Dermatologai turi savo nuomonę šiuo klausimu. Apgailestaujame, jeigu priklausote retai po dušu palendančių stovyklai, tačiau dermatologijos dėstytoja iš Pietų Kalifornijos Medicinos mokyklos Nada Elbuluk įsitikinusi, kad tai daryti reikia kartą per dieną arba kas antrą dieną.

Tačiau dermatologė Heidi A. Waldorf iš Moterų dermatologijos draugijos teigia, kad net ir ši rekomendacija priklauso nuo keleto veiksnių, tokių kaip jūsų treniruočių dažnis ar gyvenamoji vieta. Taigi, jeigu norite nustatyti asmeninį prausimosi po dušu dažnį, turite atsižvelgti į tris žemiau išvardintus veiksnius. Patikėkite, jūsų oda už tai padėkos.

Jūsų aktyvumo lygis

Rinka siūlo vis dargiau produktų, kuriuos galite įsidėti į savo treniruočių krepšį, leidžiančių palikti sporto salę gaiviam ir šviežiai kvepiančiam net ir be dušo. Nors šie produktai gali sutaupyti nemažai laiko, jeigu tikrai gerai išprakaitavote, greičiausiai kils noras čiupti rankšluostį ir nusiprausti.

„Prausiamės po dušu tam, kad pašalintume riebalus, odos ląsteles, prakaitą, bakterijas ir purvą, – aiškina H. A. Waldorf. – Kai visa tai susikaupia ant jūsų odos, tai gali sukelti bet ką, pradedant spuogais ir baigiant bakterinėmis ar grybelinėmis infekcijomis.“

Pasak H. A. Waldorf, į aknę itin linkusiems žmonėms prausimasis po dušu iškart po treniruotės gali padėti užkirsti kelią bėrimui, mat taip išvalote poras, kas ypač svarbu, jeigu sportuojate su makiažu.

Jeigu iš tikrųjų neturite laiko, bent jau nusivalykite su plaušine ir vandeniu, pataria dermatologas Clay Cockerellis, anksčiau vadovavęs Amerikos dermatologijos akademijai.

Jūsų odos tipas

Jeigu turite riebią odą, C. Cockerellis siūlo laikytis vieno karto per dieną prausimosi po dušu taisyklės. „Tačiau jeigu turite jautrią ar labai sausą odą, prauskitės ne daugiau kaip du kartus per savaitę, kad sumažėtų sausumas, niežėjimas ir uždegimas“, – pataria ekspertas.

Jeigu jūsų oda sausa, tačiau reguliariai sportuojate, dermatologas pataria naudoti švelnų muilą ir po dušo išsitepti odą drėkinamąja priemone. Taip pat neturėtumėte pamiršti, kad su amžiumi odos tipas gali keistis. „Kai žmonės sensta, paprastai jų oda išskiria mažiau riebalų ir, jeigu jie prausiasi daugiau nei kelis kartus per savaitę, gali atsirasti odos problemų“, – įspėja C. Cockerellis.

Jūsų aplinka

Treniruotės ir darbo susitikimai nėra vienintelė aplinka, kuri verčia jus prakaituoti. Jeigu lauke karšta ir drėgna, taip pat norėsis praustis po dušu kas dieną, kad sumažintumėte bakterijų sankaupas (kitaip tariant, smarvę) ant savo odos.

Jeigu lauke vėsiau, galima praustis rečiau. „Per šalčius, sausus žiemos mėnesius, patariama praustis rečiau“, – sako H. A. Waldorf. Kolega C. Cockerellis antrina, kad jeigu per šalčius prausitės pernelyg dažnai, tai dar labiau išsausins jūsų odą.

Jeigu pastebite, kad jūsų oda išsausėjo, lupinėjasi ar labiau nei įprastai niežti, reikėtų po dušu praustis rečiau, taip pat mažiau naudoti šveitiklių. „Geriausia tada naudoti paprasčiausią kūno muilą ir ranką ar plaušinę“, – sako C. Cockerellis. Vėliau nepamirškite odos ištepti drėkinamąja priemone.

Reziumė

Pasak N. Elbuluk, praustis po dušu teisingai kur kas svarbiau nei praustis dažnai ar taupyti laiką su sausu šampūnu. Praustis teisingai, reiškia, kad reikia naudoti drungną (ne karštą) vandenį, stovėti po juo ne daugiau dešimties minučių, nenaudoti reguliariai šveitiklių, nebent jums tai rekomendavo jūsų dermatologas.