Nuo tada K. Valentis tapo dizaineriu, stilistu, o ilgainiui ir vintažinės mados kolekcininku – jo paties teigimu, šiuo metu kolekciją sudaro beveik 20 tūkst. vienetų. Savo archyvu jis mielai dalijasi su kolegomis, leisdamas jį „prašukuoti“ dizaineriams ir skolindamas (ar nuomodamas) sukneles manekenėms ir salonų liūtėms. Tarp jo klienčių – Celine Dion, Kate Moss, Victoria Beckham. „Aš nesu vintažo prekeivis, aš – ekstravagantiškas mados gurmanas“, – teigia jis.

Galbūt tai skamba kiek perdėtai, tačiau Valentis, kuriam rugpjūtį suėjo 60 metų, praėjusį dešimtmetį darė viską, ką galėjo, bandydamas pakelti mados statusą ir priminti, kad tai – ne tik apranga.

Žengęs drąsų žingsnį, kuriam, kaip pats sako, pastūmėjo meno prekeivė Holly Solomon, K. Valentis 2011 metais Majamio Vinvudo kvartale atidarė „mados galeriją“, kurioje savo drabužius išstatė kaip meno kūrinius. „Užvilkome drabužius manekenams ir pardavinėjome kaip meną, – prisimena jis. – Pirkėjams sakiau, kad gali pasistatyti juos svetainėje arba demonstruoti organinio stiklo vitrinoje.“

Galiausiai savo projektą, įdėjęs daug pastangų, jis pavertė nevyriausybine organizacija. 2015 m. K. Valentis nusipirko namą Džošua Tri, Kalifornijoje, ketindamas pergabenti savo kolekciją į šią valstiją ir pradėti viską iš naujo.

Tačiau po dar vieno lemties posūkio su K. Valenčiu susisiekė internetinis mažmenininkas Bluefly.com ir pasiteiravo, ar jis nenorėtų paleisti į prekybą visos savo kolekcijos. „Aš atsakiau: „Puiku, metas pasidalinti ja su pasauliu“, – pasakoja kolekcininkas. Taigi šią savaitę Niujorko „Phillips“ aukcione internetiniams pirkėjams buvo pasiūlyta daugiau kaip 200 vintažinių drabužių. Jeigu viskas klostysis sėkmingai, K. Valentis išparduos ir likusius 20 tūkst. kolekcijos vienetų.

„Kainų pernelyg neužkeliu, nes noriu parduoti“, – teigia jis. Tarp parduodamų drabužių – smėlio spalvos „Halston“ kaftanas už 695 dol., 9-ojo deš. „Yves Saint Laurent“ suknelė už 3200 dol. ir vakarinė „Givenchy“ suknelė už 3500 dol. „Kol kas išbandome rinką.“

Stilius

Vintažo banga

Sutapimas ar ne, bet K. Valenčio kolekcijos išpardavimas sutampa su visuotine vintažinių pardavimų banga. Per pastaruosius ketverius metus vintažinių drabužių kainos šoktelėjo daugiau nei 100 proc. – tokius duomenis pateikia Invaluable.com, skaitmeninė platforma, atstovaujanti daugiau nei 5000 fizinių aukcionų.

„Pastebėjome, kad 2014–2017 m. mūsų platformoje žymiai išaugo garsių dizainerių kurtų vintažinių drabužių pardavimai“, – teigia Andrew Gully, Invaluable.com komunikacijos vadovas. Tuo laikotarpiu Invaluable.com platformos aukcionuose parduodamų drabužių kainos siekė net 180 procentų, o galutiniai pardavimai – visus 400 proc.

Šiemet, pasak Gully, galutinių pardavimų kainos lyginant su 2017-aisiais pakilo dar 26 proc., o juk priešaky dar „du tradiciškai gausius pardavimus žadantys mėnesiai“.

Vintažas

Investicinis potencialas

K. Valentis į rinką žiūri siauriau, turint omenyje, kad jo kolekciją (daugiausia) sudaro prabangos prekės. Šioje rinkos atkarpoje paprastiems pirkėjams tenka konkuruoti su įvairiausiais mados namais, norinčiais „kurti nuosavus muziejus“, – teigia jis.

„O kur dar tokios garsenybės kaip Kate Moss. Pasakiau [jai]: „Tu turi krūvas pinigų, kiekvienas dizaineris svajoja tave rengti; kam tau tas vintažas? Kas tau negerai? – pasakoja K. Valentis. – O ji man atsako: „Aš negaliu rengtis naujais drabužiais, nes, tarkim, jei užsivilksiu „Dior“ suknelę, tada „Givenchy“ ims manęs nekęsti. Todėl mieliau renkuosi vintažą.“

Ir visgi K. Valentis įspėja, kad geriausiai perkami tie vintažiniai prekių ženklai, kurie klesti ir dabar. Vintažinį „Balenciaga“ gali parduoti už krūvą pinigų, kaip ir vintažinį „Chanel“ ar vintažinį „Gucci“ („Visa ta „Gucci“ manija yra tiesiog juokinga“, – komentuoja jis pastarųjų metų „Gucci“ bumą), o štai vintažiniam „Bill Blass“ sekasi gerokai prasčiau. „9-ojo deš. „Bill Blass“ kostiumas, kurį 10-ajame deš. galėjau parduoti už 1800 dol., dabar kainuos vos 1000 dolerių, – apgailestauja K. Valentis. – Niekas jo nebežino – žmonės tiesiog pamiršta.“

Tęsdamas temą, K. Valentis priduria, kad vintažinių drabužių investicinis potencialas svyruoja pagal tai, kas – staigmena! – dabar madinga. „Tai aukštyn, tai žemyn – priklausomai nuo mados švytuoklės“, – sako jis.

Sėkmingi Bluefly.com pardavimai K. Valenčiui reikštų didelę investicijų grąžą. „Niujorke tuos daiktus traukdavau iš šiukšliadėžių, – pasakoja jis. – Nežinau, ar žmonės taip daro ir šiandien, bet anksčiau nebenešiojami drabužiai būdavo paliekami šalia šiukšlių konteinerių, kad juos galėtų pasiimti sunkiau gyvenantys, – šitaip Čelsyje kadaise aptikau vakarinę „Balenciaga“ suknelę.“

K. Valentis yra apsipirkinėjęs ir labiau tradicinėse vietose – per pavyzdžių išpardavimus, dizainerių studijose ir kt., tačiau kolekcininkas didžiuojasi išties neįprastais radiniais. „Tarkim, „Chanel“ kostiumą pastebėjau Fort Loderdeilo turgelyje po tiltu, kur žmonės pardavinėja prekes išdėlioję tiesiog ant paklodžių, – prisimena jis. – Niekada negali žinoti.“