„Grožio mitų griovėjų“ (GMG) projektas gimė, nes trys savo srities specialistės nori ir gali padėti atsakyti į šiuos ir daugelį kitų klausimų. Viena savaitė – vienas mitas bei ne mažiau trijų naudingų ir įkvepiančių patarimų iš trijų skirtingų savo srities specialisčių.

Viena – kosmetikos „Green feel‘s“ kūrėja Justė Pinkevičienė, antra – sportininkė, „JV sporto studijos moterims“ įkūrėja ir savininkė Jolanta Verseckaitė, o trečioji – grožio klinikos „Perfectus clinica“ įkūrėja ir vadovė Agnė Černičenko.

– Juste, kas „Grožio mitų griovėjos“ yra tau su merginomis?

– Žvelgiant per savanaudišką prizmę, šį projektą pavadinčiau mūsų darbo palengvinimo priemone. Atvirai, ir aš, ir mano kolegės kiek pavargome nuolat gauti klausimų, susijusių su mūsų profesine veikla: „ar tiesa, kad...“, „pasakyk atvirai, kaip yra iš tikrųjų“. Tie klausimai visų pirma, žinoma, kildavo mūsų draugėms, o vėliau klausiančiųjų ratas vis didėjo ir didėjo. Daug merginų pradėjo prašyti dalintis informacija savo socialinėje erdvėje ir pan.

Nors šiuo metu augintis sekėjus socialinėje erdvėje populiaru, mums tai nėra jokia siekiamybė. Mes turime augančius verslus ir tiesiog negalime sau leisti skirti tiek laiko, kiek socialinė erdvė to reikalauja. Kiek galime, tiek pasidaliname, bet kokios nors konkrečių patarimų sistemos ar nuoseklumo tose asmeninėse platformose nuo ryto iki vakaro transliuojant mūsų veiklas aptikti tikrai nepavyktų.

Taigi, natūraliai kilo poreikis tiesiog sugalvoti efektyvų būdą pasidalinti informacija, kuri aktuali moterims, bet dalinimasis netrukdytų mums, o taptų tiesiog gerai suorganizuota užklasine veikla. O, kad diskutuoti apie grožio pasaulį mums labai įdomu, ir tai ne tik darbas, bet ir gyvenimo aistra, tiems, kas labiau su mumis susipažinę, abejonių turbūt nekyla. Dirbame šiose rinkose jau gana ilgai, mus supa tikri šios rinkos profesionalai, kiekvieną dieną matome tikruosius grožio industrijos užkulisius ir tai, kad viešojoje erdvėje gausu vartotojus klaidinančios informacijos.

Tikimės, niekas nesupyks, tačiau ir nesuvaldomai didėjanti influencerių mada situaciją itin pablogino. Nuo šiol Lietuvoje turime ne tik daug krepšinio teisėjų, bet ir daugybę grožio patarėjų. Kartais atrodo, kad net straipsnius internete ar žurnaluose rengia autoriai, kurie remiasi internete atsitiktinai rasta nebūtinai patikima informacija. Vėliau tie patys straipsniai vėl lengvai randami „Google“, ir jais vėl remiasi kita autorė ar tiesiog Lietuvos moterys... Taip ir turime sniego gniūžtės efektą – mitų skaičius auga, ir problema gilėja.

Nenorime būti tos, kurios tik tyliai bumba, kad yra problema, bet niekaip neprisideda prie jos mažinimo. Iš pirmo žvilgsnio mūsų temos gal ir atrodo labai nekaltai, gal ir užtenka apie jas pasiskaityti „Google“, bet juk kalbame apie tiesioginį poveikį mūsų kūnui ir sveikatai. Viskas, kas susiję su mūsų išoriniu grožiu, gera savijauta – nuo sporto, kosmetikos priemonių pasirinkimo ar estetinės medicinos – juk tiesiogiai susiję ne tik su išvaizda, bet ir su kūno sveikata. Per daug eksperimentuosite su kosmetika – žiūrėkit, jau ir odos alergiją reikės gydyti. Gražinsite savo kūno formas netinkamais sporto pratimais ar netinkamai juos atlikdami – galite sukelti dar rimtesnių sveikatos problemų. O ką jau kalbėti apie norą pasigražinti injekcijomis, plastinėmis operacijomis ir pan.

Todėl kalbėti šiomis temomis tikrai reikia, bet tai privalome daryti labai atsakingai. Rengdamos tekstus mes ir pačios juos tvirtinamės su ne vienu kolega, atskiru kiekvienos srities specialistu. Ne tik turime galimybę, bet ir privalome su jais bendrauti ir tartis, nes, pasikartosiu, kiekvieną dieną dirbame šioje rinkoje. Tad mes tiesiog padedame pateikti profesionalią informaciją lengviau suprantamu formatu.

Susiburti į komandą paskatino ne tik klaidingos informacijos šiomis temomis gausa, bet ir dar vienas mūsų pastebėjimas. Moterims neužtenka laikytis teisingos grožio ritualų disciplinos. Visos tarsi pradedame sportuoti Naujųjų metų pradžioje, bet pabaigiame jau po mėnesio ir vėl rezultato neturime. Iš kremų tikimės stebuklų po dviejų savaičių naudojimo, o reguliarus veido valymas dažnai tampa tik prieššventine procedūra. Ir visiškai nesvarbu, kiek finansų ir laiko visa tai reikalauja – kai yra noras, yra ir sprendimai, bet disciplinos laikytis, kai nori rezultato, tiesiog privaloma. Tad tikime, kad mūsų paskyra socialinėje erdvėje veiks ir kaip papildoma motyvacija laikytis plano.

Neslėpsiu, skirti laiko šiam projektui mane įkvepia ir auganti dukra. Vien dėl jaunų merginų, kurios dar labai pažeidžiamos, bet jau nori būti gražios, verta pasistengti ir padėti joms atrasti teisingą informaciją ir nukreipti teisinga linkme. Juk jaunoji karta tikrai mato labai daug įvairių pavyzdžių ir nebūtinai tų, kuriuos verta sekti.

Dažnai girdžiu „ach, ir vėl tas grožio kultas“. Norėti rūpintis savo kūnu ir jo grožiu ne ką mažiau svarbu nei perskaityti dar vieną knygą. Juk tai mūsų vienintelis kūnas! Todėl turime su juo elgtis atsakingai net tada, kai norime jį pagražinti, ir, tikiu, šį požiūrį reikėtų formuoti nuo mažumės. Manau, kiekvieno mūsų tikslas turėtų būti visapusiškas grožis, kai vidinis ir išorinis grožis nepriešinami, o vienas kitą papildo ir veikia kartu.

– Agne, kaip susipažinote su Juste ir Jolanta?

– Pirmą kartą Justę pamačiau gana seniai, o po kelerių metų vėl susitikome pas mane klinikoje, nes tuo metu kaip tik norėjau pasikonsultuoti su specialistu, išmanančiu kosmetikos rinkas. Susitikimas vietoj planuotos valandos staiga išsitęsė iki trijų, nes pamatėme, jog dirbdamos skirtingose grožio industrijos srityse turime, ką viena kitai papasakoti.

Taigi, susitikimai dažnėjo, vis dažniau kalbėjome įvairiomis grožio temomis, vis dažniau atsirasdavo bendrų projektų bei idėjų, ką nuveikti grožio industrijoje. Vėliau Justė mane supažindino su Jolanta, atėjau pas ją sportuoti. Trenerė man tiko ir patiko, pas ją negalėjau „simuliuoti“, jai pavyko mane motyvuoti. Manau, tai tikras talentas ir puikus bruožas.

Istorija panaši – kartu sportuodamos kalbėdavome, kaip suvienyti bendras žinias apie moters grožį ir jomis dalintis. Pradėjome organizuoti bendrus renginius. Man grožis nėra tik išorė, manau, visoms mums taip pat. Mes kalbamės apie verslą, keliones, dalinamės perskaitytomis knygomis, patirtimi, kalbame ir apie sportą, kaip greičiau ir lengviau pasiekti norimų rezultatų (ir, patikėkite, tai nėra lengva), taip pat apie vyrus, apie viską, kas įdomu kiekvienai moteriai.

– Jolanta, patark, kaip moterims išdrįsti ateiti į sporto klubą, kaip save motyvuoti nesustoti, siekti rezultatų ir nenusiminti, jei ne viskas pavyksta iš karto?

– Daugelis žinome, kaip nelengva pradėti, kaip sunku apsivilkti sporto aprangą ir tikslingai judėti savo svajonių link, kurios šiandien atrodo tokios didelės ir taip toli. Nesąmoningai eikvojame daug energijos, bandydami sugalvoti priežastį, kodėl turėtume šiandien vėl praleisti treniruotę.

Tačiau ar kada pasigailėjote nuėjusi ten, iš kur išėjusi jaučiatės atsigavusi, energinga ir tokia rami, kad šiandien tikrai padarėte gera savo kūnui ir sveikatai. Ir kalbu ne apie alinančias kasdienes treniruotes ar maratono bėgimą, kalbu apie savo kūnui, vidinei būsenai ir mintims nuraminti skirtas 20-60 minučių. Ir kaip tapti tuo žmogumi, kuris sako: „Papietaukime vėliau – noriu būtinai spėti į sportą!“

Ir vienas paprasčiausių veikiančių patarimų – jūs turite tikrai to norėti! Kaip norą paversti veiksmu? Ar esate girdėjusi apie įpročio formavimą, kai per 21 dieną veiksmai tampa dalimi tavęs? Ir visai nesvarbu, ar įpročio formavimas prasidės rytine mankšta, joga per pietų pertrauką, vakarine kūno formavimo treniruote ar tiesiog bėgimu parke su ausinuku ir mėgstama muzika.

Nebijokite galvoti apie rezultatą. Pagalvojusi, pakeiskite požiūrį į procesą ir žingsnis po žingsnio jūs pajusite malonumą šioje kelionėje. Kai rezultatus pradėsite matyti veidrodyje, nebereikės mintyse saugoti kitų sektinų pavydžių, nes pavyzdžiu toms, kurios tą kelionę dar tik pradeda, tapsite jūs.

– Juste, kaip Tu šį projektą įsivaizduoji po pusės ar penkerių metų?

– Tikiuosi mūsų komandos nuoseklumo ir pozityvių moterų įsitraukimo. Temos, kuriomis kalbame, yra aktualios, ir nuomonių būna itin daug. Tikiuosi, kad skaitytojai supras, jog mūsų tikslas – pateikti kruopščiai surinktą naujausią informaciją, o ne pradėti naujas aršias kovas, kurios kurtų dar daugių mitų.

Mes argumentuotai pagal naujausias rinkos žinias paneigiame arba patvirtiname, o kiekvienas iš mūsų turi teisę pasirinkti, kuo vadovaujantis priimti sprendimus. Be to, tikiuosi, jog pačios moterys drąsiai rašys užklausas su naujomis grožio temomis, kurios joms įdomios ir tai nebūtinai turi būti mitai, gal tiesiog nori sužinoti daugiau apie vienokias ar kitokias rinkos naujienas. Taigi nereikia manyti, jog apsiribosime tik mitais.

– Koks grožio mitas Tave erzina labiausiai?

– Kas mane pažįsta, dažnai sako, jog turėjau gimti itale. Nes aš nuoširdžiai galiu susierzinti išgirdusi netiesą. Kiekviena neteisinga informacija, susijusi su kosmetikos rinka, mane erzina, nes žinau, kad tai tiesiogiai ir nebūtinai į gera gali keisti kosmetikos naudojimo įpročius, tam tikrus sprendimus ją renkantis.

Tačiau išgirdusi šį klausimą pagalvojau, kad turbūt nuteistųjų parabenų man gaila labiausiai. Nes kosmetikos priemonėse naudojami parabenai yra labai stipriai ištirti, patikrinti šimtus kartų, pažįstami daugiau nei 100 metų. Parabenai, kurie leidžiami mūsų rinkoje, yra saugūs, tačiau dėl kažkieno sugalvotos, panašu, rinkodaros kampanijos, mes, kosmetikos gamintojai, jų naudoti negalime, nes žmonės tiesiog bijo. O mes juk kuriame žmonėms. Turime girdėti jų norus.

– Jolanta, o koks Tau mitas kliūva?

– Negalėčiau išskirti vieno mito, nes jų yra tiek daug, kad net man kartais sunku išsiaiškinti, tiesa čia buvo parašyta, ar melas. Prasidėjus GMG projektui, kai ieškau informacijos naujiems straipsniams, viena ir ta pačia tema galiu rasti itin prieštaringų nuomonių. Ir tai normalu, nes net mokslininkai ta pačia tema garsiai diskutuoja ir ne visada prieina prie vieningos išvados.

Bet labiausiai erzina padriki straipsniai su skambiomis antraštėmis, nes pradėjusi skaityti supranti, kad tai tik kažkieno patirtis, nuomonė be jokių faktų ir esminių paaiškinimų. Mes nepažadame, kad žinosime visus atsakymus, bet tikrai pažadame, kad įtrauksime tikrų savo srities profesionalų, kurie pateiks mokslo bei patirties toje srityje padiktuotus argumentus.

– Agne, kokius grožio ritualus būtinai privalo žinoti kiekviena moteris?

– Grožio ritualų turbūt kiekviena mergina galėtų įvardinti labai daug, tačiau prieš pažindinant su visomis galimybėmis, kurios gali prisidėti prie mūsų grožio, kur kas svarbiau išskirti esminius kriterijus, pagal kuriuos tuos ritualus reikėtų išsirinkti. Juk kiekvienas iš mūsų labai skirtingi ir nėra grožio ritualų auksinio penketuko, kuris tiktų visiems. Pastebime, jog šiuo metu kur kas svarbiau padėti moterims atsakyti ne KĄ joms pulti daryti vardan grožio, bet kaip pasirinkti konkrečiai jai tinkančius grožio ritualus.

Visų pirma, identifikuokite savo odos bei plaukų būklę. Žinodamos konkrečias problemas ar norus, išsigryninkite, pavyzdžiui, 1-3 funkcijas, kurių tikitės iš kosmetikos ir grožio procedūrų (pavyzdžiui, drėkinimo, veido odos skaistinimo, pavienių spuogelių išvengimo ar gydymo) ir pagalvokite, kaip jas gali padėti pastiprinti ne tik kosmetika ar estetinės procedūros, bet ir jūsų kasdieniniai įpročiai.

Pagalvokite, ar geriate pakankamai vandens, ar teisingai elgiatės su savo oda prieš sportą ir po jo, šiltu ar šaltu vandeniu prausiate veidą, kuo jį sausinate, kada einate miegoti ir kada apskritai tinkamai pailsėjote.

Tikslas – nepulti mėgautis grožio ritualais po vieną, o visų pirma teisingai pažinti savo kūną ir apie grožio bei sveikatos puoselėjimą pamąstyti kur kas plačiau. Kartais paaiškėja, kad vienas svarbiausių grožio ritualų – tiesiog geros atostogos su daug miego arba pakeisti kosmetikos naudojimo įpročiai.

Straipsnyje panaudotos Natalijos Koinovos nuotr.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt