Pasak specialistės, pradėti reikėtų nuo nagų būklės įvertinimo. Kai kurie nagų pokyčiai gali būti tam tikrų ligų ar medžiagų trūkumo organizme požymiai. Sveiki nagai yra tolygios spalvos, be sustorėjimų, ruožų, įtrūkimų ir įdubimų. Jei ant nagų matote baltas dėmes, tai gali rodyti cinko trūkumą, o sausėjantys nagai, kaip ir oda, sufleruoja apie nepakankamą drėgmės kiekį.

„Gelsvi, sustorėję, stipriai lūžinėjantys ir besisluoksniuojantys nagai, kurių būklė, net ir prižiūrint, nelabai keičiasi, gali rodyti grybelinį susirgimą. Jam gydyti reikalingos specialios priešgrybelinės priemonės. Nemažai žmonių vargina ir įaugę nagai. Šiai problemai spręsti vaistinėse taip pat galima rasti specialių priemonių“, – dalijasi R. Uosienė.

Nagų priežiūros žiemą ypatumai

Nagai žiemą dažniau skilinėja ir lūžta dėl drėgmės disbalanso, kuris atsiranda smarkiai svyruojant oro temperatūrai – lauke šalta, o grįžus į namus užplūsta šiluma.

„Būtina nuo šalčio saugoti rankas bei nagus dėvint pirštines – net ir silpnas vėjelis gali akimirksniu pažeisti rankų odą ir nagus. Jeigu pirštai sušąla, naudinga einant miegoti nagus ir rankas ištepti maitinamuoju kremu – geriausia tokiu, kuris pagamintas iš natūralių medžiagų ir yra praturtintas mineralais bei aliejais“, – pataria Sveikos odos instituto ekspertė R. Uosienė.

Simondsijų, alyvuogių kauliukų, kokoso aliejai stiprina ir maitina nagus, argano – padeda skilinėjantiems nagams, nakvišų – besisluoksniuojantiems, o ricinos aliejus yra nepamainomas, kai reikia „reanimuoti“ pažeistus nagus. R. Uosienė siūlo pasirinkti kurį nors iš šių aliejų ir šiek tiek pašildytą trinti į nagus ir odeles kelis kartus per savaitę.

„Geriausia šią procedūrą atlikti vakare prieš einant miegoti, kai jau nebeketinate plauti rankų. Dar didesnį efektą pajusite, jeigu miego metu dėvėsite medvilnines pirštines“, – sako ekspertė.

Taip pat svarbu dėvėti apsaugines pirštines, atliekant namų valymo darbus bei rankomis plaunat indus, o kiekvieną kartą nusiplovus rankas, reikėtų įprasti pasitepti kremu, jį įtrinant ne tik į rankų odą, bet ir aplinks nagus, kad jie neišsausėtų. Ypač tai svarbu dabar, kai dėl pandemijos rankas plauname itin dažnai, naudojame dezinfekcinius skysčius, kurie ardo natūralų apsauginį odos sluoksnį, sudarytą iš riebalų, aminorūgščių ir kitų medžiagų – pažeidus šį barjerą, oda sausėja.

Sustiprinti nago plokšteles padės mineralinių aliejų vonelės, stiprinantis nagų lakas, kuris maitina ir sutvirtina nagą. Pageltusius nagus pašviesins ir suteiks spindesio citrina: aliejų sumaišykite su keliais lašais citrinų sulčių ir reguliariai įtrinkite nagus. Nagams skirtose kosmetikos priemonėse ieškokite citrinos rūgšties, šilko proteinų.

„Itin išsausėjusiems, suragėjusiems nagams siūlau naudoti specialų gelį, sudėtyje turintį didelę koncentraciją šlapalo. Išsausėję nagai yra itin pažeidžiami, silpni, praradę estetišką išvaizdą. Prieš darant tiek profesionalų, tiek manikiūrą namuose, nagus reikėtų sudrėkinti ir kiek įmanoma atstatyti jų normalią būklę“, – pataria specialistė.

Tinkamai prižiūrimi nagai ir be profesionalų pagalbos gali atrodyti nepriekaištingai
Foto: Organizatorių nuotr.

Būtina nagus stiprinti iš vidaus

Jeigu norite turėti sveikus nagus, reikia jais rūpintis ir iš vidaus, vengti streso ir pakankamai ilsėtis. Juk nagai yra puikus mūsų vidinės savijautos ir sveikatos indikatorius. O atsiauginti pažeistus nagus užtrunka ilgai: per dieną nagai paauga apie 0,1 mm, tad, norint užsiauginti naują nago plokštelę, reikės laukti 4–6 mėnesius. Šaltuoju metų laiku nagai auga lėčiau nei šiltuoju.

„Nagais būtina rūpintis nuolat, todėl pasistenkite, kad jūsų mityba būtų subalansuota, o maiste netrūktų būtinų mineralų ir vitaminų – silicio, seleno, cinko, geležies, vitaminų A ir E, taip pat B grupės vitaminų, ypač šiai grupei priklausiančio biotino. Jeigu pastebite, kad šaltuoju metu nagai kur kas labiau sluoksniuojasi ir lūžinėja, intensyviau slenka plaukai, greičiausiai jiems būtinų medžiagų mityboje nepakanka, todėl normaliai būklei atstatyti reikėtų išvardytų vitaminų ir mineralų vartoti papildomai“, - pataria Sveikos odos instituto ekspertė.

Silicis skatina kolageno gamybą – tai statybinė keratino, kuris yra pagrindinis plaukų ir nagų struktūrinis komponentas, medžiaga, todėl padeda sustiprinti nagus, padidinti plaukų apimtį. Selenas svarbus antioksidantas, galintis paspartinti nagų ir plaukų augimą.

Vitaminas A stiprina nagus ir padeda jiems augti, o vitaminas E slopina daugelio žalingų medžiagų poveikį nagams. B grupės vitaminai, kurių gausu galvijų kepenyse, sardinėse, austrėse, tune, varškėje, žiediniuose kopūstuose, brokoliuose, pomidoruose, avokaduose, padeda įsisavinti baltymus ir kartu spartina nagų augimą. Šių vitaminų grupei priklausantis biotinas yra reikalingas keratino gamybai.

Kalcis – būtinas nago tvirtumui, o struktūrai ir formai gerinti vartokite geležies gausius produktus: burokėlius, moliūgus, špinatus, granatus, grikius, lęšius. Šaltuoju metų laiku taip pat labai svarbu vartoti žuvų taukus ir omega-3 rūgštis.

Nagų priežiūra – būkite švelni ir nedarykite esminių klaidų

Namuose trumpinti nagus patariama dilde, ne žirklutėmis, nes dažnai jos būna nepakankamai aštrios ir laužia nagą. Teikite pirmenybę popierinėms dildėms ir naudokite taisyklingai: viena pagrindinių priežasčių, kodėl sluoksniuojasi nagai – netinkamas dildės naudojimas. Patariama dildyti ne brūžinant pirmyn-atgal, o tik viena kryptimi – iš vienos ir iš kitos pusės braukiant centro link. Jeigu nagus kerpate, rankų nagus reikėtų kirpti ovaliai, kojų – tiesiai. Teisingas nagų kirpimas apsaugo nuo nagų įaugimo.

Sveikos odos instituto ekspertė primena, kad nagų priežiūra neturėtų būti pernelyg uoli.

„Nepersistenkite su mechaninių priemonių naudojimu nagams, kiekvieną kartą įsitikinkite, ar tikrai reikia poliruoklių, šveitiklių ir kitų panašių priemonių. Kuo mažiau varginsite nagus, tuo lengviau jie prisitaikys prie aplinkos oro sąlygų. Taip pat jokiu būdu negramdykite, nelupkite ar nedildykite nagų lako, jį nuimkite tik specialiais valikliais, patartina – be acetono, nes jis papildomai sausina nagus. Nagų lako valiklį naudokite ne dažniau nei kartą per savaitę“, – pataria R. Uosienė.

Nepamirškite odelių

Rūpinantis nagais, labai svarbu nepamiršti ir odelių aplink juos: drėkinti, šalinti negyvą suragėjusį sluoksnį – kutikulę, prieš tai ją suminkštinus vonelėse su mineralais ar žolelėmis, aliejais ar naudojant nagų odelių minkštiklius su specialiais priedais – keratolitikais.

Sveikos odos instituto ekspertė pataria prieš tai suminkštintas odeles stumdyti: „Prie nago šaknies esančioje šviesesnės spalvos pusmėnulio formos srityje medine lopetėle pastumkite sudrėkusias kutikules nagu žemyn – jos ims slėptis ir suksis nago šaknies link. Tai reikia daryti reguliariai, nes augdamas nagas tempia kutikules su savimi ir jos, neatlaikiusios įtampos, plyšta“, – sako ekspertė.