Štai 10 priemonių ir gyvenimo būdo pokyčių, kuriuos galime įtraukti į savo grožio ir odos priežiūros kasdienybę. Geriausia dalis? Viską, ko reikia, veikiausiai jau turėsite savo spintelėse, virtuvėje ar vaistinėlėje.

1. Nuraminkite odą pirmojo spaudimo kokosų aliejumi.

Kokosų aliejus turi priešuždegiminių, antioksidacinių ir gydomųjų savybių. Tačiau jis gali tikti ne kiekvienam odos tipui. Nenaudokite jo, jei esate alergiški kokosams.

Jei kokosų aliejus nedirgina odos, jį galite naudoti įvairiems tikslams:

Makiažui nuvalyti;
Odai nuraminti;
Švytėjimo efektui suteikti (jei po paviršiniu sluoksniu oda yra sveika);
Tyrimai rodo, kad kokosų aliejus puikiai drėkina. Pabandykite įmasažuoti nedidelį kiekį kokosų aliejaus į veido odą. Kelias minutes palaikykite, kol jis susigers, o tada nuprauskite veidą įprastu prausikliu.

2. Naudokite alaviją, kad oda būtų stipri ir sveika.

Alavijas turi gydomųjų savybių ir gali skatinti naujų ląstelių susidarymą. Jis taip pat ramina ir drėkina odą, neužkimšdamas porų. Jei nusipraususios veidą, kasdien naudosite alaviją, veido oda įgaus sveiko švytėjimo.

Kai kurie žmonės gali būti alergiški alavijams. Pirmiausia nedidelį jų kiekį išbandykite ant dilbio ir, jei per 24 valandas nepastebėsite jokios alerginės reakcijos, galėsite drąsiai juos naudoti toliau.

3. Tinkamai drėkinkite veidą po prausimosi.

Jei norite atrodyti jaunatviškai, drėkinkite odą produktais, kurie sulaiko drėgmę, skatina gijimą ir pasižymi antioksidacinėmis savybėmis. Nešveiskite odos, jei jaučiate, kad ji yra išsausėjusi, ir neatsisakykite drėkinamojo kremo tik todėl, kad veidas atrodo riebus.

Drėkinamuoju kremu tepkite odą tuo metu, kai ji dar būna drėgna po dušo ar veido prausimo. Taip užrakinsite papildomą drėgmę odos viduje, o ne tik sudrėkinsite jos paviršių.

4. Kasdien naudokite apsauginį kremą nuo saulės.

Naudodami apsauginį kremą nuo saulės, kurio SPF siekia 15 ar daugiau, galite išvengti odos vėžio. Saugodami odą nuo kenksmingų ultravioletinių spindulių, taip pat užkirsite kelią fotosenėjimui, t. y. odos senėjimo procesams.

Tačiau apsauginį kremą nuo saulės reikia tepti kiekvieną dieną – net ir tuomet, kai lauke lyja arba dangus yra apsiniaukęs.

5. Atraskite jums tinkančią veido valymo rutiną.

Veikiausiai nenorėtumėte, kad jūsų oda netektų drėgmės vien dėl to, kad pernelyg dažnai ją prausiate, ir nenorėtumėte skatinti poras gaminti per daug papildomų riebalų, kad jais būtų kompensuotas pernelyg dažnas plovimas.

Paprastai odos sveikatą užtikrina veido prausimas suprakaitavus, visų pirma, rytais, ir vakare visai prieš pat miegą.

6. Venkite cigarečių dūmų ir pasyvaus rūkymo.

Kai jūsų oda atsiduria cigarečių dūmuose, ant veido nusėda daugybė cheminių toksinų. Tai padidina oksidacinį stresą jūsų odos ląstelėse, todėl oda pradeda senti anksčiau.

Jei rūkote, laikykite savo veido odą dar viena priežastimi mesti šį žalingą įprotį.

7. Gerkite daugiau vandens.

Jūsų odą sudaro ląstelės, kurioms reikia vandens, kad jos gerai funkcionuotų. Ryšys tarp vandens gurkšnojimo ir sveikos odos vis dar tyrinėjamas, tačiau bent vienas 2015 metais atliktas tyrimas priėjo išvados, kad geriant daugiau vandens, pagerėja odos būklė.

Pasistenkite per dieną išgerti bent aštuonias 230 ml stiklines vandens.

8. Valgykite, kad pamaitintumėte savo odą.

Jei jūsų racione bus daug vaisių ir daržovių, padidinsite vitaminų bei antioksidantų kiekį savo organizme. Mayo klinikos duomenimis, gaunant sveikųjų riebalų, pavyzdžiui, žuvų taukų, ir vengiant perdirbtų maisto produktų, kuriuose yra daug konservantų, veido oda bus daug sveikesnė.

9. Vartokite probiotikus.

Probiotikų papildai gali:

sustiprinti imuninę sistemą;
pagerinti virškinimą;
sumažinti pilvo pūtimą ir virškinamojo trakto uždegimą.
Vieno 2014 metais atlikto tyrimo duomenimis, probiotikai taip pat gali prisidėti prie plaukų sveikatos ir akivaizdžiai švytinčios odos.

10. Sutrumpinkite laiką duše.

Garai ir šiluma atveria odos poras ir padeda atsikratyti toksinų. Tačiau karštas vanduo, tekantis jūsų kūnu ilgiau nei kelias minutes, gali nuplauti riebalinį sluoksnį nuo jūsų odos, todėl ji atrodys pavargusi ir papilkėjusi. Stenkitės kuo labiau sutrumpinti laiką, kurį jūsų oda būna plaunama itin karšto vandens.

Prausimosi pabaigoje galite persilieti šaltu vandeniu – tai pagerins jūsų kūno kraujotaką, o veidui suteiks stangrumo ir jaunatviškesnę išvaizdą. Be to, šaltas vanduo turės dar vieną privalumą – stiprins imuninę sistemą.

Pabaigai

Dėmesys savo odai yra rūpinimosi savimi forma, kuri atsiperka akivaizdžiai švytinčia oda. Tačiau kartais dėl streso, blogos mitybos, hormonų disbalanso ir kitų sveikatos sutrikimų turėti švytinčią odą gali būti nelengvas iššūkis.

Jei nerimaujate dėl savo odos išvaizdos, kreipkitės į savo šeimos gydytoją ar dermatologą. Dulsva, sausa, pleiskanojanti ar išberta oda gali būti sveikatos sutrikimų požymis.