Sportiniai bateliai pajuodusiu ir nusitrynusiu guminiu padu, išpurvinta ir pradrėksta tekstile – būtent taip avalynę šį sezoną „puošia“ garsūs mados ženklai. Specialiai tarsi nunešiotų batelių tendencija (distressed) mados pasaulyje pasirodė kone prieš dešimtmetį, vėliau kelis kartus buvo sugrįžusi, tačiau dabar ją perėmė ir prabangos ženklai.

„Nudėvėti“ bateliai – 2000 m. įkurto italų avalynės ženklo „Golden Goose“ skiriamasis bruožas, jie išpurvintų ir nutrintų modelių konceptą pavertė geidžiama įvaizdžio detale. „Norime, kad viskas, ką kuriame, atrodytų kuo netobuliau. Juk gyvenimas nėra tobulas. Saugome ir vertiname tradicinius amatus, perteikdami amatininkų rankų darbą tobulai sukurtais trūkumais. Netobulumai atspindi unikalias istorijas, prisiminimus, išgyvenimus ir patirtį“, – sako ženklo įkūrėjai.


Šiandien naujus, tačiau specialiai nutrintus batelius siūlo ne tik „Golden Goose“, bet ir kiti mados ženklai. Vienus brangesnių modelių pristato „Gucci“, jų „išpurvinti“ kedai „Screener“ kainuoja 690-790 eurų. Pigesnius variantus (260 Eur) siūlo „Acne Studios“, o skylėtais ir apdriskusio stiliaus drabužiais garsėjančio ženklo „R13” avalynė kainuoja daugiau 1200 eurų.

Ši avalynės tendencija iš tiesų glumina – ar tikrai verta įsigyti naujus, tačiau jau išpurvintus batus, juk įprasta, kad vos iš dailios dėžutės išimtas daiktas turėtų blizgėte blizgėti naujumu. Vis dėlto ši neįprasta tendencija yra gana praktiška, nes kurį laiką avėjus batelius jie vis tiek išsiteps ir nusitrins, tačiau dėl to sukti galvos nereikės, mat nusidėvėjimo žymės pirminio avalynės dizaino nepakeis.

GUCCI, Gucci.com nuotr.