Grybai

„Šaltuoju laiku odai reikalingas vitaminas D, kuris susidaro žmogaus odoje veikiant saulės šviesai (UVB spinduliams). Kiek vitamino D pasigamina odoje, priklauso ir nuo individualių organizmo savybių, ir nuo metų laiko, – sako E. Burokaitė. – Kadangi žiemą gauname mažiau saulės, organizmas pradeda naudoti vitamino D atsargas ir ima jo trūkti, todėl reikia stengtis daugiau šio vitamino gauti su maistu.“

Odos akademijos lektorė pasakoja, kad vitaminas D saugo nuo saulės sukeliamos žalos, dėl jo odoje padaugėja antimikrobinių baltymų, kurie sunaikina bakterijas bei padeda imuninei sistemai, mažindami uždegiminių baltymų kiekį. Taip padedama išvengti įvairių odos infekcijų.

Be to, pastebi ji, vitaminas D padeda ląstelėms atsinaujinti ir jas stiprina, o tai labai svarbu gyjant žaizdoms. Kai šio vitamino trūksta, oda darosi plona ir sukritusi.

„Vitamino D yra riebioje žuvyje, kiaušiniuose, vitaminu papildomai praturtintuose pieno produktuose, – vardija medikė. – Ypač daug šio vitamino yra grybuose, pvz., 100 g portobelo grybų yra apie 74 proc. rekomenduojamos vitamino D paros normos.“

Grybai yra ir puikus antioksidantų šaltinis – net ir termiškai apdoroti jie padeda kovoti su aplinkoje esančiais laisvaisiais radikalais.

Foto: Shutterstock