„Ši paroda svarbi prognozuojant naujausias kryptis, kuriomis suks juvelyrika artimiausiu metu, tad buvo labai naudinga įsivertinti savo pačių kūrybos potencialą. Nors vis dar dominuoja minimalizmas (2 iš 3 stendų parodoje buvo su minimalistinio stiliaus papuošalais), tarp daugelio parodos lankytojų, potencialių pirkėjų, panašu, šis stilius dar populiarus, bet nuo jo jau pradedama pavargti“, – įspūdžiais dalinosi juvelyrikos namų „v2o” įkūrėja.

Pasak K. Černeckio, ateities tendencijas formuoja ne tik juvelyrai, bet ir žmonės. Jis sutinka, kad minimalizmo juvelyrikoje mažėja, rašoma pranešime spaudai.

„Minimalistiniai papuošalai tinka visiems, tačiau tai neugdo žmogaus, pataikaujama masėms. Atėjo laikas, kai norisi pabrėžti individualumą, išskirtinumą. Žmonės tampa laisvesni ir nori būti savimi. Nebijo rinktis kitokių darbų. Ir tai labai išlaisvina požiūrį, kūrybą“, – sakė juvelyras.

Parodos akimirkos:

„Buvo malonu išgirsti vertinimą, kad mano darbai „pataiko“ į prognozuojamas artimos ateities tendencijas – tamsią romantiką, kai juvelyriniai dirbiniai kuriami iš tamsaus metalo, tačiau jie anaiptol ne grubūs, o sofistikuoti, elegantiški ir romantiški, o taip pat šiuolaikinį siurrealizmą, kai žaidžiant geometrinėmis formomis ir jų proporcijomis kuriami asimetriški papuošalai“, – pasakojo juvelyrikos namų vadovė V. Orkinė.

K. Černeckis savo darbus parodoje pristatė pasirinkdamas senovės Graikijos motyvų tematiką. Anot jo, tai labiau išryškina jo kūrinių plastiškumą.

„Pristačiau papuošalus su neapdorotais akmenimis, kolekcijoje naudojau turmalinus, derinau šiurkščią metalo faktūrą su tamsintu sidabru, auksu. Neapdoroti akmenys juvelyrikoje vis dar yra gan neįprastas dalykas, nes dažniausiai yra naudojami šlifuoti akmenys. Tokiu būdu kai kurie akmenys yra prigesinami. Man norėjosi pabrėžti grubią akmens estetiką juvelyrikoje”, – sakė K.Černeckis.

Parodos apžvalgininkės Paolos de Lucos išskirtos juvelyrikos tendencijos:

„Žvaigždynai“ – juvelyrika dangaus kūnų, kosmoso erdvių, žvaigždžių ir jų žibėjimo tematika, naudojami tik gerai išpjauti, įvairių formų brangakmeniai, dažniausiai – deimantai, inkrustuoti kuo arčiau vienas kito.

„Aš tobulybė“ – vyrauja asimetrinės, geometrinės formos ir žaidimas su jų proporcijomis, kiek primena siurrealizmą, sujungtą su Pikaso kubizmu, populiarėja masyvūs asimetriški žiedai, auskarai, skirti nešioti po vieną. Geltonas, rožinis auksas.

„Tamsi romantika“ – papuošalai patys iš savęs tamsesni (naudojamas tamsus sidabras, auksas ar kitas metalas), gan masyvūs, tačiau ne grubūs, o elegantiški ir romantiški. Juose vyrauja taškeliai, mažos gėlytės, besipinančios šakelės ar kiti organiniai motyvai.

Kodavimas – grįžta art-deco stilius, balta-juoda miksas, kai balti deimantai, inkrustuojami į juodą metalą ar emalį, sukuria futuristinius, skaitmeninius raštus.

Pramoninis stilius – paprasti siluetai, įvairios jungtys ir grandinės, ypač mėgstamas antrinis medžiagų – sidabro, aukso – panaudojimas, populiarios įvairios netradicinės medžiagos, tokios kaip titanas.

Neo-klasika, kurioje atgimsta įvairių spalvų perlai – nuo baltų, gelsvų ar rožinių iki tamsiai pilkų Taičio. Derinami kartu su geltonu ar baltu auksu ir kombinuojami su kitais akmenimis.