Kada kaina vis tik ką nors pasako? Kaina tikrai padeda suprasti, kokiai kosmetikos kategorijai priemonė priklauso. Na, o kiekviena kategorija turi tam tikras jai būdingas savybes.

Grožio specialistai mėgsta skirstyti kosmetiką į (jos nėra oficialiai nustatytos, tačiau natūraliai prigijusios grožio pasaulyje): mass-market, profesionalią, dermatologinę, luxury-premium. Daugiausia mitų kainos atžvilgiu sklando būtent apie mass-market ir luxury-premium kategorijas. Taigi, jas analizuodami ir pabandykime suprasti, kodėl kaina nėra kokybės rodiklis.

Mass-market kosmetikos galite įsigyti daugelyje prekybos vietų – nuo prekybos centrų iki specializuotų kosmetikos parduotuvių ar vaistinių. Ši kosmetika pasižymi itin prieinama kaina visiems. Dažniausias jos tikslas – esminių kosmetikos funkcijų tenkinimas (kasdienė odos bei plaukų priežiūra, drėkinimas, maitinimas ar net ta pati odos senėjimo prevencija bei kova su spuogeliais ir pan.).

Ar gali kremas, kuris kainuoja, tarkime, 5 Eur, būti geras? Gali. Chemikai neleis man sumeluoti, kad, protingai sudėliojus kosmetikos priemonių bazinę formulę, ji tikrai gali būti labai nebrangi.

Taigi, pigus kremas yra geras ar ne, priklauso nuo to, kas jį kuria ir kokius tikslus turi. Už pigiai gali padaryti turbo pigią kosmetikos formulę, kuri bus bevertė mūsų odai ir plaukams, bet už tą pačią sumą, turint aukštos kvalifikacijos chemijos mokslų specialistus ir pasitelkiant kosmetikos ingredientų naujoves, galima sukurti puikų kosmetikos produktą, kuris net viršys jūsų lūkesčius.

SHOT BY LUKAS


Produktas neturės stiklinės taros ir tiek daug įmantrių spaudos sprendimų ant savo kartoninės dėžutės, jo reklama per TV bus gal kiek trumpesnė ir paprastesnė, jis neturės papildomų, neprivalomų sertifikatų ar itin įmantrių ingredientų, tačiau galės pasigirti prieinama kaina. Be to, svarbu suprasti ir tai, jog šiai kategorijai priskiriamos kosmetikos gamintojai uždirba iš didelių parduodamų kiekių, taigi jie gali būti kur kas drąsesni

siūlydami patrauklias kainų akcijas bei nebijodami turėti mažesnius antkainius ar kartais net parduoti nepelningą, tačiau puikiai platų prekės ženklo produktų krepšelį atstovaujantį produktą.

Ar gali eidamas pirkti duonos nusipirkti gerą kosmetikos produktą? TAIP. Tačiau vienintelis būdas sužinoti, ar tavo odai ir plaukams jis tiks – jį išbandyti. Sakysite, bijote išbandyti sveikatai galimai kenksmingą produktą? Tokių rinkoje būti tiesiog negali. Šiais metais Sveikatos ministerija kartu su

Lietuvos kosmetikos ir buitinės chemijos asociacija suorganizavo spaudos konferenciją, kurios tikslas buvo paneigti internete, žiniasklaidoje sklandančius mitus bei įvairius gąsdinimus apie kosmetikos produktus. Kalbėjo nuo aukščiausios kvalifikacijos gydytojų iki chemijos mokslo specialistų.

Visi patvirtino, jog rinkoje esantys produktai privalo turėti jų saugumą patvirtinančius dokumentus, o jei užfiksuojama pažeidimų, tokie produktai nedelsiant turi būti pašalinami iš prekybos vietų. Šiais metais ši kontrolė taps dar griežtesnė ne tik vietiniams gamintojams, tačiau ir produktams, kurie atvyksta iš trečiųjų šalių.

Be to, ar atkreipėte dėmesį, jog tos pačios mass-market kosmetikos labai dažnai galite įsigyti ir vaistinėse? Arba dermatologinės kosmetikos prekybos centruose? Taigi, vieta, kur perkate produktą, taip pat nėra kokybės rodiklis. Žinoma, pirkti kosmetikos priemonių pakelėse nerekomenduoju, nes ten jie tikrai nėra kontroliuojami jokių institucijų.

Tai kodėl vienas kremas kainuoja 5 Eur, o kitas – 100 Eur?

Visą grožio straipsnį rasite čia.