tad greitai susidėvės. Būtent dėl šio triuko gali atrodyti, kad esame atsilikę nuo mados, apsirengę ne pagal sezoną. Toks pojūtis daugeliui nemalonus, taigi žmonės skatinami kas savaitę medžioti naujutėlaičius, stilingus drabužius ir aksesuarus.

8. Parenka pirkėjų nuotaiką gerinančią muziką ir kvapus

Ar nekilo klausimas, kodėl įėjus į drabužių parduotuvę apima pakili nuotaika? Prekybininkai parenka ryškias spalvas, gėlių aromatus ir muziką, kad švelniai primintų pirkėjams laimingas gyvenimo akimirkas ir juos padrąsintų. Malonus aromatas sukuria jaukią aplinką klientams, emociniu lygiu juos tarsi susieja su gamintoju. Tyrimai rodo – skambant tinkamai muzikai pirkėjai ilgiau užsibūna parduotuvėje.

9. Virtinose sukuriamos viliojančios, blizgančios kompozicijos

Daugumoje parduotuvių už spindinčių langų pamatysite kompozicijas iš prekių. Ryškios spalvos, subtilus dizainas, daug šviesų – visa tai sukuria prabangios parduotuvės įvaizdį. Per kompozicijas nesimato, kas yra parduotuvėje, bet jos atrodo labai patrauklios, taigi žmonės taip viliojami į vidų.

10. Pasitelkia U formos dizainą

Prekybininkai žino, kad žmones traukia apskritimo forma ir U formos dizainas. Taigi parduotuvėse taip įrengiamos, kad atrodytų apskritos, U formos, nuo lubų kabinami apskritimai ir pan. pasąmoningai tai primena žmogų, kuris išskečia rankas, norėdamas apkabinti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (96)