Audros įgavo dar didesnį mastą po to, kai vieno iš mados namų steigėjų Strefano Gabana‘os „Instagram“ paskyroje švystelėjo kurstytojiško turinio žinutės-komentarai, o visa eilė Kinijos garsenybių paskelbė nedalyvausiančios numatytame šou.

Vaizdo klipuose rodoma kinė moteris, kuriai labai sunkiai sekasi lazdelėmis valgyti tradicinius itališkus valgius, tokius kaip spagečiai ir kanoliai. Iš pradžių šie reklaminiai filmukai pasirodė Kinijos mikrotinklaraščių tinkle „Weibo“, kuris laikomas kinišku „Twitter“ atitikmeniu, bet kilus audringai reakcijai jie buvo pašalinti. Trečiadienį šiuos klipus dar buvo galima pamatyti bendrovės „Instagram“ paskyroje.

„Dolce&Gabbana“ nesureagavo į srautus žinučių bei elektroninių laiškų, kuriuose bendrovės prašyta pakomentuoti incidentą.

Italijos mados namai pakliuvo į bėdą, nes šiuo metu pasaulinio garso prabangos prekių ženklai tampa kaip niekad priklausomi nuo Kinijos rinkos, kuri skatina jų verslo augimą. Šalies vartotojai vien pernai išleido per 100 mlrd. JAV dolerių aukštos klasės pirkiniams. Susirūpinimas, esą aukščiausios kokybės prekių paklausa Kinijoje lėtėja, smunkant vartotojų pasitikėjimui bei besitęsiant Jungtinių Valstijų ir Kinijos prekybos karui, šių metų spalį smarkiai suerzino pasaulines prabangos prekių akcijų rinkas, nurėžęs rinkos vertę maždaug 160 mlrd. JAV dolerių.

Užgaulios reklamos, žinutės

Kinijos interneto vartotojai pareiškė, kad vaizdo reklaminiai filmukai turi rasistinę potekstę, nuo lazdelių apibūdinimo („cilindro formos įrankėliai“) iki stereotipinės modelio išvaizdos; kinė buvo apsirengusi raudona, blizgučiais nusagstytą D&G suknele. Tradicinės kinų muzikos fone dviprasmiškai nuskamba vyro už kadro balsas; vyras klausia modelio, kuri mėgina įveikti kanolius – sunkiai įveikiamą užduotį. „Jie jums turbūt per dideli?“ Šios reklamos buvo skirtos kampanijai, kuria siekta išreklamuoti trečiadienį Šanchajuje numatytą madų šou.

Istorija įgavo dar didesnį mastą, kai pokalbių įrašai pasirodė S. Gabbana‘os „Instagram“ paskyroje kartu su tekstine žinute, kurioje teigiama, esą vaizdo įrašai išplatinti „mano valia“. Kitoje žinutėje vieną savo pašnekovę tinklaraštininkę jis pavadino „Kinijos neišmanančia susmirdusia mafija“. Tinklaraštininkė paskelbė savo paskyroje jų pokalbio ekrano kopiją, kuria buvo žaibiškai pasidalyta.

Vėliau prekės ženklas paskelbė, kad į jo ir į paties dizainerio „Instagram“ paskyras buvo įsilaužta. Bendrovė atsiprašė už „bet kokį poveikį ir žalą, kurią sukėlė šie melagingi komentarai Kinijai ir jos žmonėms“, ir pareiškė, kad ji visada „mylinti ir gerbianti“ šalį ir jos kultūrą.

Raginimai boikotuoti

Naujausias skandalas nuskambėjo tuo metu, kai kinų vartotojai vis dažniau tvirtina susiduriantys su arogantiška, atitrūkusia nuo realybės ar rasistine prekės ženklų rinkodara. Prancūzijos „Christian Dior“ mados namai, priklausantys LVMH grupei, sulaukė kritikos įtraukę Kinijos socialinės žiniasklaidos žvaigždę Angelababy, – dažnai vadinamą Kinijos Kim Kardashian, – į savo prekės ženklo ambasadorių sąrašą, kai šiame sąraše figūruoja tokios Vakarų žvaigždės, kaip Vakarų žvaigždės, kaip
Holivudo garsenybė Jeniffer Lawrence.

„Dolce&Gabbana“ jau ir anksčiau yra užsitraukusi Kinijos rūstybę. Pavyzdžiui, pernai prekės ženklas pašalino reklaminius filmukus internete po to, kai interneto vartotojai ėmė socialinėje žiniasklaidoje kritikuoti bendrovę už tai, kad ši vaizduoja Kiniją kaip neišsivysčiusią šalį.

Prieš pat bendrovei paskelbiant apie savo sprendimą nukelti numatytą mados pristatymą, kelios kinų garsenybės, tarp jų ir aktorės Zhang Ziyi ir Li Bingbing, paskelbė nedalyvausiančios planuojamame šou dėl kilusio skandalo. Jos abi pareiškė boikotuosiančios šį prekės ženklą.

Kinijos socialinės tinklų vartotojai į skandalą sureagavo audringai. „Dolce&Gabbana“ mados šou atšauktas“ ir „Dolce&Gabbana“ dizaineris“ buvo dvi labiausiai ieškomos temos Kinijos socialiniame tinkle „Weibo“ trečiadienio pavakarę.