Pirmieji apatinio trikotažo stiliai toli gražu nepriminė to, kuo jį laikome dabar. Dar XIX a. pabaigoje XX a. pradžioje apatinis trikotažas dažnai uždengdavo tiek pat kūno, kiek dabar užima į naktinį klubą traukiančių panelių suknelės. Tiesa, tai nereiškia, jog jis nebuvo seksualus. Kad ir kiek konservatyvesnis, tuo metinis apatinis trikotažas žavėjo savo elegancija ir tikrai nevengė išryškinti merginų linijų.

Vida Press nuotr.

Tiesa, netruko ir kiek labiau ekstravagantiškų stilių. Štai, 1930 metais Ferrero Paris pristatė gan atviras, minimalistines liemenėles, kurios susilaukė ne tiek pasisekimo, kiek dėmesio. Nors pats dėmesys kartais būna jau nemaža sėkmė.

Šiuolaikinio seksualumo užuomazgos

Apatinis trikotažas labiau primenantis šiuolaikines madas pasirodė dar antroje XX a. antroje pusėje, kai pradėjo populiarėti atskiri liemenėlių bei kelnaičių stiliai, nėriniuoti raštai, įvairesnės, ryškesnės spalvos. Vis daugiau dėmesio skiriant reklamai apatinis trikotažas po truputį tapo vis labiau matomas spaudoje, lauko reklamose, o neatskiriama jo dalimi tapo ir itin patrauklūs modeliai. To meto dizainerių darbais tikriausiai nevengtų pasipuošti ir šių laikų madas sekančios moterys.

Vida Press nuotr.

Vyrų tendencijose intrigos mažiau

Kaip yra moterys, šimtmečiu anksčiau vyrai dėvėjo kiek kuklesnį apatinį trikotažą. Gan plačios ir aukštos kelnaitės ir balti aptempti marškinėliai gali būti pastebėti ne viename XX a. pradžios ar vidurio filme. Tiesa, dalis vyrų, skirtingai nei moterys, liko ištikimi ir senesnio kirpimo apatinių trikotažo madai.

Vida Press nuotr.

Faktas, jog XXI a. atsirado ir kur kas daugiau diskusijų susilaukusių vyriško apatinio trikotažo modelių. Daugiau dėmesio pradėta skirti seksualumui pabrėžti, o kai kurie modeliai savo atvirumu net ir suglumina. Per pastaruosius kelis dešimtmečius pasirinkimo laisvė vyrų apatinio trikotažo rinkoje išaugo tikrai gana ženkliai ir kiek atitolo nuo klasikinio stiliaus. Tačiau nors senosios vyriško apatinio trikotažo mados kartais kelia šypseną, labai panašaus klasikinio ir kokybiško dizaino trikotažo galima įsigyti ir šiais laikais.

Teisė ir politika

Apatinio trikotažo reklamos neišvengiamai vaizduoja nemažai nuogo kūno, o dažnai turi ir nemažai erotinių elementų. Nenuostabu, jog nemažai tokių reklamų buvo uždraustos, prieš tai susilaukę ir kritiškų visuomenės žvilgsnių. Štai Didžiojoje Britanijoje buvo uždrausta „Agent Provocateur“ apatinio trikotažo reklama su pasaulinio garso dainininke bei aktore Kylie Minogue. Tiesa, šios reklamos draudimas nuostabos per daug nekelia – erotikos elementų čia tikrai daug.

Kiek persistengę buvo ir Lietuvoje veikiantis prekinis ženklas „New Yorker“, kurio apatinio trikotažo linijos reklamoje nevengta žaisti atviromis kortoms ir atskleisti barakudų amatą. Deja, atsakingoms institucijoms tai pasirodė ne itin etiška, o ir erotikos elementų reklamoje netrūko. Taigi, reklama televizijos eterio taip ir nepasiekė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)