Šio mėnesio TOP 6 grožio patarimai primena, kad visapusiškam grožiui puoselėti vien kremo nepakaks. Disciplinuotos grožio procedūros privalo būti derinamos su streso valdymo technikomis, malonių ritualų puoselėjimu ir tiesiog nuolatiniu savo asmenybės tobulinimu.

Taigi, šį kartą primename ne tik esminius rankų higienos aspektus ar tinkamus veido priežiūros namuose žingsnius, bet ir apie savęs motyvaciją kiekvieną dieną atlikti mankštą bei stresą valdyti padedantį kvėpavimą. Kviečiame puoselėti šypsenas keliančius ritualus, pvz., kavos gėrimo pertraukėles, ir rekomenduojame pasauliniais bestseleriais tapusias knygas.

1. Rankų higienos ABC:

Kietas ar skystas? Jeigu gali, rinkis skystuosius rankų muilus, sudėtyje turinčius drėkinamųjų, maitinamųjų savybių. Kietasis muilas gali nuplauti ir apsaugoti odą taip pat gerai, kaip ir skystasis, tačiau jis nėra uždaroje pakuotėje, taigi, atsiranda didesnė rizika, kad ant jo užsiliks mikrobų.

Kantrybė. Ar tikrai plauni ne mažiau nei 30 sek.? Primename, kad, plaunant rankas muilu 15 sek., mikrobų skaičius ant rankų odos sumažėja 90 %. Pridėjus dar 15 sek., skaičius sumažėja iki 99,9 %.

Karštas ar šaltas? Tyrimai įrodė, kad vandens temperatūra įtakos plovimo rezultatui neturi.

Sausos. Nusausinti rekomenduojama jau vien dėl to, kad prie drėgmės bakterijos limpa kur kas geriau. Sandariai laikomos vienkartinės servetėlės labiausiai pajėgios užtikrinti maksimalią švarą. Atskiri, reguliariai plaunami rankšluostėliai kiekvienam šeimos nariui – itin rekomenduojama. Stop viešuose vietose randamiems automatiniams vėjo pūtikliams. Jie patys dažnai užteršti bakterijomis ir pūsdami karštą vėją jomis „apdovanoja“ ir jūsų rankas.

Ne tik plauti, bet ir tepti. Juk norisi liesti, glostyti, laikyti, kurti, sveikintis su švelniomis, gražiomis ir – svarbiausia – sveiką odą demonstruojančiomis rankomis.

2. Būk disciplinuota sporto programai. Kaskart pasiruošusi sportuoti nesiblaškyk su klausimu, ką aš dabar turėčiau daryti. Jeigu turi nedaug žinių, nebandyk tiesiog improvizuoti. Nuoseklumas treniruotėje padės susikoncentruoti ir tikslingai nukreipti energiją į pratimo atlikimą, tad prieš pradėdama treniruotę turi pasiruošti planą, ką ketini daryti, kurią treniruotę įsijungti ar su kuriuo treneriu susitikti virtualiai.

3. Dažnu atveju negalime pakeisti išorinių streso veiksnių, bet galime pasirinkti, kaip į juos reaguoti. Gilus, lėtas ir ritmingas kvėpavimas pilvu galėtų tapti puikiu būdu valdyti stresą, sumažinti įtampą ir nuraminti mintis. Taip pat gali išbandyti šnervių kvėpavimo būdą, kai įkvepiate per vieną šnervę, o iškvepiate pro kitą. Tai turi harmonizuojantį poveikį visai organizmo sistemai, paleidžia susikaupusį stresą prote ir kūne, atpalaiduoja jį.

4. Kavos ritualams sakome taip. Kas pasikeitė? Daugėja įrodymų, kad kava teigiamai veikia mūsų sveikatą. Visgi, didžiausia nauda sveikatai pastebėta, jei išgeriama 3–4 puodeliai kavos per dieną. Išgėrus daugiau nei 4, kava papildomos naudos nesuteikia. Geriantiems kavą gali grėsti mažesnė širdies ir kraujagyslių ligų, II tipo diabeto, neurodegeneracinių ligų (Parkinsono, Alzheimerio), depresijos, cirozės, podagros, gimdos ir kepenų vėžio, ankstyvosios mirties rizika (dėl kofeino ir polifenolių), be to, gali pagerėti (iki 42 proc.) erekcijos disfunkcija, padidėti ištvermė ir atitolti nuovargis. Taigi, pasak tyrėjų, kava atrodo saugi gerti, ir mes taip pat jai sakome taip (saikingai).

5. Laikykis disciplinos, jeigu nori išsaugoti sveiką odos būklę. Pirmas žingsnis, kuris yra itin svarbus ir lemia odos būklę – tai odos valymas ir prausimas. Oda, kaip šalinimo organas, dirba visą naktį. Ryte drungnu vandeniu ir prausikliu nuprausk veidą, kaklą, dekoltė ir nusausink vienkartine servetėle arba kasdien keičiamu rankšluostėliu, skirtu tik veido odai. Vakare nuvalyk per dieną susikaupusius nešvarumus, pvz., miceliniu vandeniu ar prausikliu, ir viską nuplauk vandeniu.

Antras žingsnis – odos drėkinimas ir maitinimas. Tam naudok veido, paakių serumus ir veido bei paakių kremus.

Trečias žingsnis – odos šveitimas ir puoselėjimas kaukėmis. Kartą per savaitę atlik odos šveitimą ir iš karto po to naudok veido kaukę. Veido kaukes gali naudoti 1–3 kartus per savaitę – spręski pagal galimybes ir poreikį. Pavasario saulė itin kandi, todėl kasdien eidama bent trumpam į lauką naudok SPF apsaugą.

6. Išlaikyti sveiką ir gražią odos būklę tikrai padės nuolatinis patalpų vėdinimas. Odos būklė ir stangrumas dažnai priklauso nuo drėgmės kiekio patalpose. Drėgmės kiekis turi būti tarp 40–60 %. Kai patalpose drėgmės kiekis sumažėja, susidaro puikios sąlygos daugintis mikroorganizmams, kurie gali sukelti alerginius susirgimus, uždegimines ligas, gali pasireikšti dažnesnis galvos skausmas bei odos sausėjimas. Šiandiena vėdinamos patalpos ypač svarbu papildomai apsisaugant nuo plintančio viruso.

Šį mėnesį rekomenduojame:

• J. Gaarden „Sofijos Pasaulis“ (filosofijos mokslo raida, įvilkta į romaną – įtraukianti ir lavinanti);

• M. Walker „Why we sleep“ (nes kokybiškas miegas – ne tik mūsų grožio, bet ir sveikatos paslaptis);

• Kino pavasario kino filmas „Mano mamos išnykimas“ – apie išskirtinę mados ir grožio ikoną Benedettą Barzini (apie tikrąją grožio prasmę kalbanti dabar jau 77 metų moteris privers susimąstyti apie kiekvieno iš mūsų gyvenimo prasmę ir ne tik šviesiąją mados bei grožio industrijos pusę).