Mitas: tik personalizuota kosmetika gali patenkinti skirtingus kiekvieno poreikius ir gamtą tausojantys kosmetikos gamintojai turi galėti perpilti produktą į jau panaudotą pakuotę.

Statusas: paneigta.

Kad pasiūlymų sukurti naują kosmetikos formulę pagal kiekvieno skirtingą odos būklę tik daugiau – nestebina. Juk personalizacijos tema itin svarbi kryptis ir kitoje srityje – tik pastaroji vadinasi ne chemijos mokslas, o rinkodaros.

Rinkodaros rolė kosmetikos kūrime neabejotinai svarbi. Dažniausiai būtent šio skyriaus specialistai pasitelkdami tyrimus ar kitų sričių specialistus (pvz., dermatologus, kosmetologus) analizuoja vartotojų poreikius. Ir tai nuolatinis procesas, nes net besikeičiantis klimatas ar dėl tam tikrų susiklosčiusių situacijų visuomenėje išaugęs streso lygis gali turėti įtakos, kokios formulės kosmetiką įmonės chemijos mokslų specialistai pradės kurti.

Apie personalizaciją rinkodaroje kalbama jau ne vienerius metus – kaip svarbu vartotojui žinoti, kad produktai atitinka būtent jo poreikius. Juk taip akcentuojame, kad kiekvienas iš mūsų esame skirtingi ir tai, kas tinka visiems, nebūtinai tiks man, tau ar jam. Ir tai visiška tiesa.

Tačiau kartais rinkos specifika ir sudėtingumas neleidžia kiekvienam vartotojui sukurti po atskirą produktą. Arba tai būtų gerokai per brangu ir nė vienas iš mūsų už tokią prabangą nenorėtumėme susimokėti (ir kalbu ne apie kelis šimtus eurų kainuojančius kosmetikos produktus, o kur kas didesnes sumas), arba tai būtų nesaugu.

Juk ir vienas populiariausių gėrimų prekės ženklų pasaulyje negalėjo sukurti visų pamilto gazuoto rudojo gėrimo pagal kiekvieno skonio receptorius – padidinant ar sumažinant cukraus kiekį. Apsiribojo tik populiariausių vardų atspausdinimu ant etiketės – kad bent taip galėtų patenkinti vartotojų personalizacijos poreikį: mažiau cukrų mėgstantiems pagamino vieną produktą su cukraus pakaitalu.

Kosmetikos rinka iš tiesų gali būti pakankamai detali siekiant patenkinti kaip įmanoma daugiau skirtingų poreikių, pvz.: asmeninės konsultacijos odos ar plaukų būklei įvertinti ir pagal tai parinkti geriausią, jau sukurtą kosmetikos produktą. Kosmetikos formules galima kurti pritaikytas skirtingiems odos tipams bei skirtingoms odos problemoms. Ne veltui prekės ženklų produktų krepšeliai tampa itin gausūs ir įvairūs. Tačiau ką žada personalizuotą kosmetiką kuriantys kosmetikos kūrėjai?

Justė Pinkevičienė

Kaip pastarųjų reklaminės medžiagos teigia, jie pažada ne pritaikyti, o sukurti specialiai jums naują kosmetikos produktą, kuris bus skirtas išspręsti jūsų individualius odos poreikius. Taigi jie žada atrasti naujas aktyvių komponentų kompozicijas, naujas kosmetikos priemonės formules. Vieni tai siūlo padaryti kosmetologiniame kabinete, kiti – tiesiog pardavimo vietoje.

Kaip manote, kodėl to nedaro kiti, dideli, žinomi kosmetikos kūrėjai? Nes sukauptos žinios leidžia suprasti, kad tokią veiklą draudžia įstatymai. Nebent, kaip ir minėjau, jūs sutikote specialiai jums sukurto kremo laukti mažiausiai tris mėnesius nuo odos įvertinimo bei padengti visų produktui atliekamų tyrimų kaštus, kurie skaičiuojami ne dešimtimis, bet šimtais eurų.

Yra toks kosmetikos Reglamentas 1223/2009 (paremtas Europos Sąjungos nuostatomis), kuris nurodo, kaip užtikrinama gaminio sauga ir kuriuo remiantis gali vykti patikra rinkoje siekiant įvertinti, ar gaminiai atitinka visus saugos reikalavimus.

Paanalizavus šį dokumentą (o tai tikrai privaloma sąlyga užsiimant kosmetikos verslu) tampa akivaizdu, kad net menkiausias produkto pakeitimas, pvz., kvapo, reikalauja iš naujo atlikti visus reikiamus produkto tyrimus – parengti saugos ataskaitą, įvertinti priemonės stabilumą, konservanto efektyvumą, atlikti mikrobiologinius ir dermatologinius tyrimus. Visa tai padaryti ne tik kainuoja, bet ir užima nemažai laiko. Taigi nėra šansų, kad pakeitus kosmetikos priemonės aktyviuosius komponentus pagal jūsų specifines odos problemas, šis produktas bus pagamintas per kelias valandas ar savaitę. O jei ir bus – jis bus laikomas nesaugiu naudoti. Ar kada susimąstėte, kas atsakytų, jei panaudojus šį produktą jūs sulauktumėte odos alerginių reakcijų? Juk naudojote vieną iš „rinkos nelegalų‘‘, kuris neturi jokių reikiamų leidimų būti parduodamas.

Šis reglamentas padeda suprasti dar vieną rinkos problemą, kuri susijusi su šiuo metu visiems aktualia aplinkosaugos tema.

Ar esate gavę siūlymų panaudojus kosmetikos produktą išplauti jo pakuotę ir atnešti kosmetikos gamintojui į pardavimų vietą, kad pastarasis vėl būtų pripildytas jūsų pamėgto produkto? Man to pasiūlyti kol kas dar nedrįso niekas, tačiau tokią informaciją skelbiančių reklaminių medžiagų radau ne vieną ir ne aš viena. Gamtos problemoms neabejingas vartotojas jau vien dėl šios gražios iniciatyvos renkasi kremą ne dėl jo sudėties, funkcijų, o dėl to, kad jo naudojimas leidžia sumažinti, pvz., plastiko kiekį aplinkoje.

Ši komunikacijos strategija tikrai gali paskatinti pardavimus, tačiau turėkite galvoje, kad minėtas reglamentas aiškiai nubrėžia gaires ir higienos reikalavimus tiek pačiai pakuotei, tiek procesui, kurio metu produktas į tą pakuotę yra pilamas. Neužtikrinus reikiamų higienos normų, akivaizdu, jog jau vien produkto įpylimo metu padidėja priemonės užterštumo rizika. Produktas į jo galutinę tarą gali būti pilamas tik higienos pasą turinčiose patalpose – retai kada tokį pasą yra pajėgūs gauti (turi atitikti gan griežtus pasui gauti skirtus reikalavimus) tiesiog pardavimo taškai, parodos ir t. t. Taigi dažnu atveju skamba gražiai – prekės ženklas, kuris saugo aplinką, bet ar kada susimąstėte, kad jis nesaugo jūsų odos?

Taigi būkite atsakingi ir budrūs rinkdamiesi produktus, kuriuos tepatės ant savo didžiausio kūno organo – odos.

Pastaba: šis straipsnis nėra skirtas kritikuoti prekės ženklus, kurie kuria personalizuotą kosmetiką atitinkančią visus Reglamentas 1223/2009 punktus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)