21-ojoje „Mados infekcijoje“ per dvi dienas mados gerbėjai išvys 16 kolekcijų, kartu su lietuviais savo kūrybą pristato svečiai iš Italijos, Danijos ir Latvijos.

2018-ieji buvo kertiniai metai, pagaliau pažadinę mados industrijos, kaip vienos taršiausių pramonės šakų, sąžinę. Sparčiai didėjantis visuomenės susirūpinimas ir sąmoningas aktyvumas, siekiant pakeisti liūdnas ateities prognozes dėl visuotinės taršos ir klimato kaitos, verčia susimąstyti kiekvieną. Todėl šiųmetė festivalio idėja – nekurti šiukšlių, laikytis tvarios ir etiškos mados principų.

Antrosios festivalio dienos atidarymas patikėtas „Injekcijos“ nugalėtojai Ingai Skripkai, kolekcijas pristato Mantas Bartkus su #F6 kūrybine komanda, dizainerės Nikė Kotryna, Morta Nakaitė, svečias iš Danijos Tobias Birk Nielsen, kūrėja Akvilė Jančauskaitė kartu su „cut my fashion.“, o taip pat festivalio idėjinė vadė Sandra Straukaitė ir jaunųjų dizainerių konkurso nugalėtoja Urtė Katiliūtė.

Ingos Skripkos kolekcija „Klupinėjantiems ir griuvinėjantiems“

Tai yra ciklas, perteikiantis kūrėjo pasimetimą ir jaudulį dėl esamos būsenos – apėmęs vidinis sąstingis, negeneruojantis naujų idėjų.

Kūrėjas palieka buitį ir persikelia į kopas. O ten žemė sustoja suktis, laikas netenka prasmės, tad dienos ir nakties – laiko tarpų – kūrėjas ieško kasdien judėdamas erdvėje. Judėjimas po „Kopų“ erdvę tapo judėjimu ta prieblandos riba – tarp sapno – dar neatėjusio ir neišėjusio – ir „tikrų“ patirčių.

Manto Bartkaus ir #F6 kolekcija „Gaidys“

„Gaidys“ – labai lietuviškas, kontraversiškas simbolis, kuriame telpa daugybė reikšmių: pasipūtęs, išsipustęs, peštukas, lyderis, taip pat ir daugybė kitų – tiek teigiamų, tiek neigiamų epitetų. Būtent tokia – daugialypė, verčianti susimąstyti ir tautiškumą eskaluojanti, yra ši kolekcija.

Nikės Kotrynos Kvedarauskaitės kolekcija „Pavasario balsai“

„Tai – kolekcija apie troškimus ir apie tai, kaip tie patys norai perteikiami skirtingomis akimis. Manau, jog žmonių padermės troškimai yra vienodi – būti suprastu ir mylimu bei išreikšti save. Kiekvienas tai darome skirtingais būdais, bet tik leisdami sau būti tuo, kas iš tiesų esame, galime pasiekti palaimą“, – kalbėjo kūrėja.

Mortos Nakaitės kolekcija „Visions down the river“

„Kolekcija gimė monotoniškai vaikštant palei Nerį. Ten, prasilenkdama su įvairiais personažais, atkreipiau dėmesį į upę, kuri visada ramiai teka, nesvarbu, kas atsispindi ir vyksta aplink. Man tai – tarsi pastovus balansavimas tarp desperacijos ir vilties būsenų“, – savo kolekciją apibūdino M. Nakaitė.

Tobias Birk Nilsen kolekcija „Pastišo ramybė“

„Pastišo ramybė“ yra penktoji Kopenhagos prekės ženklo „Tobias Birk Nielsen“ oficiali kolekcija, įkūnijanti nenuilstamą pusiausvyros paiešką kiekviename gyvenimo žingsnyje.

Metų laikas veikia kaip nuoširdus ir tylus įgarsinimas tos emocinės sumaišties, kurioje kukli šio prekės ženklo komanda gyveno kurį laiką ir už kiekvieno kampo tikėjosi rasti ramybę.

Akvilė Jančauskaitė & „Cut my fashion“ – kolekcija „Tranzindividualus“

„Tranzindividualumas gimsta iš momento, kai neskiriame, kur yra realybė, o kur yra iliuzija. Tai – trans būsena, kurią žmogus patiria kasdien, dažnai net daugybę kartų per dieną. Mums tai – judėjimas, kurį interpretuoti galima įvairiai, pvz., ėjimas iš vienos į kitą būseną (- dvasinis) arba transformaciją (- fizinis).

Savęs pateikimas sociumui gali būti per muziką, drabužį, balsą, juoką, garsą, daiktą, spalvą, kvapą ir judesį – visa tai rasite mūsų kolekcijos pristatyme. Siekiame žiūrovui sukelti įvairialypius ir nebūtinai patogius jausmus. Podiumu einantys modeliai tarsi eina į trans būseną, kiekvienas vis kitoks, bet stipriai tranzindividualus“, – pasakojo kūrėjos.

Sandros Straukaitės kolekcija „Lobotomija“

„Puodynės pamaišymas, sako, ne raketų mokslas. Visoms neaiškioms būsenoms, o ypač netobulumui, gydyti. Pirmenybė, žinoma, moterims. Didelė tikimybė, kad naudingesnis vyrams. Bet skusti smilkiniai ir kerzai/rokėzas ir pogas/langelių ir blizgučių deriniai lyties neapibrėžia.

Filosofija paprasta – eksperimentai su kūnu ir protu visada turi šalutinį poveikį. Drabužiai visko neužmaskuoja“, – taip savo kolekciją aprašo S. Straukaitė.

Urtės Katiliūtės koloboracija su Rimantu Dichavičiumi, kolekcija „Gram-a-Capuche“

„Gram-a-Capuche“ – kolaboracija su legendiniu fotomenininku Rimantu Dichavičiumi. Kolekcija tampa vaikščiojančia, gyva Rimanto Dichavičiaus nuotraukų galerija. Menininko nuotraukos spausdinamos ant audinio ir „lopyjamos“ ant drabužių. Drabužio „lopymas“ menu – būdas ne tik pratęsti jo dėvėjimo laiką, bet ir padidinti jo vertę.

Kolekcijos pagrindinis įkvėpimas – Vilniaus miesto močiutė ir senelis. Kolekcijoje įkvėpimas atskleidžiamas per siluetus, kirpimą, prigesintas spalvas, aksesuarus ir drabužių derinimą tarpusavyje. Drabužis, įkvėpęs kolekciją – Vilniaus senolių dažnai vilkimas formalus kostiumas: švarkas arba kelnės (senelių dažnai vilkimi kartu).

Kviečiame prisiminti pirmosios festivalio dienos kolekcijas:


Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (37)