– Po nedidelės pertraukos pristatėte naują „Reda Couture“ kolekciją „Laimės rūmai“. Kuo ji išsiskiria nuo kitų? Ar ją kurdama atsižvelgėte į pasaulines tendencijas, ar ji labiau atspindi tai, kas Jums pačiai patiko ir buvo įdomu tuo metu?

– Paprastai kasmet sukurdavau dvi kolekcijas iš maždaug dešimties skirtingo asortimento drabužių. Kiekvienai jų skiriu vardą – paskutinė buvo „Aksominis miestas, prieš tai – „Creme Brulee“ ir daug kitų. Man taip įdomiau – juk ir dainos turi savo pavadinimus.

Paskutinė mano kolekcija, kurią buvau pristačiusi prieš „Laimės rūmus“, buvo skirta 2017-2018 m. rudeniui ir žiemai: pavasarį teko sulaužyti ilgametę tradiciją, nes pirmą kartą neturėjau šiltajam sezonui skirtos kolekcijos. Tai lėmė asmeninės priežastys – išgyvenau sudėtingą pavasarį, po sunkios ligos mirė mylimas tėtis. Ilgą laiką negalėjau nieko daryti, bet po kurio laiko mintys pradėjo šviesėti, vėl pradėjau atrasti gyvenimo džiaugsmą ir kilo idėja sukurti šventinę kolekciją, skirtą įvairioms gyvenimo šventėms, įvairaus amžiaus moterims. Norėjosi jaukių, šiltų, pastelinių spalvų, gėlių motyvų. Net pačiai netikėta, kad sukūriau labai romantišką kolekciją, nors toks stilius man nėra būdingas. Bet taip norėjau, taip man sakė vidus.

Kolekcijoje dominuoja suknelės iš įvairaus šilkinio audinio – gabardino, skaidraus, šifoninio šilko. Tokia stilistika neatsitiktinai palietė mano kūrybos idėją: romantiškos idėjos pastaruoju metu užkariavo ir pasaulio podiumus. Kurdama kolekcijas visuomet domiuosi tendencijomis, lankausi parodose, skaitau mados žurnalus, bet kiekvienas dizaineris tas pačias tendencijas mato ir interpretuoja savaip. Įdomu tai, kad kartais šeštas jausmas ima tau kuždėti, kad jau norėtųsi būtent šito ir tik tada pamatai, kad pasaulis taip pat juda ta linkme. Ne veltui sakoma, kad „idėjos sklando ore“, nes tai yra patikrinta tiesa.

Tačiau aš esu įsitikinusi, kad geriausias tendencijų vertintojas yra mados pirkėjas. Daug tendencijų, pristatomų pasaulio podiumuose, gyvenime taip ir neprigyja.

Redos Budvilaitienės kolekcija

– Kuo skiriasi kūryba kolekcijai, kuri bus pristatyta ant podiumo, ir darbas su konkrečiomis klientėmis? Kas Jums mieliau?

– Tai skirtingi darbai su savo iššūkiais. Pačiai kurti podiumui skirtas kolekcijas, stebėti kitų dizainerių darbas – labai įdomu. Kiekvienas dizaineris, kurdamas kolekciją, turi savo formulę. Nepriklausomai nuo to, ar pristatoma dėvimos ar konceptualios mados kolekcija, dizaineris kuria lyg trumpą spektaklį – tai man labai patinka.

Stebėti konceptualių, avangardinių kolekcijų pristatymus – atgaiva sielai, tačiau tenka pripažinti, kad tokios kolekcijos neturi tolimesnio gyvenimo. Todėl aš pati teikiu pirmenybę „RTW-Ready to Wear“ dėvimai madai. O dirbti su konkrečiais klientais yra sudėtingiau, bet ten grįžtamasis ryšys yra greitesnis – tai irgi labai svarbu.

– Kaip paprastai atrodo darbas su klientėmis: ar jos išsako savo pageidavimus, ar Jūs joms siūlote savo vizijas?

– Kiekvienas klientės užsakymas – atskiras projektas. Labai svarbu įsiklausyti į klientės lūkesčius, suprasti, kokio drabužio, kokios emocijos tikimasi. Mes visi skirtingi, turime skirtingas vertybes, profesijas, skirtingą supratimą apie drabužį.

Be jokių abejonių, moteris, kuris siuvasi individualiai, jau yra išskirtinė. Pirmas dalykas, kurį galiu pastebėti, kad visada yra lengviau dirbti su tokia kliente, kuri žino, ko nori. Antras svarbus dalykas – tarpusavio pasitikėjimas. Jei jo nėra, gerų rezultatų bus labai sunku pasiekti. Trečia – su stilingomis klientėmis dirbti lengviau. Prisipažinsiu, kad paprasčiau dirbti su nuolatinėmis klientėmis, su kuriomis jau yra susiklostęs tarpusavio pasitikėjimas. Juk, kaip bet kokiuose žmonių santykiuose, kai yra „chemija“ tarp žmonių, viskas vyksta lengviau.

– Kaip Jūs apskritai apibūdintumėte savo stilių: kokiai moteriai Jūs kuriate ir kokios yra Jūsų klientės?

– „Reda Design“ kūryba – tai moderni klasika, su sportinės klasikos prieskoniu. Man patinka minimalizmas, išieškotos detalės, aiški drabužio konstrukcija, funkcionalumas. Daug dėmesio skiriu medžiagoms, jų modernumui, technologijoms.

Kuriu miesto moteriai, pragmatiškai, kuriai mada – tai stilius ir praktiškumas kartu. Man drabužyje vienodai svarbu tiek modelis, tiek medžiagos, pasiuvimo kokybė. Prekės ženklo klientės – aktyvios moterys, dirbančios, kuriančios, tarnautojos, vadovės, mamos, močiutės, keliaujančios, dirbančios, gyvenančios aktyvų miesto gyvenimą. Toms, kurioms drabužis yra kažkas daugiau.

Kolekcija

– Ar pastebite, kad lietuvių skonis yra kuo nors ypatingas, ar jos turi ypatingai mėgstamų medžiagų, spalvų, detalių? Kartais tenka girdėti vertinimų, kad lietuvės mėgsta neišsiskirti, renkasi pilką ar kurią kitą neutralią spalvą. Ar taip tikrai yra, ir ar tokia tendencija nesikeičia?

– Visi žinome, kad mada yra socialinis reiškinys, kuriam įtaką daro gyvenimo būdas, aplinka, politiniai ir ekonominiai reiškiniai. Taip, tai, kad mes turime kažkokį savitą lietuvišką braižą – tiesa. Mūsų drabužiuose dominuoja nuosaikios spalvos. Tai diktuoja mūsų kultūrinis palikimas, klimatas, ekonominės sąlygos. Sakyčiau, kad esame pragmatiškesni mados atžvilgiu. Esame šiauriečiai, mūsų garderobas didelis, dėl to brangesnis nei, pavyzdžiui, pietų europiečių. Lietuvoje turime visus keturis metų laikus, bet dėka sparčiai besivystančių medžiagų ir drabužių gamybos technologijų ir demokratiškos mados, formuoti savo garderobą tapo daug paprasčiau.

Tačiau, mano nuomone, lietuvių skonis – geras. Jis kinta, modernėja, ir tai natūralu, nes esame Europos, pasaulio piliečiai. Išlaisvėjome, tapome kosmopolitiškesniais, gatvėse vis daugiau drąsių, savo stilių turinčių žmonių. Pastebėjau, kad paskutiniu metu ypač pasikeitė mūsų vyrų apranga. Džiugu, kad vyrai tapo reiklesni sau ir savo įvaizdžiui. Mūsų jaunimas labai stilingas, greitai pagaunantis mados tendencijas. Ir tai labai smagu.

– Ar siūtis individualų drabužį yra prabanga, ar visgi tai sau gali leisti kiekviena moteris?

– Dabar Lietuvoje siūtis drabužį yra ne prabanga. Bet mes to kol kas nevertiname ir gal dėl to nedažnas kreipiasi į dizainerį. Galbūt bijoma rizikuoti, egzistuoja nepasitikėjimas tiek savimi, tiek kūrėju. Gaila, kad dauguma žmonių nesupranta ir nevertina gaminio sukūrimo ir pagaminimo proceso. Teko ne kartą girdėti – „siuvausi pas tokią vieną siuvėją, sugadino, likau labai nepatenkinta, bijau rizikuoti...“. Mano atsakymas paprastas – yra du skirtingi dalykai: siūtis tiesiog pas siuvėją, ar siūtis pas dizainerį.

Sėkmingam dizainerio darbui reikalinga profesionali komanda – konstruktorius, technologas, siuvėjas. Jau nekalbant apie tai, kad jei norima parduoti plačiau, dar reikalinga mados vadybos specialistų komanda. Labai gaila, kad technologo ir konstruktoriaus profesiją dabar renkasi labai nedaug jaunų žmonių. Aš tvirtai įsitikinusi, kad ir ateityje technologijos šių bazinių profesijų neišstums. Drabužis – tai emocija, tad dirbtinis intelektas negali sukurti geros kolekcijos.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)