Didžiulė, 1 tūkst. kvadratinių metrų išparduotuvė „MyOutlet“ įsikūrusi strategiškai ne pačioje dėkingiausioje vietoje – sostinės pakraštyje, greta Ukmergės plento. Ir nors be mašinos ar visuomeninio transporto čia vargiai atkaksi, įmonės vadovai tikisi, jog šis prekybos taškas ilgainiui taps pirkėjų traukos centru.

„Tikimės, kad būsime tas traukos centras, kur žmonės važiuos specialiai. Turėjome ieškoti didelių patalpų nuošalesniame miegamajame rajone, nes mūsų išparduotuvės konceptas nėra tinkamas didiesiems prekybos centrams – visų pirma, dėl kvadratūros.

Antra, dėl konkurencijos – juk, pavyzdžiui, „Akropolis“ prekiauja tais pačiais prekių ženklais – „Tommy Hilfiger“, „Guess“, o pas mus šių prekių galima įsigyti 50 proc. pigiau. Faktas, kad didieji prekybos centrai mūsų neįsileistų“, – DELFI Stiliui pasakojo išparduotuvės vadovė Sigita Putrienė.

MyOutlet parduotuvė
„Tommy Hilfiger“ pūkinė striukė, 149,90 Eur


Išparduotuvėje galima rasti moterišką, vyrišką ir vaikišką prekių asortimentą. Čia parduodami ne tik nauji drabužiai, bet ir avalynė, galanterija.

„Turime įvairių prekių ženklų. Nuo pigesnių, tokių kaip „Vero Moda“, „Only“, „Topshop“, „River Island“, iki brangesnių: „Guess“, „Tommy Hilfiger“, „Gant“, „Ralph Lauren“. Yra ir tokių prekių ženklų, kurie Lietuvos rinkai – visiška naujiena“, – kalbėjo įmonės vadovė.

Anot išparduotuvės vadovės, prekių ekspozicijoje – apie 15 tūkst. ir jos atnaujinamos kiekvieną dieną. Jei pirkėjas įsigyja batus, į jų vietą padedamas kitas modelis. Jei nusiperka suknelę, jos vietoje tuoj pat atsiranda kita.

Kainos išparduotuvėje nėra mažos. Svyruoja nuo 10 eurų – už tokią sumą galite įsigyti palaidinę ar delninę – ir kyla iki kelių šimtų. Pavyzdžiui, už 49,90 Eur įsigytumėte ryškiai raudoną „Miss Selfridge“ paltą, o jei atseikėtumėte 236 eurus, namo grįžtumėte su klasikiniui „Ralph Lauren“ švarku.

„Miss Selfridge“ paltas

Vyriškų džemperių galima įsigyti už 30 Eur, šiltų pūkinių striukių iš tokio prekės ženklo kaip, pavyzdžiui, „Geox“, už 120 Eur. Vaikišką „John Galliano“ striukę įsigysite už 150 Eur, o „Abercrombie & Fitch“ vaikiškus marškinėlius – už nepilnus 15 Eur.

Nuolaidos čia siekia nuo 40 iki 70 proc. Didžiajai daliai prekių taikoma 50 proc. nuolaida nuo pradinės vertės. Ant etiketės nurodoma pradinė gamintojo siūloma kaina, šalia – išparduotuvės kaina. Tad kiekvienas pirkėjas gali įsivertinti, kokios vertės drabužį perka.

Vis dėlto, apsipirkimas tokio tipo parduotuvėje – tarsi loterija, mat kai kurių prekių yra vos po kelis vienetus. Tad niekas neužtikrins, kad pirkėjas ras norimo dydžio prekę.

„Kitų dydžių drabužių ar avalynės sandėlyje pardavėjai neieško. Mes ir patys ne visada žinome, ką turime. Sandėlyje daug dėžių, kurios yra žymimos specialiais kodais. Pavyzdžiui, moteriškos tekstilės dėžėje gali būti moteriškos vasarinės suknelės. Kokios? Niekas nežino. Traukiame ir tik tuomet pamatome, ką turime“, – kalbėjo S. Putrienė.

Išparduotuvėje esančios prekės

Prekės, anot išparduotuvės vadovės, atkeliauja iš Europos didmenininkų sandėlių: „Kai užsienio pirkėjai internetinėse parduotuvėse užsisako keletą to paties drabužio modelio dydžio, vieną, tinkantį, pasilieka, o antrąjį dydį grąžina į parduotuvę. Tie grąžinimai, dažniausiai, yra atidedami ir vėliau parduodami supirkėjams. Drabužiai nėra dėvėti, jie tiesiog matuoti“.

Ką išparduotuvės vadovybė atsakytų tiems, kurie piktinsis, jog asortimente – senienos?

„Prieš atsidarydami atlikome prekių analizę. Ne paslaptis, kad Lietuva, lyginant su kitomis Europos šalimis, atsilieka daugeliu kolekcijų. Pas mus tą patį modelį, kurį matote ant parduotuvių lentynų, galite rasti dvigubai pigiau. Na, arba tą patį modelį, tik kitokios spalvos. Jei šiandien madinga alyvinė, tai pas mus galite rasti praėjusio sezono favoritą – geltoną spalvą. Atsižvelgiant į kainą, nemanau, kad pirkėjui spalvos pasirinkimas būtų problema.

Aišku, nuomonių bus įvairių, neišvengsime kalbų apie senas prekes. Bet mūsų asortimentas – praėjusių kolekcijų modeliai, dėl to ir nuolaidos didesnės. Mes neapgaudinėjame pirkėjų“, – kalbėjo S. Putrienė.

Pastaruoju metu sostinėje gausėja duris atveriančių išparduotuvių, tam pritarė ir S. Putrienė, teigdama, kad „žmonėms reikia mažesnės kainos ir didesnio pasirinkimo“. Įmonės atstovė taip pat patikino, jog konkurencijos jie visai nebijo.

„Konkurencijos mes nebijome. Lietuvoje, manau, esame pirmieji, kurie siūlo tokį didelį asortimentą. Manau, kai tai konkurentai turėtų bijoti mūsų. Tikėkimės, kad sudarysime konkurenciją ir didiesiems prekybos centrams“, – kalbėjo S. Putrienė.

Kokių prekių galima įsigyti drabužių išparduotuvėje, išvysite DELFI Stilius fotogalerijoje:

„Akropolis“ komunikacijos vadovas: išparduotuvėse pirkėjas gali pasirinkti iš to, ko žmonės nenupirko anksčiau

Ar rinkos naujokas iš tiesų gali sudaryti konkurenciją didiesiems prekybos centrams, klausėme bendrovės „Akropolis Group“ Komunikacijos departamento vadovo Dominyko Mertino.

„Akropolis Group“ rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas

– Ar išparduotuvės gali sudaryti konkurenciją įprastiems pirkėjų traukos taškams prekybos centrams?

– Daugelis prekybininkų prekybos centruose atidaro flagmanines ar didžiausias parduotuves, kuriose pirkėjams siūlo plačiausią asortimentą, naujausių kolekcijų prekes. Išparduotuvės paprastai prekiauja senesnių kolekcijų prekių likučiais, kurios dėl vienų ar kitų priežasčių nebuvo parduotos įprastose parduotuvėse.

Parduotuvės stengiasi užtikrinti didžiausią modelių, spalvų, raštų, dydžių pasirinkimą. Išparduotuvėse pirkėjas gali pasirinkti iš to, ko žmonės nenupirko anksčiau.

Be abejo, ir vieno, ir kito modelio parduotuvės suranda savo pirkėją, tiesiog jos pagrindinį dėmesį skiria skirtingoms apsipirkimo patirtims.

– Kokius pastebite esminius pirkėjo, apsiperkančio išparduotuvėse ir pirkėjo, apsiperkančio įprastuose prekybos taškuose, skirtumus?

– Išparduotuvių klientams svarbiausias dalykas yra kaina, o prekybos centrų pirkėjai vertina kainos ir kokybės santykį – jiems svarbu yra ne tik, kiek kainuoja konkreti prekė, bet ir daug kitų dalykų – nuo parkavimosi patogumo, kasdienių paslaugų pasiūlos, galimybės rasti viską, ko reikia po vienu stogu, iki dydžių, modelių, spalvų pasirinkimo.

– Vertindami savo pirkėjų srautą, kokią tendenciją pastebite: žmonės ieško senesnių kolekcijų prekių su nuolaidomis ar žvalgosi naujų kolekcijų drabužių, avalynės ir galanterijos už reguliarią kainą?

– Žmonėms patinka nuolaidos. Lietuviai yra racionalūs pirkėjai ir linkę pasinaudoti nuolaidomis. Tai rodo ir „Jamam“ akcijos sėkmė. Tačiau tai nereiškia, kad su nuolaida gali jiems pasiūlyti bet ką. Pirkėjai renkasi geriausią kainos ir kokybės santykį, daugelis seka mados tendencijas ir ieško naujų modelių, spalvų, pirmenybę teikdami naujausių kolekcijų prekėms.