Faktas/mitas: Negalime aklai pasitikėti svarstyklėmis

Statusas: Patvirtintas

Paaiškinimas: Skirtingos svarstyklės skirtingu dienos metu gali rodyti skirtingus rezultatus, todėl rekomenduojama svertis su tomis pačiomis svarstyklėmis ir tuo pačiu metu, geriausiai – ryte. Net ir sveriantis su tomis pačiomis svarstyklėmis jūsų svoris gali svyruoti dėl skysčių suvartojimo, hormonų lygio, aktyvumo, todėl matomas skaičius ne visada yra progreso požymis. Taip pat svarstyklės nėra vienintelė priemonė rezultatams matuoti. Būtina atsižvelgti į savo energijos lygį, savijautą (mažiau streso), kūno formas (tie patys drabužiai tinka labiau), miego kokybę, treniruočių progresą (galite daugiau nubėgti ar daugiau atlikti pratimo pakartojimų), kraujo spaudimą ir pan. Todėl jei kasdienis svėrimasis jums sukelia daugiau nerimo ir nusivylimo, o ne motyvacijos, tuomet jums ši savikontrolės strategija netinka.

Rezultatas: Daugelis iš mūsų sutelkiame dėmesį į tai, kiek kilogramų netekome, tačiau žymiai svarbiau yra tai, kiek netenkame riebalų, o to įprastos svarstyklės parodyti negali. Keičiantis raumenų ir riebalų santykiui, keičiasi ir kūno kompozicija, nors svarstyklėse skaičius gali išlikti ir nepakitęs. Ir net tada, kai svorio mažėjimas jus džiugina, kas būtų, jei sužinotumėte, jog praradote raumenis, o ne riebalus? Raumenys formuoja žmogaus kūną, juos prarandant silpnėja medžiagų apykaita, širdies ir kraujagyslių sistema, netenkame jėgų. Pradėjus reguliariai mankštintis, visų pirma, svarbi pažanga vyksta jūsų kūno viduje: širdis efektyviau varo kraują, raumenys stiprėja ir auga.

Jei prarasite kilogramą riebalų ir priaugsite kilogramą raumenų, jūsų svoris nepakis, tačiau kūno sudėjimas, formos ir medžiagų apykaita pagerės. Tokiu atveju nepakitęs skaičius svarstyklėse reikštų, kad jūs nepasiekėte jokių rezultatų, kas sukeltų nusivylimą, nors iš tikrųjų padarėte nuostabią pažangą. Todėl jeigu jus demotyvuoja tai, ką matote svarstyklėse, pabandykite svertis kartą per mėnesį, o ne kasdien ar kas savaitę, kad suteiktumėte savo kūnui laiko prisitaikyti prie to, ką darote. Susitelkimas į sveiką ir aktyvų gyvenimą sumažins neigiamas emocijas ir leis mėgautis pačiu procesu bei kelione link savo tikslo.

Jolanta Verseckaitė

Pastaba: Ką daryti, jeigu jau kurį laiką laikotės sveiko ir aktyvaus gyvenimo būdo (subalansuotas maistas ir reguliarios treniruotės), tačiau svoris vis tiek nekrenta? Tai gali būti viena iš priežasčių:

Lėtinis stresas. Kai jūs gyvenate su nerimu, stresu ar sielvartu, jūsų kūnas gamina chemines medžiagas, tokias kaip hormonas kortizolis, kurios skatina organizmą kaupti riebalus, ypač juosmens srityje.

Hipotirozės simptomai. Normaliai veikianti skydliaukė išskiria hormonus, kurie padeda reguliuoti kūno energiją ir palaikyti smegenų, raumenų ir kitų organų veiklą. Todėl kai sumažėja hormonų, sulėtėja ir medžiagų apykaita, kinta kūno temperatūra, odos sandara ir svoris.

Miego sutrikimai. Miego stygius veda prie išsekimo, o šis sukelia stresą, todėl kankina nemiga. Toks ydingas režimas daro poveikį hormonams, ypač – kortizolio lygiui. Dėl šios priežasties išskiriama mažiau augimo hormono, o jis atsakingas už audinių bei raumenų stiprinimą ir bendrą sveikatos būklę.

Alkoholis ir gaivieji gėrimai. Šie gėrimai neturi jokios maistinės vertės bei yra prisotinti cukraus, todėl dažnas jų vartojimas gali būti antsvorio bei sustiprėjusio alkio priežastis.