Tarptautinė drabužių prekybos bendrovė suskubo atsiprašyti po to, kai socialiniuose tinkluose imta piktintis dėl galimai rasistinio, netaktiško ir nepagarbaus įmonės ėjimo. Iš britų „H&M“ elektroninės parduotuvės šis megztinio modelis jau išimtas, nuotraukos neliko nė kvapo, tačiau ji vis dar kelia pykčio bangas internetinėje erdvėje.

„Mes nuoširdžiai atsiprašome už šią nuotrauką ir užrašą ant megztinio. Mes ne tik pašalinome nuotrauką iš mūsų duombazių, bet ir nutraukėme šio megztinio prekybą.

Akivaizdu, kad nebuvo laikomasi mūsų vidaus taisyklių. Dėl to nėra jokių abejonių. Mes ištirsime šį atvejį ir išsiaiškinsime, kodėl taip nutiko tam, kad ateityje tokia situacija nepasikartotų“, – rašė įmonės atstovai.

Visuomenės pasmerkimas – dar ne viskas, ko sulaukė „H&M“. Populiarus atlikėjas The Weeknd, bendradarbiavęs su drabužių gigante, viešai paskelbė nutraukiantis ryšius. Prekinio ženklo atstovai vis dar viliasi, kad bendradarbiavimą pavyks atnaujinti. Tik ar atlikėjas sutiks paminti savo principus?

Viešai, tačiau itin subtiliai, savo nuomonę išreiškė ir krepšininkas LeBronas Jamesas. Jis savo „Instagram“ paskyroje įkėlė kiek pakoreguotą nuotrauką, kurioje vietoje rasistinio užrašo puikuojasi karūna.

„Pasaulio karalius“ – karaliaus, o ne beždžionės titulą berniukui suteikė legendinis krepšininkas.

Panašiai pasielgė ir reperis P. Diddy. Tik šis nekaltą ir į nemalonių įvykių verpetą įsisukusį vaiką pavadino „kiečiausiu pasaulyje“.

„H&M“ nėra vienintelis prekęs ženklas, paviešinęs netaktišką ir įžeidžiančią reklamą. 2014 metais „Zara“ taip pat įsivėlė į skandalą dėl prekyboje pasirodžiusių dryžuotų marškinėlių su geltona žvaigžde.

Turkijoje siūti marškinėliai vaikams buvo „stulbinamai panašūs“ į koncentracijos stovyklų uniformas su šešiakampe Dovydo žvaigžde, kuri naciams Antrojo pasaulinio karo metais padėdavo identifikuoti žydus.

Kaip ir buvo galima tikėtis, „Zara“ skubiai atsiprašė už tokį nesusipratimą ir pašalino marškinėlius iš prekybos.