Neabejotinas faktas, jog visi žinome kas yra įmonės prekės ženklas, tačiau „asmeninio prekės ženklo idėja“ skamba neįprastai. Gyvenant internetinių paslaugų pasiūlos piko eroje, asmeninis įvaizdis vaidina svarbų vaidmenį.

Tam tikra prasme visi esame pardavėjai ar pirkėjai. Tai diktuoja mūsų kasdienio gyvenimo poreikiai. Dalyvaudami darbo pokalbyje, tikimės kuo geriau „parduoti save“ būsimam darbdaviui. Būdami kliento kailyje, prieš įsigydami prekę ar paslaugą, vertiname ir renkamės atitinkamos srities profesionalus, pagal išsikeltus kriterijus. Todėl kliento pasirinkimą gali nulemti sukurtas pardavėjo asmeninis įvaizdis. Tačiau šių dienų konkurencinėje terpėje nepakanka gražiai atrodyti ar turėti užregistravus skambų svetainės domeną. Bendravimas, savo žinių bei patirties demonstravimas, tampa ypač aktualus.

Pirmasis įspūdis mūsų pasąmonėje susiformuoja tik išvydus pašnekovą, atvertus socialinių tinklų profilį ar interneto puslapį. Asmeninis prekės ženklas – tai, kaip mes save pozicionuojame. Tai unikalus įgūdžių, patirties ir asmeninių savybių derinys, kurį norime ištransliuoti aplinkai. Galime teigti, jog mūsų išvaizda, kuriamas informacijos turinys interneto platybėse pasakoja mūsų istoriją. Todėl šiandien norint būti pastebėtam, reikia pasistengti iš peties.

Daugeliui asmeninio prekinio ženklo sąvoka skamba keistai ir yra priimama skeptiškai. Tačiau būdami savo srities specialistais, mes atstovaujame save kaip ekspertą ar samdomą darbuotoją. Rinkos sąlygos diktuoja pokyčius, todėl augs tie, kurie mokės prisitaikyti ir eiti tiesiausiu keliu. Šiandien žmogus – lyg įgūdžių orkestras, kurį atstoja viena asmenybė, su vertybėmis, žiniomis, patirtimi bei motyvacija siekti, ko nori.

Asta Nevedomskytė, asmeninio archyvo nuotr.

XXI a., didelė dalis žmonių nepasitiki reklama. Reklamą pakeitė nuomonių formuotojų (influencerių) vertinimai ir apžvalgos. Ir tai viena iš priežasčių, kodėl influencerių rinkodara pastaraisiais metais tapo tokia sėkminga. Todėl daugelis smulkių verslų vadovų ar įkūrėjų stengiasi kurti asmeninius pranešimus bei palaikyti tiesioginį kontaktą su esamais bei potencialiais klientais. Puikus „Apple“ įkūrėjo Steve'o Jobs’o pavyzdys, kai jo asmeninis įvaizdis tapo „Apple“ kompanijos veidu. O Elono Musko vardas pasaulyje yra geriau atpažįstamas nei „Tesla“ prekės ženklas.

Didelis darbo krūvis, patiriamas stresas, didžiulis gyvenimo tempas neretai stumia mus į kampą – savo išorei skiriame per mažai dėmesio. Tačiau tokia padėtis gali brangiai kainuoti. Prasta specialisto išvaizda nepastebimai mažina jo autoritetą vadovų, kolegų ir verslo partnerių akyse, o tai žlugdo jo pasitikėjimą savimi. Tai, į ką mažiausiai kreipėme dėmesį, gali sugriauti mūsų puikiai startavusią karjerą.

Mados ikona Coco Chanel kartą yra labai taikliai pasakiusi: „Kuo tau blogiau sekasi, tuo geriau turi atrodyti.“ Daugeliui žmonių ši formulė padėjo pasiekti profesinę sėkmę. Todėl verta įsiklausyti į šią elgesio taisyklę.

Šiais laikais negalima ignoruoti ir socialinės žiniasklaidos svarbos, todėl svarbu vystyti visus socialinius tinklus, kuriuose lankosi ir leidžia laiką tikslinė auditorija. Nepamirškite, kad asmeninis įvaizdis turi būti nuoseklus ir transliuojama istorija turi sutapti visuose turimuose kanaluose. Jei yra noras pasipuikuoti pikantiškomis vakarėlio detalėmis, kurios nėra aktualios jūsų klientams, susikurkite privačią paskyrą, skirtą tik draugams.

Asmeninis įvaizdis neapsiriboja vien tik išvaizda nuotraukoje ar internetinės svetainės pagrindiniu puslapiu. Sukurtą stilių turi lydėti tinkamas elgesys, kūno kalba, iškalba, kuriamas turinys. Kuriant asmeninį įvaizdį svarbu atsižvelgti į tai, kokią informaciją apie save norime transliuoti klientams, kokią auditoriją bei kokius tikslus pasiekti. Itin svarbi asmeninio prekės ženklo kūrimo dalis yra įsitikinti, kad jūsų tikslinei rinkai rūpi klausimai, kuriems galite pateikti sprendimus bei dalintis savo patirtimi ir profesinėmis žiniomis.

Stilius, gatvės mada
Foto: Shutterstock