Jo prekės ženklo rūbais ir aksesuarais prekiaujama ne tik Vilniuje, bet ir JAV, Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje bei Ukrainoje, o prekybos apyvarta, skaičiuojama, 2018 m. priartės prie milijono eurų.

„Roberto sukaupta patirtis mados versle – unikali, tai prieš tris metus įvertino ir investuotojai, pirmą kartą Lietuvos istorijoje investavę 200 tūkstančių eurų į mados namus. Tačiau svarbiausia, kad jis savo žiniomis visada mielai dalinasi ir su kitais dizaineriais, ar tik svarstančiais kurti savo mados ženklą žmonėmis“, – sako Laura Vagonė, „Vilnius Fashion Hub“ įkūrėja.

Matykite save po penkerių metų

„Mados kūrėjai, siekiantys ne tik žinomumo, bet ir galimybės pragyventi iš mados ženklo, turėtų į savo veiklą žiūrėti globaliai, komerciškai ir planuoti bent penkerius metus į priekį. Tačiau, jeigu žmogaus sau keliamas tikslas yra parduoti dvi sukneles per savaitę, toje pačioje vietoje, matyt, jis liks ir po penkerių metų“, – teigia Robertas. Pasak jo, siekiant pripažinimo mados versle pervargimo netrūksta, tačiau svarbu vykdyti savo įsipareigojimus ir pažadus, duotus klientams, partneriams ar kolegoms.

Investuokite, bet apsišarvuokite kantrybe

„Jauniems kūrėjams mados ženklo įvedimo į rinką kaštai gali pasirodyti milžiniški, pavyzdžiui, mūsų mados namai pirmaisiais mėnesiais į žinomumą investuodavo bent po 6000 eurų, todėl savo verslo pradžią pavadinčiau sunkia, nors, atrodo, puikiai žinojome, ką darome“, – sako Robertas, kurio kurtus rūbus naudoja tokių pasaulinių žvaigždžių kaip Beyonce, Lady Gaga ar Justino Bieberio stilistai.

Kelią į tarptautinį žinomumą Lietuvos dizaineris pradėjo nuo mados agentų paieškos, bendradarbiavimo su mados kambariais (angl. showroom) ir A kategorijos žvaigždžių stilistais. Tiesa, garsių pavardžių R. Kalinkinas savo kelyje nesureikšmina ir vadina juos pavieniais maloniais atvejais.

Tegalite investuoti vieną eurą? Puiku, pradžiai pakanka

Į mados verslą dizaineris įžengė drauge su žmona Agne ir kolege Indre, turėdamas tik santaupas ir didžiulį užsispyrimą. „Deja, niekas šiaip neateina pas pradedančius kūrėjus ir nepasiūlo tapti žinomu dizaineriu – viską susikuriame patys, o tam reikia ryžto ir drąsos“, – atskleidžia Robertas. Čia pat jis priduria, turintis ir gerą naujieną – mados verslo pradžiai didelės sumos nereikalingos, tai galima kompensuoti proaktyviu bendravimu su mados verslo dalyviais, tokiais kaip fotografai, stilistai, mados redaktoriai.

Negalite pasirinkti tėvų, bet galite pasirinkti komandą

Nėra svarbu, ar su savo komanda dizaineris dirba ilgai ar trumpai. Pasak R. Kalinkino, svarbiausia, kad žmonės komandoje pasižymėtų skirtingais požiūriais, bet visi būtų bendraminčiai, turintys tą pačią viziją. „Savo mados namuose visada stengiuosi suburti ryškias ir ambicingas asmenybes, nes tik taip matome situaciją įvairiais aspektais ir papildome vienas kitą savo idėjomis“, – pasakoja jis.

Išgyvensite, jei bendrausite

Klaidingai manoma, kad rūbus kuriantys dizaineriai yra konkurentai, tik ir taikantys nugvelbti kito idėją, todėl jauni kūrėjai nebendrauja tarpusavyje ir nesidalina problemomis, kurios dažnai yra tokios pačios. „Mados ženklas yra silpnas, jei mano, kad parodžius savo kūrybą, jį nedelsiant nuplagijuos kiti. Dėl to neverta jaudintis, nes tai vyksta nuolat visame pasaulyje. Nebūkite užsispyrę, dalinkitės informacija, patirtimi ir taip stiprėsite patys“, – drąsina R. Kalinkinas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją